Grannkatt som skrämmer vår katt...
Nej men DU sa låt den vara i buren och spruta med ättika eller citron på den. Och du har hållt med om både det ena och det andra!
Nej men DU sa låt den vara i buren och spruta med ättika eller citron på den. Och du har hållt med om både det ena och det andra!
Ja har man ingenting annat att lägga tiden på och är i behov av uppmärksamhet så är man
Negro: Jaså kriminell också, du verkar vara en trevlig prick
Ja fast om du skulle skjutit katten så hade du varit det Om du inte varken polis eller jakträttshavare
Skitsnack!
Han måste inte alls avliva den! Vad snackar du om egentligen. Finns huuur många andra alternativ. Jisses.
Jo! Du måste företräda jakträttshavaren eller vara polisn - de får göra "hur de vill". Men nej nej privatpersoner kan inte bara gå runt och skjuta katter sådär.
En katt som med skäl kan antas vara övergiven eller förvildad, får avlivas av jakträttshavaren eller av någon som företräder denne. Inom tätbebyggt område krävs dock tillstånd av polismyndigheten.
Ja om man vill ta den chansen. Och om kompisen vill riskera att bli påkommen och få konsekvenser över att han missbrukat sin position.
wowowowow!
Vad fan snackar du om för alternativ? Vet du ens vad du svarar på när du skrev detta?
Det skrevs att ägaren fick avliva den om han inte kunde ha den inne.
Snackar väl för fan inte om dina jävla alternativ som att låsa in katten och plåga den som en 3 åring gör med djur.
Ägaren behöver inte avliva den alls. Finns omplacering osv osv osv!
Öppna inte munnen om du inte har en aning om vad du snackar om!
Hade jag orkat hade jag kunnat leta upp inlägget.
Ett inlägg i tråden tillhör diskussionen.
Mer än vad som krävs? Ja det beror ju på om man vill slösa tid på att fjanta runt med katten istället för att anmäla
Goda råd? Du menar att stänga in katten i en bur och spruta citron och ättika på den är ett gott råd?
Hahaha det sa min man. Säg till henne att be grannen skicka sin katt på bootcamp så får den lära sig att veta hut
Ja fast jag hoppas verkligen att ts tänker lite längre än så.
Hon vill ju inte katten illa som hon själv sa
Ja men det var det barnvänliga. Fast värst var ändå en äldre släkting till mig.
Uppdaterar henne hela tiden
ANOF: Bondkatter behöver man väl inte alls "få".
Hade några som var beredda att ge flera tusen för vår katt, som var 4 år gammal. Så det är nog inte 0kr för alla. Dra inte alla över en kam.
Tänker inte dra några liknelser
Ja vill jag verkligen ha katten så är jag beredd att ge en hel del för den.
Och skulle inte få för mig att ta hem en raskatt. Nej bondkatter är underbara.
Söker, utan makens vetskap, efter en svartvit hankatt. Skulle ge hur mycket som helst för en sådan känns det som. Men det lär ta år för mig att hitta en sådan.
Nu är det dags för mig och katten att gå en runda
Ts, tror inte du är kvar, men om du skulle vara det. Ta det med polis eller något. plåga den inte =/
Nu höll jag på att dra en dum jämförelse. Men den håller vi i vår krets istället.
Ja du, det var en som gick förbi och såg den. Helt seriös människa. Så visst finns det de.
Precis som att folk skulle betala pengar för små golvmoppshundar och taxar