• Maxie

Visparnas tråd # 7

Jamen Kerpet, du är ju en pärla!!! Grattis till klänningen förresten. Det gjorde du rätt i.

Håhåjaja, bvc ringde och ställde in vårt besök idag pga sjukdom. Fick lite råd ändå fast jag hade gärna sett att de studerat V´s hud i detalj. Hann inte fråga allt heller så nu går jag och grunnar på om det finns mer man kan göra åt eksemen bortsett från att smörja med Mildison och sen med fuktkräm. Tex byta babyolja, tvättmedel etc (även om de vi använder idag redan är parfymfria). Nån här med erfarenhet av eksem? Jag får väl googla eller nåt...

• Maxie

Malu: vilket är det? Stackars V ligger nu och vrider sig som en ostbåge för att komma åt att gnugga sig där det kliar.

• Maxie

Tack tjejer, vad gulliga ni är! Hade varit jättekul att följa med men V har fortfarande lite förkylning kvar så vi går nog inte så långt idag. Ha det så trevligt, vädret är ju iaf härligt!!!

• Maxie

Fast V hade nog gärna kommit för att flirta lite med Alva förstås...

• Maxie

Hej Idis! Låter klokt att hålla er undan från isvattenhinkar. Var det inte nån annan på tråden som var där förra året under nyårsfirandet? Eller var det ni kanske? Eller Kerpan, Pess....??? Hmmm... Det var nån som beskrev det där i alla fall.

Jam och Zynk, håller med om att hissarna är förfärliga. Victor stirrar med fasa på mig ibland när vi kommer in i en del stinkande hissar. Lite som "men mamma, vad är det du utsätter mig för egentligen?". Så visst skulle det underlätta att ha sjal eller sele då. Maken och jag ska träna tillsammans på att ta vagnen i rulltrappan, min man vågar men jag har ännu inte gjort det.

zynk: Trädgårdsmässan låter jättekul! Köpte du nåt?

Igår gick vi runt i Vällingby centrum, förlåt CITY, och kikade. Maken gick på ansiktsbehandling (varpå han köpte produkter för 1200 spänn, inte illa för en kille va?) och Victor och jag handlade saker till Victor: en jacka, ett par skor (för att det inte ska se så illa ut när han sitter i selen, folk tycker nog jag är en oansvarig mor som tar ut sonen i bara strumplästen men han totaldissar mockasinerna vilket jag iofs förstår...) och det mildaste schampoo jag kunde hitta. Jag hade honom i BB och fy vad ont jag fick i axlar och nacke. Ser så mycket fram emot att få den nya selen och hoppas verkligen det funkar bättre med den.

• Maxie

Idis: då var det nog du som berättade! Vi har köpt en Ergo, den ska visst avlasta lite bättre, så att höfterna får bära mer av tyngden. Men vi får se om den håller vad den lovar.

• Maxie

Men fy, ProPPens, jobbigt!!! Ta hand om dig och magen!!! Kram

• Maxie

Malu: kan nog vara klokt att kolla upp bara för att bli lugnad. Det är säkert ingen fara men ändå. Sen tycker jag du ska vara försiktig med bärande och hissande av tunga saker, det får du göra tids nog! Hoppas du snart känner dig bättre.

Joyce: det var bara en vanlig vårjacka från Lindex, inte vindtät. V blir ändå så himla varm jämt, tror han skulle dö i nåt vindtätt. Men luva är det på den i alla fall. Jag tycker att POPs kläder är för dyra, 600 spänn för en liten jacka som han växer ur på två röda. Nej, då tycker jag att 179 kr känns bättre. Skorna har vi försökt inviga idag men de åkte av fortare än kvickt. Får nog köpa såna där strumphållare, de borde funka även på skor.

Kul för er Jam och Joyce att ni lyckats få till "det". Hmmm hur lät det där nu då, inte tillsammans förstås... Här hade vi intentionen imorse men var inte tajmade, jag hade inte ätit upp min frukost i tid. Där ser man vad som är viktigast va?

• Maxie

jam och idis: lovar att rapportera om Ergon är nåt bra. Jag hoppas verkligen det... Har gått med varm vetekudde på axlarna i flera timmar.

zynk: oj vad konstigt att vara kvar ensam hemma. Tvärtom, att man själv är den som åker hemifrån en stund känns lite lättare tycker jag. Kul att få sällsis av din mamma.

joyce: ja, fy vad jobbigt det är när de bara skriker och man inte förstår varför. Tur att han kunde få tröst hos dig då, även om du är jättetrött idag.

• Maxie

Jobbigt Kerpet med bråk. Hoppas ni är sams nu då. Hus är ju kul!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7