• FruSundahl

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Nej men DU sa låt den vara i buren och spruta med ättika eller citron på den. Och du har hållt med om både det ena och det andra!

ANOF skrev 2008-04-03 17:16:24 följande:
    Jag har inte rekommenderat Ts att använda högtryckstvätt. Det var det någon annan som gjorde.
    Ritch ratch fillibombombom fillibombombom
  • FruSundahl

Ja har man ingenting annat att lägga tiden på och är i behov av uppmärksamhet så är man

Pirog skrev 2008-04-03 19:08:42 följande:
    ..och du Anof, hoppas du förstår att du och dina korrigeringsförslag kan anmälas till polisen. DET ÄR OLAGLIGT ATT PLÅGA DJUR! fast jag tror att du vet det, du ska bara vara med i alla husdjurstrådar och göra folk upprörda genom att skriva upprörande saker.
  • FruSundahl

Negro: Jaså kriminell också, du verkar vara en trevlig prick

• FruSundahl

Ja fast om du skulle skjutit katten så hade du varit det Om du inte varken polis eller jakträttshavare

negro skrev 2008-04-04 09:03:32 följande:
    jag är en riktigt laglydig och trevlig person tycker jag i alla fall men jag tvekar inte att skydda min egendom om det behövs
  • FruSundahl

Skitsnack!

Han måste inte alls avliva den! Vad snackar du om egentligen. Finns huuur många andra alternativ. Jisses.

ANOF skrev 2008-04-04 08:12:59 följande:
    Det är väl klart som fan att det går att säga till grannen att ha koll på sin katt. Han är SKYLDIG att se till så att hans katt inte ställer till problem. Fattar ni inte det? Om han inte kan hålla koll på sin katt så måste han helt enkelt avliva den.
  • FruSundahl

Jo! Du måste företräda jakträttshavaren eller vara polisn - de får göra "hur de vill". Men nej nej privatpersoner kan inte bara gå runt och skjuta katter sådär.

En katt som med skäl kan antas vara övergiven eller förvildad, får avlivas av jakträttshavaren eller av någon som företräder denne. Inom tätbebyggt område krävs dock tillstånd av polismyndigheten.

• FruSundahl

Ja om man vill ta den chansen. Och om kompisen vill riskera att bli påkommen och få konsekvenser över att han missbrukat sin position.

negro skrev 2008-04-04 09:35:32 följande:
    Då är det bara att fånga in katten och föra den till ett område där man själv eller en kompis är jakträttsinehavare då så är det fritt fram att avliva den
  • FruSundahl

wowowowow!

Vad fan snackar du om för alternativ? Vet du ens vad du svarar på när du skrev detta?
    Det skrevs att ägaren fick avliva den om han inte kunde ha den inne.
    Snackar väl för fan inte om dina jävla alternativ som att låsa in katten och plåga den som en 3 åring gör med djur.

Ägaren behöver inte avliva den alls. Finns omplacering osv osv osv!

Öppna inte munnen om du inte har en aning om vad du snackar om!

ANOF skrev 2008-04-04 12:42:57 följande:
    Ja, och dom alternativen blir det ju också gnäll om. Ingenting är bra för er kattmanniskor. Det enda som ni verkar acceptera är om era katter får springa vind för våg utan tillsyn. Om det sen innebär en massa problem för andra verkar ni skita fullständigt i. Förstår ni inte att det är djur som ni ansvarar för? Om ni inte kan ta det ansvaret får man självklart freda sin egendom från dessa olägenheter. Och det är JAG som förfogar över min tomt som bestämmer vad som är olägenheter. INTE kattägaren. Kattägaren ska se efter sin katt. En katt har inga rättigheter som någon ovan skrev. Hur kan man ens komma med ett sådant uttalande att katter har rättigheter? Det är en ovanligt dum och verklighetsfrånvänd åsikt.
  • FruSundahl

Hade jag orkat hade jag kunnat leta upp inlägget.
    Ett inlägg i tråden tillhör diskussionen.

Mer än vad som krävs? Ja det beror ju på om man vill slösa tid på att fjanta runt med katten istället för att anmäla Räcka ut tungan

Goda råd? Du menar att stänga in katten i en bur och spruta citron och ättika på den är ett gott råd?

ANOF skrev 2008-04-04 18:36:04 följande:
    Men hallå? Du kan ju inte hitta på egna problem som du kommer med lösningar på. Vi diskuterar TS problem. Om du läser så ser du att:Ts vill inte ha den här katten på deras tomt eller altan.TS har pratat med grannen. Som tydligen inte verkar bry sig.Ts har försökt skrämma iväg katten på olika sätt, bl annat genom att kasta vatten på den.Ts har staket runt tomten, och har gjort mer än man kan kräva av en person vid ett sånt här problem.Du måste hålla dig till de här förutsättningarna, det är så det funkar i diskussioner på internet. Vad har du nu för alternativ? Det du skriver i inlägget verkar ju inte alls höra ihop med Ts problem, utan du verkar bara tycka allmänt illa om de goda råd om effektiva metoder som vi förmedlat till Ts. Därför verkar du bara skriva av någon form av ilska som inte hjälper TS.
  • FruSundahl
    Ja *s*
    Pirog skrev 2008-04-04 20:32:11 följande:
    Haha, lät ju väldigt kul. I denna tråden är vi utekattsidioter, i den du hänvisar till är alla innekattsidioter.
  • FruSundahl

Hahaha det sa min man. Säg till henne att be grannen skicka sin katt på bootcamp så får den lära sig att veta hut

Pirog skrev 2008-04-04 20:57:03 följande:
    Vad tycker du att alla katter ska ta vägen då? kattkoncentrationsläger eller? Om människor inte ska ha katt, vad ska vi göra av alla katter som finns då?
  • FruSundahl

Ja fast jag hoppas verkligen att ts tänker lite längre än så.
    Hon vill ju inte katten illa som hon själv sa

ANOF skrev 2008-04-04 20:59:31 följande:
    Anonym (Hege) skrev 2008-04-04 20:57:04 följande:Ja, jag vet att det kanske skulle kunna skapa större konflikt OM grannen får reda på det. Men hon skulle ju i alla fall bli av med katten.
  • FruSundahl

Ja men det var det barnvänliga. Fast värst var ändå en äldre släkting till mig.
    Uppdaterar henne hela tiden

Pirog skrev 2008-04-04 21:04:22 följande:
    jag kan inte skriva vad min man sa. får en garanterad varning då:)
  • FruSundahl

ANOF: Bondkatter behöver man väl inte alls "få".

• FruSundahl

Hade några som var beredda att ge flera tusen för vår katt, som var 4 år gammal. Så det är nog inte 0kr för alla. Dra inte alla över en kam.
    Tänker inte dra några liknelser

• FruSundahl

Ja vill jag verkligen ha katten så är jag beredd att ge en hel del för den.
    Och skulle inte få för mig att ta hem en raskatt. Nej bondkatter är underbara.
    Söker, utan makens vetskap, efter en svartvit hankatt. Skulle ge hur mycket som helst för en sådan känns det som. Men det lär ta år för mig att hitta en sådan.

Nu är det dags för mig och katten att gå en runda

Ts, tror inte du är kvar, men om du skulle vara det. Ta det med polis eller något. plåga den inte =/

• FruSundahl

Nu höll jag på att dra en dum jämförelse. Men den håller vi i vår krets istället.

Ja du, det var en som gick förbi och såg den. Helt seriös människa. Så visst finns det de.
    Precis som att folk skulle betala pengar för små golvmoppshundar och taxar

Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...