• Pirog

Grannkatt som skrämmer vår katt...

kolla vad Anof skickade i min inbox igen

"Du har ju helt sjuka åsikter: Du är en typisk kattgalning som inte fattar någonting om hur man ska ta ansvar för sina djur. Du tror för i helvete att du kan bete dig hur som helst med dina förbannade katter. Men det kan du inte. Och skulle dina katter komma in på min tomt skulle dom garanterat lära sig ett och annat."

Anof, du känner inte mig. Mina katter är inne och på min tomt. Grannkatterna kom förr in på min tomt, jag skulle aldrig plåga dem för det. det är nåt felpå en om man tycker om att plåga djur.

• Pirog

Som tur är bor inte du & jag i närheten av varann Anof. Vi hade fått vara med i grannfejder på tv3.

• Pirog

Jag förstår hur du tänker som jag sagt innan. Påtalade bara att vi har lagar, sen om ni skiter i dem,betyder ju inte att de inte finns. Inte sant?

negro skrev 2008-04-04 13:13:05 följande:
    Lagar är till för att brytas moahahaha Seriöst tror du jag bryr mig om lagen om ett kräk till katt förstör min egendom, svar nej då skiter jag i lagen utan vidtar åtgärder som jag anser nödvändiga för att skydda mina saker
  • Pirog

Nåntans är jag helt säker på att du inte är så hjärtlös som du verkar när du tvistar i trådarna. Jag förstår problemet med katter som strör omkring, men förstår inte hur man kan skada djuret. Alltså plåga det.

negro skrev 2008-04-04 13:22:20 följande:
    Ja de finns men de är tandlösa så varför bry sig, det värsta som händer är att du får böta några tusen kronor men å andra sidan är det säkert småsummor i samanhanget. Och det förutsätter att man kan bindas till kattens försvinnande och det blir svårt att bevisa såvida man inte spikar fast kattskinet på husväggen förstås som avskräckande signal till andra kattägare
  • Pirog

Det är bara du som inte vet att Sverige har djurskyddslagar mot djurplågeri. Att fånga en katt i en bur och spruta ättika osv på den räknas som djurplågeri. Du däremot kan sluta inboxa mig med dina spydigheter. Lätt att vara tuff när man sitter bakom en dataskärm du.

ANOF skrev 2008-04-04 13:24:41 följande:
    Vilken lag är det du pratar om hela tiden? Och vart går gränsen när den lagen kan användas mot någon som korrigerar djur? Du verkar inte riktigt veta var du pratar om, men du tycker det låter bra att hänvisa till djurskyddslagen. Om det skulle va förbjudet att korrigera andras katter som ställer till problem på den egna tomten så måste det ju i så fall även finnas några rättsfall på det. Kan du inte visa något sånt så att vi förstår vad du pratar om egentligen.
  • Pirog

mmm.... därför. ibland blir man så trött.
    Bästa jag skrev 2008-04-04 13:25:28 följande:

Vi kanskje kan bilda klubben Vi-som-får-mess-från-ANOF?Forstår inte värför diskusjoner skal videreföres til inboxar. Kanskje for at inte mderatorene läser där och man håper å slippe varningar?
  • Pirog

Har sagt till dig och säger det igen, ring ditt närmaste polisdistrikt och fråga. Det är djurplågeri. Det där med hjärtlös var till negro inte dig. Jag vet i vart fall vad jag skulle göra om du var på min tomt.

ANOF skrev 2008-04-04 13:30:36 följande:
    Hur vet du att det räknas som djurplågeri? Det säger du bara för att DU ANSER att det är djurplågeri. I så fall så är väl all form av korrigering djurplågeri?
  • Pirog

Det håller jag med om, alltså att ett skott är att föredra framför att plåga ett djur, absolut.

negro skrev 2008-04-04 13:29:02 följande:
    Att avliva en katt går snabbt och är smärtfritt förutsatt att man vet vad man pysslar med, nu förespråkar jag inte att man ska elda upp dem levande som vissa mindre begåvade personer har gjort utomlands utan jag föredrar en kula i skallen.
  • Pirog

hur gör man det? fast jag har ju kopierat hit alla. skiter i att anmäla, det är ju hon som hotar med anmälan och sen själv skriver riktigt dumma saker i ens inbox.
    Fragile Angel skrev 2008-04-04 13:34:14 följande:

Man kan anmäla även inbox meddelande. Ta en skärmdump och skicka till en moderator.
  • Pirog

För det första, det heter inte korrigering för oss husdjurägare. Det heter träning och som du kanske förstår så kan inte katter tränas på samma sätt som hundar. Eftersom du verkar veta vilken typ av kattägare jag är, så känner jag att jag måsste få tala om det. Jag har en 1800kvm stor tomt på landet. Mina 2 katter är kastrerade sså de håller sig på tomten. Jag har god kontakt med mina grannar och om jag skulle få samtal om mina katter skulle jag självklart åtgärda problemet. Skulle någon däremot behandla mina katter så som du sagt här i tråden, skulle jag se den som problemet och åtgärda det problemet. Så nu vet du, sån kattägare är jag, absolut ingen idiot eller vad du nu kallar mig.

ANOF skrev 2008-04-04 13:30:36 följande:
    Hur vet du att det räknas som djurplågeri? Det säger du bara för att DU ANSER att det är djurplågeri. I så fall så är väl all form av korrigering djurplågeri?
Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...