• FruSundahl

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Hade du kommit över till oss och sagt att vår katt mobbade din och var taskig mot den så du tyckte vi skulle hålla den inne för att den inte skötte oss så hade vi nog aldrig slutat skratta.

Du skriver att grannen promt vill ha sin som utekatt. Ja jag hade ju aldrig tvingat min katt att bli innekatt om den var van vid att vara ute för att grannens katt skulle få vara ute 10 minuter då och då. Varför måste du promt låta din gå ut?

Är det för att du anser att din katt är bättre än grannens eller varför?

Ritch ratch fillibombombom fillibombombom
  • FruSundahl

Varför kan inte din katt ta sig över staketet om den andra kan både ta en tur och retur?
    Bara nyfiken

Låt dom ryka ihop en gång istället. Hjälpte med våra katter

• FruSundahl

Haha ja men hur i hela fridens namn kan du då gå och klaga på att grannen inte vill stänga in sin katt? Du tror inte den gillar att vara ute också?

Haha. Ja du skriver ju faktiskt att din katt sköter sig och den andra gör det inte Därifrån kanske

• FruSundahl

Hur kommer grannens katt över men inte din?

• FruSundahl

Okej. Är det något fel på katten eller varför kan inte den hoppa? Försöker koppla ihop det här men förstår inte att en katt kan komma över men inte den andra

• FruSundahl

Du tog orden ur munnen på mig. Kan dom hjälpa folk som stör sig på grisar så kan dom nog hjälpa folk som stör sig på katter

Lost in universe skrev 2008-04-03 15:06:09 följande:
    Skriv till grannfejden?
  • FruSundahl

Ja om du läser igenom dina egna inlägg så låter det lite i stil med "nej det var ditt barn som kastade sanden för mitt barn skulle aaaldrig göra något sådant, uppfostrad på ett helt annat sätt än ditt"

Seriöst alltså

• FruSundahl

Ett förslag. Ge katten några chanser att få försvara sitt revis. Kommer du springandes så får den ingen chans till det. Min mamma och dom hade en riktig ragata hemma och efter några slagsmål så kom inte en enda katt in på vår tomt.

Även våra katter som bara var inne från början fick lära sig försvara sitt när vi flyttade. Gick inte emellan om det inte såg allvarligt ut. Kan se hemskt ut och det kan komma lite blod. Men det är så djur gör. Dom gör upp om sina revir. Inte med staket som vi människor :)

• FruSundahl

Oj hårda ord i munnen nu okej på det viset!

Hur i helvete kan inte din kattjävel hoppa om alla andra katter kan det?!
    Nu är frågan omformulerad på flera olika sätt. Förstod du?

• FruSundahl

Har den bara 3 ben? Är det en pytteliten kattunge eller varföör?

Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...