• boktok

Vi som låg på 69

Hej! Nu startar jag en tråd för oss som låg på Avd 69 i V-ås. Det skulle vara roligt att höra hur det har gått för er. Här kommer en snabb sammanfattning om Erik: vi blev utskrivna 22 Juni, efter 2 veckors hemvård.
    Erik får remiss till sjukgymnast i V-ås. Dit åker vi fortfarande.
    Sommaren gick fort och vi var mest hemma. Erik ökade i vikt i sin takt. För långsamt för BVC, men det försökte vi att inte bry oss om.
    Idag väger han 8115g, 69cm lång och har ett stort huvud 45,7cm!

• Svar på tråden Vi som låg på 69
  • boktok
    Jennjen skrev 2008-06-17 20:53:11 följande:
    Min stora son är rädd för hundar så han kan behöva lite terapi Lillkillen ääälskar hundar :)stina, vi kommer också med *nähä?*
    Då har han och jag samma problem. Är också lite hundrädd. Men det är speciellt om de ska hoppa upp på en och hälsa. Det ska nog gå bra ändå.
  • 75tess

Hej alla! Vi fick Felicia 17/3-07. Hon kom i v34+3 och vägde 2336g och var 45.5cm lång så hon är en av de som alla kallade "stor" prematur. Vi var inlagda i 2 veckor på 69:an och hade hemvård i ytterligare 2veckor.
    Hon har redan hunnit blivit 15 månader och väger över 10 kg nu.

Va kul att ni har tänkt träffas. Vi kommer gärna förbi en sväng, det ska bli kul att träffa alla igen.

• boktok
    75tess skrev 2008-06-18 22:06:22 följande:
    Hej alla! Vi fick Felicia 17/3-07. Hon kom i v34+3 och vägde 2336g och var 45.5cm lång så hon är en av de som alla kallade "stor" prematur. Vi var inlagda i 2 veckor på 69:an och hade hemvård i ytterligare 2veckor.Hon har redan hunnit blivit 15 månader och väger över 10 kg nu.Va kul att ni har tänkt träffas. Vi kommer gärna förbi en sväng, det ska bli kul att träffa alla igen.
    Hej igen! Det var ett tag sen sist. Jag var faktiskt tvungen att gå in och titta på bilderna för att komma ihåg hur ni såg ut! Det var ju så mycket folk man träffade så det är svårt att komma ihåg alla! Herregud vad stor Felicia har blivit! De växer ju så fort. Erik väger dock 8,8 kg än så länge, han hade bara ökat 300g på en månad. Men det går uppåt iallafall!
  • Proletariatet

Jag kommer antagligen tillsammans m Märta som legat på 69:an i två omgångar, dels m Moa född i v.28 i juni (tror jag) 07, sedan med tvillingarna Liam & Ludvig som föddes i v.27, mars 08

• boktok
    morotsstavar skrev 2008-06-19 21:55:54 följande:
    Jag kommer antagligen tillsammans m Märta som legat på 69:an i två omgångar, dels m Moa född i v.28 i juni (tror jag) 07, sedan med tvillingarna Liam & Ludvig som föddes i v.27, mars 08
    Kul att vi blir så många. Jag har faktiskt bjudit en mamma som inte har legat på 69an. Hon har dock en son som är prematur.

morotsstavar: Roligt att tvillingarna Liam och Ludvig kommer,de bor ju i Sala.
  • boktok

Jag håller verkligen tummarna för att det blir fint väder på Lördag, prognosen verkar ju en aning dyster. Vet inte var vi annars ska ta vägen, invadera restaurangen med 50! småbarn känns inte så lockande. Det får väl bli Max eller MC som vanligt.

• boktok

Jag tittade på 5-dygnsprognosen igår kväll och jag hoppas att det hinner ändra sig tills på Lördag. Det får väl la bli regnställ och paraply för man vill ju vara ute när det är "sommar".

• Proletariatet

Hur ser det ut där vi Djäkneberget, behöver man ha vagn med sig?Är det lång bit att gå?

• Proletariatet

Men Märta, det finns ju ENIRO

Svar på tråden Vi som låg på 69