Pirog skrev 2008-04-04 21:12:30 följande:
Va?? Mina katter är vanliga huskatter, de är försäkrade,vaccinerade och märkta. De är mina husdjur och kostade pengar i inköp. om någon dödar mitt djur så begår de ett brott. Du är sanslös, du har ingen koll på lagar, du skapar dina egna. Varför är de inte värda något? hur menar du?
Jag har väldigt noga koll på lagarna inom det här området, jag har även mycket praktisk erfarenhet av hur lagarna tillämpas på olika sätt. En vanlig bondkatt anses inte ha något ekonomiskt värde. Därför att man får bondkatter gratis utan problem, det finns ett överskott av dom helt enkelt.
Eftersom katten inte är värd något kan man heller inte begå något brott om man avlivar den. Vilket brott menar du att det skulle vara att avliva annans katt?
Jag har varit med på flera kattjakter, och varit med om att fånga katter i fälla för att sedan avliva dom. Och det händer faktiskt ganska ofta att folk upptäcker att deras katter har avlivats av jägarna. Vad häder då? Jo, ingenting! Eftersom katten inte har något värde. De jägare jag känner har aldrig någonsin blivit skyldiga att ersätta någon kattägare, och då har det ändå kommit fram att de tagit många katter som haft ägare. Och detta eftersom de bara tar vanlig bondkatt, som ju i praktiken är värdelösa.