• Maxie

Visparnas tråd # 7

Åh, tänk om det har blivit en liten mini-proPP nu! Spännande!

Grattis till jobbet Malla!

Idis: kul med ny butik men jobba inte ihjäl dig hördu! Roligt med päronbesök också.

Oj vad ni reser Jam, man blir trött bara av att läsa om resor och tvätt och resor....

Mamsen: otäckt att ramla ur stolen! Vad är det för IKEA-stol? Vi har ju en därifrån också. Hoppas det gick bra med middagen sen.

Malu: förstår att du är trött, det är man i början...och sen också... Jag är jättetrött! Fast ändå inte som de första veckorna, då var jag en levande/halvdöd zombie.

Idag har vi sålt den ena bilen, den som är mest komfortabel. Vi vill sälja den andra också för att köpa en större familjebil men fy vad trögt det är med bilförsäljning nu för tiden. Vi får väl hålla till godo med forden ett tag till. Men hur som helst, vet ni vad tanten i paret som köpte bilen sa när hon såg V? "Han ser bastant ut, det syns att han är matglad!" Va? Säger man så? Nog tror jag att hon menade väl fast det lät inte så positivt. Ungefär som att han är smällfet. Hade hon inte velat köpa vår bil hade hon fått en fet smäll.

• Maxie

Kul att se dig igen Kerpet!

Ego:
    Fy vad det regnar, så trist! Det blir surt både ute och inne... Och jag är så trött, så in i märgen trött trots hyfsad sömn. Har åter (imorse) haft en liten dispyt med maken. Jag skulle på fotvård men eftersom det regnade tyckte jag att det var bättre om V var hemma hos sin pappa som ändå är mellan uppdragen som konsult och mest sitter med datorspel (fast just det sa jag ju inte). Bara trekvart skulle jag vara borta. Men det var ytterst tveksamt tyckte maken som menade att han måste plugga och läsa och inte har tid att ha hand om V. För sen ska han till banken och när han ändå är inne i stan ska han passa på att gå i affärer och kolla in rean och köpa lite kläder... Det kan han minsann göra på "arbetstid". Likaså ska han på vaxning på torsdag, det också på arbetstid. Nu blev det ändå så att han fick ta V när jag var borta en stund men självklart var det inte. Dåligt samvete tyckte han nog att jag borde ha. Och det fick jag ju också - främst gentemot V som måste vara hemma hos en sån surkart! Nu har jag skickat in honom till stan så jag får lite lugn och ro här hemma. Sen har jag gjort klart att jag måste få några timmar i helgen för shopping och frisörbesök - barnfritt! Börjar känna mig som en riktig whitetrashkärring, ser så sunkig och beige ut. Särskilt i lördags när vi träffade på en bekants bekant som är något av det sexigaste och snyggaste jag nånsin träffat...! Oj vad livsandarna väcks då. Skulle jag nånsin få för mig att hoppa över skaklarna med nån vore det med den mannen...
    Nä, nu ska jag sluta beklaga mig.

Malu: av kardiologmottagningen fick vi nån slags bikarbonatstabletter som man skulle lösa upp i lite vatten så det blev en gegga och pensla på med en tops mot torsken, det funkade jättebra. Har kanske några kvar om ni behöver?
    Och det som irriterar mig mest med kommentarerna om snussens kroppskonstitution är att hade han varit större vore kommentarerna väldigt oförskämda. Hade nån sagt till mig att jag är bastant och ser matglad ut skulle jag bli jätteledsen - även om det finns en viss sanning i det. Så varför har man rätt att säga så om en bebis? Sen är det väl bra att han inte är mager, bebisar ska väl ha lite hull. Men ändå.

Blöjor: vi har mest använt Libero fast tyckte att de läckte mkt på natten, därefter tog vi till oss av rådet att använda Pampers Babydry (utan lotion tror jag väl?) vilket funkar mkt bättre. Däremot tycker jag att Pampers Active Fit inte är nån höjdare, de läcker de också. Vi provade Huggies i början men de läckte definitivt så det paketet skänkte jag till mvc för att användas på dockorna vid föräldrakurserna.

• Maxie

Jo just det, tack zynk för inbjudan! Jag vet inte när det är tänkt att vi ska till Dalarna - ska fråga bossen - men det vore kul om vi kunde komma. Det är lite långt att åka kanske men om nån åker kommunalt och vill promenera en bit gemensamt så kan det kanske funka? Hoppas det blir fint väder!

• Maxie

Jag må då säga... Kanske kan man hoppas på ett syskon så småningom ändå utan assistans från den medicinska världen... Både Fisk och Kerpet. Vad blir det då, en Firp?

• Maxie

Svårt att släppa tanken på gravida Kerpet. Hur många ggr hann du ha mens innan du blev gravid om man får vara närgången nog att fråga? (Du måste inte svara om du inte vill). Och samma fråga till Fisk också.

• Maxie

Godmorgon, vilken strålande dag trots dåligt väder! Är så himla glad för Kerpets (och mr P:s) skull.

Fast nu måste jag ge snusse gröt för vi ska åka till Vällingby idag, bäst passa på medan bussarna går.

Hej hopp!

• Maxie

Hahaha, ja det tycker jag är skoj, Ma cool! Hoppas du slipper bli sjuk bara.

Malla: mysigt med en liten tête-à-tête!

• Maxie

Kram till Maskros oxå!

Jaha, en härlig dag ligger framför oss, vad ska man göra med den? Långpromenad får det kanske bli för att komma hemifrån och från takläggarnas skramlande och slamrande.

• Maxie

Kerpet, jag förstår PRECIS! Själv har jag flaggat upp för behov av barnfri lördag - några timmar - och det kan jag MÖJLIGEN eventuellt få om jag är snäll. Men jag ska inte räkna med det. Typ. Han säger inte så men det låter som om det är underförstått.

Ja, nu är det nog en liten ProPPis här. Ska bli kul med rapport!

Vet ni, jag längtar efter att få göra en riktig utrensning i kroppen, en rejäl detox. Det känns som om det behövs, jag känner mig så svullen. Fast det kan jag ju inte göra förrän jag slutat amma. Jag både vill och inte vill sluta amma. Men jag funderar på att dra ner på det till bara nån gång per dygn. Och då är det väl nattetid som blir kvar antar jag. Eller hur gör man?

• Maxie

Grattis på födelsedagen Isak!
    V:s kusin Oscar fyller 1 år idag också. Han föddes på DS. Var föddes Isak? Hade ju varit rätt skoj om de fötts på samma ställe!

Usch vad den här dagen började dåligt. Om inte rutinerna följs blir allt bara pannkaka, det är åter bevisat. Idag skulle byggarna fixa med fönstret i V:s blivande rum och därför fick vi lägga om förmiddagsvila och frukost och alltihopa. Var ute och gick med V som skrek i princip hela tiden. Nu har han slocknat efter att ha snyftat sig igenom en tallrik gröt. Inte har han rapat heller så han vaknar väl snart.

En fråga till er med äldre barn: maten i 8-månadersburkarna, är den mer mättande eller är det bara konsistensen som skiljer? Jag tycker V äter mindre av den, bara en halv burk i taget mot 2/3 annars.

• Maxie

Hej, blir utslängd när jag sitter vid makens dator och försöker skriva nåt - som nu - men chansar på att få in ett

GRATTIS till ProPPens!

• Maxie

För oss blev amningsnappen en hjälp ett tag eftersom V inte fixade att suga pga hjärtsvagheten. Då fick han i alla fall tag om nappen även om han inte fick så mycket i sig. Men jösses vad han slogs och bökade runt vid amningen! Tur att den tiden är över...

• Maxie

Trist läge med bonusen Malu, särskilt som din man inte förstår dina synpunkter. Ska jag hänga upp honom i ögonlocken och tvinga honom att blinka?

Jag vet att jag klagar en del på min man och det är väl till stor del befogat kanske men jag ska erkänna att han är rätt bra ibland också. Det är jag sämre på att belysa bara. Tyvärr. Fast just nu spelar han xbox och det är rätt trist. Om Malu avskyr klickljud så avskyr jag ljud från krigsdataspel.

• Maxie

Jubel så här på fredagskvällen: V äter havrevälling efter att tidigare bara accepterat majsvälling - och i sin fars famn!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7