• MaCool

Visparnas tråd # 7

MaLu: GRATTIS till lill-bruden! SÅÅ otroligt skönt att allt gick bra. Massor med kramar.

Joyce: Jag kan inte på onsdag, vi ska på begravning för min mormor. Efter lite övervägande och så så tror jag dock inte att jag hinner på tisdag heller så no hard feelings. Vi åker ju till öland på torsdag och kommer vara borta så länge vi känner för det. Så det är rejält med packning och tvättning och bakning och sånt som gäller här.

Zync: Äta själv är riktigt jobbigt. Isak hade en peroid när han bara skulle äta själv. Då slutade vi tillslut med gröten för den blir ju som klister. Vi bytte även ut vår snygga stokke stol mot en ikea-plast stol med eget bord- bara att duscha av. Nu får vi mata igen! Vi börjar med att mata för oftast är han så ivirg att allt hamnar utanför, efter att tag får isak ta över, jätteskönt för då kan man ju äta själv.

• MaCool
    Serendipity skrev 2008-06-13 22:48:38 följande:
    ´Ja, jag blev också förvånad över att han tyckte man kunde skämma bort barnet..
    Jag tror han menade att ett barn måste få leka själv utan en massa pekpinnar hela tiden. Jag känner ibland att isak får för mycket uppmärksamhet, jag menar när vi sitter runt matbordet på familjemiddagar och alla stirrar på Isak- det skulle inte jag tyckte vara så roligt om alla stirrade på mig när jag åt.

opps nu vaknade han
  • MaCool

Malu: Vet inte, det kanske är självklart men JAG visst inte att det fanns amningsnappar förrän BM på tredje dagen som Isak inte ätit och han hade gått ner mer än 10%, fick en. Han satt fast direkt och efter 6 veckor när han åt bra och vägde bra och jag hade hyfsade hormon nivåer så övade vi bort den. Det tog två dagar. Angående 3blues så tyckte jag att jag var ganska uppochner i några veckor inte alls bara en dag, men jag tror det har att göra med att det blev lite hysteri kring hans vikt och så om han fick i sig något eller inte. Men det går över. Oh vad tråkigt med jobbet- inte alls vad ni behövde höra just nu. Beklagar verkligen.

Maxie: Då kanske vi syns i bilköerna till Öland? Vi ska också dit på torsdag. Vi kommer att bo i byxelkrok.

Kerpet: Hur pottan hamnade i köket från början förtäljer inte historien??:) Tänkte också på dett MM skrev angående kladd och mat...

Joyce: Visst är det skönt när man är en alltid-redo-mamma! Jättetråkigt att jag missar picknicken, skulle absolut hellre sitta där än på en begravning som känns jättejobbig. Vi kommer iaf inte ha med isak dit. Mormor var ju gammal så om hon dött naturligt hade det varit helt ok men nu vet vi inte om det var att hon dog av vanvård (fick varken vatten, mat eller mediciner har det visat sig) och då känns det bara urjobbigt.

Angående min kompis som jag skrev om tidigare (hon som hade dålig tillväxt) Så fick dom också en liten dotter i lördags. Efter 30 h kom hon med sugklocka. Av en slump så såg vi deras bil idag när de var på väg hem ifrån sjukhuset så vi fick en snabb titt på underverket. Så liten. Blev dock lite förvånad att de hade lämnat sjukhuset när de sa att lill-tjejen inte hade kissat än...Alltså är inte det bara att slänga ut nyblivna oerfarna föräldrar? Ville inte säga något till dom såklart men jag tycker det var lite taskigt faktiskt.

• MaCool

min bm gav isak urpumpad mjölk i flaska på en gång och han har aldrig haft problem att växla mellan flaska/bröst. jag hade ju mjölk så det sprutade ur öronen så han fick det istället för ersättning. Var lugn det kommer tillslut ordna sig. Kan ju säkert bli lite extra spänt iom jobb-ångesten, men Hallå! Det är faktiskt bara ett jobb. Ni har en underbar liten bebis som skall ha all uppmärksamhet tycker jag. Borde ju sätta det hela i perspektiv. Det värsta som kan hända kanske är att han får ta ett sämre jobb tills han hittar ett som kommer vara dubbelt så bra som det gamla. Han kanske också fick lite babyblues iom att det kom precis när allt släppte ang stella?

Nu ska jag gå och titta vad det är som gör att isak skrattar så att han kiknar!

• MaCool

Hej
    Här har vi haft en skön midsommar med dans runt midsommarstången för mig och isak. Isaks nya grej är att klättra upför hela trappan. LIVSFArligt. Är superbrant och utan vägg på ena sidan... Peka på några kroppsdelar kan han däremot inte. Ibland lyckas han peka rätt när man frågar var mamma är men det kan lika gärna vara lampan han pekar på:)

Joyce: Vad tråkigt att jag missade träffen. Usch med hård mage. Glass gör så att isak blir helt lös i magen men E kanske är för liten för det? Termometer var ju ett bra tips!

Jam: Lycka till på bröllopet- stort ansvar att vara värdpar. Du får vara försiktig med brösten. Vetekudde på direkt eller in i duschen. Blåsten är ju förädiskt.

Proppens: KLIPPA gräset!!! Vad är det för fasoner?

MaLu: Visst är det skönt med ammingsnapp! Och som sagt det går att öva bort när brösten blivit lite bättre formade. Låter ju skumt med att nyanställda får vara kvar...Hoppas att gubben rycker upp sig men det är så typiskt att det händer just nu.

Mamsen: Tråkgt med bråk med familjen. Hoppas ni kan reda ut det.

• MaCool

HEJ Hemma igen!
    Borta bra men hemma bäst! Nu går tvättmaskinen för fullt, har inte hunnit läsa tillbaka än men såg att vi missade en riktigt tårtkalas! Grattis i efterskott!
    Vi kommer självklart på kalas till Mirren.
    Nu ska jag slå in en present till en 1 veckas liten tjej som vi ska besöka efter lunch...undrar om man vågar hålla den...dom är ju så små.
    KRam

• MaCool

oj vad hände, isak vaknade redan endast 45 min sömn... och jag som fastnade här...ops:)

• MaCool

Mirren: Lunch & tårta blir ju toppen. Finns det något särskilt på Cs önskelista?

MM: Skönt att få gå ut och äta med trevliga vänner! Vi skjustade in Rs syrra till stan igår och kände verkligen suget att sitta där på en uteservering...Köpte iaf lite rökta räkor & god dryck på öland som vi kalasde på. Det är helt klart för bådas skull att ha barnvakt, jag tycker att man märker på Isak att han liksom blir lite stolt när han har klarat av ett barnvaktspass.

Poppens: När är dagen D för dig?

Ja nu är det snart final dax men vi har en liten plutt som hänger nere vid benen som inte vill sova. Det är straffet för att vi fick sova till halv nio i morse...

• MaCool

OCh jag känner mig också som en dålig mamma. Isak fick leka naken ute för första gången och tappade en sten på snorren...stackars lille killen. Det kom lite blod så nu får vi vänta och se hur det går med kisseriet. Vi hoppas att allt är bra så vi kan gå på kalas imorgon. Och vi kommer hela familjen i så fall. Olyckor händer så snabbt, jag var typ 3 s ifrån att hinna få bort stenen. Nu sussar han helt utslagen efter att ha vägrat att sova två gånger idag. Så vi får se när han vaknar inatt.

• MaCool

Vi kommer idag! Ringde inte svågern din utan istället mamsen min. Och hon var lugnande. Gud vad jobbigt det måste vara att ha något så ömtåligt hängande mellan benen:)

Jovisst är det barnen som bestämmer! Isak ville inte amma mer runt 6 mån, bara en gång på natten. Så tillslut i samband med att jag var sjuk (8½ mån) sov jag i eget rum och gubben fick ge lillen välling istället. Inge problem bara han inte såg mig. efter 3 nätter kunde jag komma tillbaka till storsängen och då fick jag sova med tshirt och masa mig upp och göra välling. Men nu så äter inte killen på nätterna längre! Upptäckte helt plötsligt att lite vatten gick precis lika bra så nu så är det välling på tidig morgonkvist istället.

• MaCool

Proppens: iiiih, nu kanske ni redan är på sjukhuset, oh vad spännande!!!

Mirren: tack för god mat & tårta! Hoppas presenterna uppskattades av födelsedagsbarnet! Såå gulligt med prasselpåsar & anka!

Zync: Jag väcker...Vi har ju tillochmed väckarklockan på 0700 för att lillkillen ska vakna på morgonen! Annars sover han länge och vill inte somna på kvällen. Han sover två gånger per dag, runt 10-11 och sedan runt 14-15 och får sova så länge han vill men max till kl 16:00. Då somnar han sedan för det mesta (Ej idag dock) senast 20:00.

Mamsen: Trillade b ur ikea stolen? Oj tur att det inte gick illa.

MM: grattis till jobbet!

Malu: skönt att S är av med torsken och ökar i vikt- duktig flicka. Så tråkigt att vi inte fick se underverket på kalaset men hon är ju ganska liten fortfarande och du gjorde helt rätt att prioritera SÖMN!

Nu är det sängen som gäller här!

• MaCool

Grattis Kerpet!! Åh vad roligt, Ett litet mirakel.

Själv har jag haft en sjuk bebis och har nu en sjuk make. Isak är dock frisk igen och har fått tillbaka aptiten, är så hopplöst när han blir sjuk och vägrar att äta mat. Han har dissat vällingen men nu äntligen börjar han dricka den igen, ej majsvälling dock utan nu är det havre som gäller.

Isak kröp in i pappas sjukrum, hämtade TVdosan kröp ut med den och satte sig utanför dörren och vinkade till pappa som låg därinne i sängen. :) Är det humor eller?

• MaCool

Zync: Tack för den fina inbjudan, isak och jag ska verkligen försöka komma! Måste kolla bara med Mr R.

• MaCool

Isak tog sina första steg idag- gick 1-2 meter!! Sååå roligt! Undrar om han vill visa upp sina konster på sin födelsedag imorgon?? Fatta vad snabbt tiden går, ETT år.

• MaCool

VÄLKOMMEN VENDELA! Skönt att allt gick bra tillslut men det verkade riktigt läskigt med navelsträng runt halsen. Ja, amningen ja, jobbig men en ammingsnapp är super och som sagts tidigare inte alls omöjlig att träna bort. Jag hittade bh-inlägg som hade frotté på ena sidan och nät som sportbhar brukar ha, på andra sidan, de var ifrån canada, köpte de på någon site på nätet. De var verkligen super, höll formen i tvätten också. Kan försöka hitta var jag köpte de om någon är intresserad. Mina bröst läckte ju som såll då var det skönt med lite mjuka inlägg.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7