• Freja0811

När är det lämpligt att köpa barnvagn?

I vilken v ungefär köpte ni eran barnvagn?
    Jag är bara i v.11+1 så än är det inte dags, men på ett ungefär.
    Vi ska se om vi hittar en begagnad.

• Svar på tråden När är det lämpligt att köpa barnvagn?
  • kodoktorn

Vi köpte en begagnad i ca v 30. Ska man köpa ny måste man nog till att kolla beställningstider eftersom det kan ta flera månader innan vagnen kommer. Vi beställde en ny fotsack till vår vagn det tog nästan 3,5 månad innan vi fick rätt färg men då var det ju fjolårsfärgen vi skulle ha och inte årets och det var tydligen svårt att begripa.

• Mo80

Är i v 24 och har beställt en igår. Blev en Emmaljunga, en leveranstid på ca 10 v sa de i butiken.

• Annabel

vi beställde våran efter vårt rutin UL i v 19. La då handpenning och kommer att hämta ut den i slutet av juni.  liten beräknas komma i augusti

(¯`♥.¸..?:*¨¨*:?..♥ ღ ♥ღ♥ .?:*¨ ¨*:?.¸.♥´¯)
  • Älsko

Vi köpte i vecka 25 för det var rea..! Men ska du ha en ny så äre bäst att vara ute i god tid ca 15 veckor förre beräknad födsel eftersom man inte vet hur lång leveranstid det är exakt.!
    men begagnad kan du ju köpa när du vill men känns ju dumt att köpa den för tidigt tar ju mest bara plats och så kanske du hinner tröttna på den.. Annars bestämmer du ju själv :)

• lia76

När jarg var gravid första gången så beställde jag vagn ca 3 månader i förväg för jag tänkte att det var lång leveranstid, men jag fick vagnen efter 1½ vecka.
    En TAKO vagn import från Polen från leverantör i Göteborg.
    De hade precis öppnat butiken då.

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • fröken bidebop

Vi beställde vår vagn i februari och den kommer levereras ca i början av maj. Det är beställningstid på de flesta vagnar så det bästa är att kolla upp med leventatörerna, speciellt då det är semestertider som kan försena tillverkningen. De flesta har ju förlossningsgaranti så slipper du fundera på det.

Om du skall köpa en beg. vagn skulle jag vänta iom att du inte har förlossningsgaranati på den.

Lycka till i barnvagnsdjungeln ;)

• Dahlia

Vi beställde våran efter rutin ul i vecka 18.
    Det tog tre månader innan vi fick den

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
  • HardcoreHunny

Jag e nu i v.27, har kikat runt på begagnade i typ 2månader.
    Både för att komma fram till vad det e för någon modell som passar oss bäst å sen för att finna ett begagnat exemplar av just den vi vill ha.
    Därför köps barnvagnen idag, 2mil hemifrån.:D Å passande liggkorg är på väg med bussgods ifrån jämtland.:P

Men visst hade gärna väntat lite till om jag vetat att det gått att finna å fixa den vi vill ha på bara några dagar...men nu e ju inte fallet så.
    Faktiskt ganska så skönt att ha det avklarat oxå...
    Man får ju förutsätta att allting kommer att gå bra! :)

• Freja0811

vi funderar på att åka och kolla på barnvagnar i olika butiker och sen försöka hitta en begagnad. Så man vet på ett ungefär vad man vill ha.

Jag vet redan iof, men sambon är inte helt 100.

Svar på tråden När är det lämpligt att köpa barnvagn?