Visparnas tråd # 7
Hej hej
jag kommer gärna och fotar min lille guldklimp hemma hos dig kerpan! Har redan klädångest men det ordnar sig nog. Kan ju alltid "go nude".
Malin & Isak
Hej hej
jag kommer gärna och fotar min lille guldklimp hemma hos dig kerpan! Har redan klädångest men det ordnar sig nog. Kan ju alltid "go nude".
Malin & Isak
jag tyckte man märkte på dregglet när tänderna sprack igenom, det var liksom mer sammanhållande (typ lite fetare) än innan. Isak blev sjuk varje gång han fick en framtand, det ska tydligen inte vara ett samband men det är inte ovanligt heller.
Jag tycker dom stressar på så mycket när det gäller att börja ge mat, jag började vid 5-månader och det tog någon vecka innan han ens fick in maten i munnen! Isak är ju superrörlig så vid 6 mån blev han inte mätt längre på min mjölk så då började jag med gröt & ersättning (och var glad att jag hade börjat öva redan vid 5 mån). Sedan blev det burkmat (och ammning) för hela slanten tills hans gourmet-sinne vaknade till liv (vid 8 mån), så nu duger bara det som jag äter- inga burkar alls, men han äter själv!
Och en kort presentation: efter att jag försökt på naturlig väg att bli gravid i ett år såg min läkare (på MammaMia) helt plötsligt stora cystor >10 cm (trots att han varit där och kikat flera gånger under min utredning..), fick diagnosen endometiros och behövde operera bort ena äggledaren varvid min nya läkare på kvinnolkliniken sa lite hurtigt att den andra inte heller såg noge vidare ut. Så vi blev ställda i kö till IVF, prövade privat först (uppsala) och satte även in frysta ägg men sedan var vi framme i kön så då blev isak till på huddige kvinnoklnik. Vi hade då hållt på i 3 år. En evighetstid kändes det då som men helt klart värt väntan.
Träffade kerpan och zync på gravid-vattengympa och mirren känner jag sedan tigare (våra män växte upp på samma gård). Har träffat Mallamojs & Mamsen också på lunchträffar och säkert några fler som jag inte kommer på namnen på.
Isak kom med akut snitt efter 26 h på södertälje prick på dagen D. Bara ytterligare en operation innan lille killen tillslut kom tänkte jag. Har inte haft någe problem av mitt snitt och nu är isak snart 9½ månader.
Hm har jag missat något??
Isak har också trillat ur sängen, är helt omöjlig att få att sova i spjällsängen så jag bullar upp med kuddar och sätter larmet nära så jag hör när han vaknar (av prasslet). När han trillat ur (2 ggr men olika sängar) har han gjort det i sömnen, inte ett medvetet försök att ta sig ner alltså.
Idag tar sig isak för örat och gråter, sedan sover han nästan hela tiden. Öroninflammation? Någon som har haft det?
Tack för hälsningarna!
Idag så verkar isak helt normal så jag vet inte, kanske han bara tycker att örat är ganska spännande?? Men ska lägga Ipren på minnet, har bara gett alvedon hittills.
Zync: Jobbigt med magsjuka, Isak har haft det två gånger. Jag skulle skippa att väcka och försöka få i vatten (smaksatt, citron kanske?) eller näringslösning när alva är vaken istället, sömn är ju också en läkningsprocess. Fick tips om att göra välling på näringslösningsvatten, funkade inte så bra för isak men kanske alva tycker det är ok? Man ska få i sig 1dl vatten per kilo barn & dygn. Allt räknas så glass kanske är en hit? eller isbitar, det gillar isak att leka och suga på.
Inget ont som inte har något gott med sig: Isak lärde sig krypa senast han hade magsjuka...det blev helt enkelt för jobbigt att åla sig fram på armarna:)
Nej nu ska kaffekoppen drickas upp och sedan bär det ut för att hjälpa till på städdagen.
vi är friska!
behöver en address & portkod.
måste rusa, babysången börjar om 30 min
jag fattar inte ens hur man får in smily-gubbarna...
var in en supersnabbis (med bebis i famnen) och shoppade lite kallingar och kläder. Efter en liten snabb fotosession här hemma (som slutade med att modellen trillade omkull och slog i huvudet och därför vilar ut nu:) så tror jag att jag kör påklätt. Isak är ju ganska smal och jag vill inte se revben på korten... Kallingarna var dessutom alldeles förstora, de får nog bli pyamas i sommarhettan istället. Så tillbaks till klädångesten, köpte även en snygg body, orange & blå med moln på men jag vet inte om molnen tar över...ska kanske fundera ut ett tema istället.
Kerpan: min mail är malin@kolhed.se
Joyce: en kompis till mig hade en sack´n´seat. Hon tyckte den var perfekt, har själv inte testat men funderar på att inskaffa en sådan att ha med sig i vagnen.
När är det lunchtid egentligen? Jag älskar sushi men har ju inte fototid förrän vid två. Är det ok om jag kommer runt ett redan? Någon som kommer äta då?