• MaCool

Visparnas tråd # 7

GUD vad kul FISK! Grattis! Spontan graviditet...Oh vad härligt, blir lite avis men tror inte att det kommer gå så för mig (har ju bara en taskig äggledare) men SEXET är det iaf inge fel på här:)

• MaCool

Sitter här fixat & make och ska snart iväg till söder på tjejmiddag ute. Ska bli såå kul.

Mirren: TACK för en supertrevlig träff, var helt slut efteråt dock, denna eländes förkylning som har liksom börjat om igen. Mr R ställde dock in sina aktiviteter, köpte pizza till familjen och såg på matchen hemma istället. PUSS

Nu ska jag försöka läsa tillbaka lite i tråden, har inte hunnit med det de senaste två veckorna. F´låt.

• MaCool

Så länge jag är Fl tar jag nätterna, men isak vaknar ju oftast bara en gång, då hämtar jag honom i hans rum och vi gör välling, sedan får han vällingen i vår säng och somnar snällt om. När Mr Rs väckarklocka ringer så vaknar ju självklart isak också men JAG är såå trött, så isak får busa så mycket han vill i sängen tills jag orkar öppna ögonen. Oftast så tar Mr R honom och gör en välling och om jag har tur så förbarmar han sig över stackars lille isak som har en mamma som bara vill sova...så då får han en ny blöja också av pappa. Sedan stoppas han tillbaks i sängen och ligger och bökar med mig tills jag orkar dra mig upp.

• MaCool

Zynk: Fotboja- det skulle vara något det. Vi köpte en sängram på ikea som sedan visade sig vara så kul för isak, den har liksom ett bord längs med hela huvudgaveln, så där står isak ock tar diverse vällingflaskor, vattenflaskor, papper och annat som av någon underlig anledning alltid hamnar där.

kerpet: tror du att du skulle kunna skicka bilderna på isak till mig eller ska jag försöka få Mr R att komma förbi och hämta dom? Han jobbar ju i närheten. Svärmor fyller snart år så jag skulle vilja se korten. (Sen är jag ju själv såå nyfiken såklart)

• MaCool

Behöver hjälp
    Min svärmor träffade min kompis som ska ha barn om 8 dagar, hon kom precis ifrån MVC som sa att barnet har dålig tillväxt (de senast 3-4 veckorna) och nu hade min kompis gått ner 1 kilo.
    Hallå, är det bara jag som tycker att hon ska åka in akut???

• MaCool

är det vanligt att man går ner i vikt på slutet?

• MaCool

jahopp, nu känner man sig lite usel när man ringer och hestar upp en lugn och harmonisk gravid kvinna. MEN jag blir så orolig och vill ju bara att de ska ringa förlossningen och kolla. Det skulle jag ha gjort. Men hon är lite...vill inte slösa på doktorns dyrbara tid...vilket gör mig lite galen.
    Hm nu känner jag att jag måste lugna ner mig lite, ta en tur på tomten...

• MaCool

Tack, känns skönt med er proffs här inne.
    Mina kompisar ringde iaf tillslut till förlossningen och de sa att om Bm tyckte det var ok så kunde de vänta på tillväxt-UL kallelsen. Och mina vänner tyckte att det kändes bra med det svaret (Jag däremot skulle redan åkt in MEN jag är ju lite mer sjåpig kanske). OCh håller med Ma Lu om vems tid doktorns är.
    Så nu håller jag tummarna att allt går bra och försöker glömma alla skräckhistorier man hört om vad som kan hända. MEN det är ju säkert ingen fara alls.

Jag kom precis hem ifrån en SPA kväll med aleo vera hemma hos en kompis- det var urmysigt och jag kan verkligen rekommenderas. SÅ nu ska jag börja dricka aleo vera gel- Detta ska göra en piggare-Och man får bättre immunförsvar (kan det bli bättre?). Nåja var till doktorn imorse och det konstaterades att jag var ett solklart allergi fall- så nu kanske det finns hopp i min snordjugel??

• MaCool

Och isak kunde nattas av pappa utan bilfärd (som är Mr R sista utväg annars). Idag låg han och pilla på mobiltelefonen och somnade tillslut i pappas famn. Oh vad skönt och vad stolt pappa var och vad glad mamma blev!!

Imorgon ska jag på seminarium på jobbet så då ska farmor vara barnvakt, och faster fia tog ledigt från jobbet endast för att få vara med isak en dag. De är så söta. (Ni vet väl att Isak har enäggstrilling-fastrar?)

• MaCool

zync: jag kommer också gärna imorgon om jag får gubben att byta bilstolen till mig eftersom volvon ska in på dyr service. Vi var på babysim i söndags så nu är ju isak lite snorig igen, jag får se hur det utvecklar sig tills imorgon. Jag vill ju helst inte missa din goda pastasallad.

Det gick bra med farmor och faster som barnvakt, på tredje promenaden somnade han tillslut!! Men nu är jag helt slut, får bli en tidig kväll idag.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7