• Maxie

Visparnas tråd # 7

Slänger ut en snabb fråga till er som bytt babyskyddet mot bilbarnstol: vad har ni valt för nåt? Det är ju kampanjdagar på Babyland just nu, idag säljs en stol som kanske är vettig? Men vad ska man tänka på? Tips efterlyses! Likaså om det är nån stol man ska undvika. V börjar onekligen sitta lite trångt...

• Maxie

Kerpet: jamen eller hur?!?!?! Jättesugen blir man.
    Hur är det med dig idag då vännen?

• Maxie

Malu, jag kan ta dem! Jag missade ju min sista månad... Skämt åsido, allt kommer gå jättebra!!!

• Maxie

Skönt zynk att få sova några timmar i rad... Tycker att promenad låter bra om vädret tillåter.
    Jag tappade mina ringar i sängen i natt, den ena hittade jag lätt men den andra tog lååååång tid att hitta och jag var så orolig att Victor skulle råka få tag i den. Fast han är inte så bra på att stoppa saker i munnen än. Däremot kan han plocka ur nappen med handen.
    Här är det alltid jag som går upp med V på natten eftersom jag ammar. Fast ibland när han stökar, gnyr eller håller på när han ska sova ber jag mr J ta honom. Då drar mr J honom intill sig och så somnar de. Fast V brukar vända sig ganska snart mot mig igen. På morgnarna, särskilt på helgerna, brukar min man ofta ta upp V så jag kan få sova en stund till eller bara ligga och morgna mig, det är skönt.
    I natt sov V ända till kl 5 då han ville amma. Fast han somnade inte förrän vid 22.30 eller nåt. Men ändå!

• Maxie

Men fy Pess, vad läskigt! Hoppas hon inte blir sjuk.

Mot morgongröten här också!

• Maxie

zynk: *fnissar åt dina beskrivningar* Ja, man har en del kvar att lära...

Nattskräck, vad är det? Ytterligare nåt att oroa sig för?!

• Maxie

Vilken härlig sovmorgon Malu! Förstår att du avstår promenad. Visst har du väl bälte eller nåt va? Annars har jag ett till låns.

• Maxie

Godmorgon tjejer! Idag får vi fira mors dag, flera av oss (och ett par kan ju fira i förskott också ). Vilken otrolig lycka och glädje och vad tacksamma vi kan vara! Fantastiskt. Flaggan är uthängd och snart ska V och jag gå till konditoriet och köpa en fiiiiin tårta dagen till ära. Nån som vill ha en bit?

Nej Malu, inte göra en Maxie! *förmanar strängt* Men jag lider med dig, vet hur det är att hosta.

Grötdags!

• Maxie

Hello, god morgon.

Jag kan nog inte komma imorgon, jag ror inte i land att först åka långt med snussen och sen tillbaka, för att sen åka in till stan ytterligare en gång, det blir för mycket. Ska förhoppningsvis träffa mina bröder imorgon kväll och ha lite barnfri tid. Måste värna om den tiden, det blir så sällan. Men det gör ju att jag missar träffen hos Zynk vilket är ledsamt.

Joyce: trist med din mamma.

Här har V blivit lite lustig med sovandet. Nu har han slocknat på täcket på golvet bredvid mig, det gjorde han igår också och sov då i nästan tre timmar. På nätterna har han börjat låta, han kan börja väsnas fast han skriker inte, det är bara ett starkt ljud han ger ifrån sig när han vaknar eller om han "pratar i sömnen". Och på kvällarna har han fått svårare att komma till ro. Min svägerska förespråkar varmt femminutersmetoden, vi får väl prova den fast då vill jag att maken ska vara hemma också om kvällarna så att vi kan hjälpas åt. Och just nu har han så många spelningar med sitt band. Men det lättar om ett par veckor.

• Maxie

Tro mig Malu, jag hade gärna träffat er också! Kanske vi kan ses inne i stan eller nånstans nästa vecka? Ta en promenad och kanske en glass i all enkelhet? Hagaparken? Eller nåt annat trevligt område? Nej just det, ni gravida ska inte göra sånt... Hmm, vad ska vi då hitta på? Var kan man ses med en sjuherrans massa barnvagnar? Ja, det kanske bara är hemma hos folk. Nån gång vid tillfälle kunde ni ju komma hem till mig. Fast jag bor ju också ute på vischan... Dessutom krävs en diger städinsats innan sånt kan komma på tal. Men vi har faktiskt pratat om att anlita en tjej.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7