• höst2008

Högt järnvärde

När jag var på inskrivingen så fick jag veta att jag hade jätte högt järnvärde. Min BM sa då, att det senaste hon hört (utav andra blivande mammor, som läst på internet) var att ju högre järnvärde desto större risk att drabbas av blodpropp. Tycker att det var lite trögt utav henne att säga något sånt innan hon kollat upp med någon läkare, eller liknade men men... Är det någon annan som hört detta?

• Svar på tråden Högt järnvärde
  • KarinN80

Nä de har jag inte hört, hur högt hade du?

• figo82

Har inte heller hört något sådant. Hade själv rätt så högt blodvärde men enligt min barnmorska så var det bara bra.

Har sett att du också bor i Kiruna och är ungefär lika långt gången som jag...får man fråga vem du har som barnmorska?

• Guido

fy vilken klumpig bm! Det är otroligt vad det kan gå troll i både bm´s och bvc-tanters huvuden ibland. Kurvor, mätvärden och blodprov är deras enda sätt ibland att förhålla sig till omvärlden. Ibland är faktiskt att hålla tyst med sin kunskap det mest riktiga valet! Och inte katten verkar hon ha grundat det spec. väl om det var hörsägen.

• höst2008
    figo82 skrev 2008-04-07 19:29:00 följande:
    Har inte heller hört något sådant. Hade själv rätt så högt blodvärde men enligt min barnmorska så var det bara bra. Har sett att du också bor i Kiruna och är ungefär lika långt gången som jag...får man fråga vem du har som barnmorska?
    Har fått Ethel S som barnmorska. Har inte riktigt bestämt mig för om jag gillar henne. =)
  • Neko

Har hört det... hade dock själv hyfsat högt fast det sjönk i slutet ^^ 150 är nog inte tillräckligt högt för att det ska vara någon större risk för blodproppar vad jag vet..

• figo82

Har hört lite konstiga saker om henne, själv har jag Åsa. Trivs jättebra med henne!

Lite nyfiken...när ska du på UL?

• höst2008
    figo82 skrev 2008-04-07 19:36:00 följande:
    Har hört lite konstiga saker om henne, själv har jag Åsa. Trivs jättebra med henne!Lite nyfiken...när ska du på UL?
    Åsa är ju hur mysig som helst. Jag har UL 14/5 (Är i V 14 nu. När har du på UL?
  • höst2008
    danitra skrev 2008-04-07 19:35:34 följande:
    Här står lite om risker med för högt järnvärdewww.spadbarnsfonden.se/page.asp&te...
    Det lät ju inte alls så roligt. Får hoppas att mitt värde sjunker med tiden.
Svar på tråden Högt järnvärde