• TriBelle

    skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?

    många barn försvinner spårlöst i sverige,
    med ett litet chip i barnets sko, jacka eller liknande kan visa vart ditt barn är dygnet runt.
    man kan se det via mobilen eller via datorn.

    skriv gärna vad du valde
    //rebecca

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?
  • Sofye
    SaramedM skrev 2008-04-08 08:45:29 följande:
    Är det så många barn?
    Räcker det inte med att barn försvinner? Det ska väll inte försvinna nått barn!
    J 2oo5 * S 2oo7
  • beadis

    Mammas Melvin skrev 2008-04-08 08:44:50 följande:


    detta chip finns snar att köpa :)
    VAR????? Jag kommer att köpa ett med en gång
  • SaramedM
    ZeZZa skrev 2008-04-08 08:46:39 följande:
    Många o många 1 barn är FÖR många!
    Jag sa inte att det var ok men jag vände mig emot att TS skrev att det är många barn som försvinner

    Självklart är varje barn ett för mycket men det finns andra saker som man nog ska vara mer rädd för
  • TriBelle
    SaramedM skrev 2008-04-08 08:43:50 följande:
    Mammas Melvin skrev 2008-04-08 08:38:20 följande: Många barn tycker jag är att överdriva kraftigt!Det som hänt Engla här vidrigt och hemskt men fallen är inte speciellt många faktiskt
    det är det väl ändå.
    bobby?
    hans föräldrar torterade honom till döds.
    hade han haft ett chip så hade polisen kunnat leta efter honom t.ex.
    för en vecka sen eller så försvann en liten autistisk pojke.
    han hade drunknat.
    visst är detta väldigt anorlunda fall.
    men det är vanligare en man tror.
    en liten tjej från sävsjö i småland förvann 95-97 nån gång och hon har inte hittats ännu.
  • TriBelle
    ZeZZa skrev 2008-04-08 08:45:25 följande:
    Jackan är ju lätt att ta av o kasta så jag hade föredragit om dom hade opererat in det under huden.. Kankse låter hemskt, men att inte veta vart sitt barn är, är nog värre.. Så mitt svar är JA!! Absolut!!
    det e faktiskt en möjlighet
    eftersom att detta chip är så litet.
    så vill man det så är det inte omöjligt
  • SaramedM
    Sofye skrev 2008-04-08 08:47:05 följande:
    Räcker det inte med att barn försvinner? Det ska väll inte försvinna nått barn!
    Jo självklart är det en mardröm men jag tycker man ska vara rädd för rätt saker faktiskt
    Och risken för att ens barn försvinner än relativt liten, det finns så mycket att vara rädd för
  • denna där

    Tja, why not! men kläder är ju lätt att göra sig av med...
    Diskret gömma chipet i ett smycke kanske vore lite bättre...allra helst operera in det i ungen iof men riktigt så desperat skulle jag nog inte bli...
    Fast hade jag varit mamman till dottern som försvann så skulle jag nog inte känna samma...


    Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • TriBelle

    chipet kommer att finnas till salu eller till uthyrning.
    men en så länge så är ni dom enda som vet detta ;)

Svar på tråden skulle du vilja ha ett pyttelitet chip i ditt barn jacka, som visa vart ditt barn är dygnet runt via gps?