När är det lämpligt att köpa barnvagn?
I vilken v ungefär köpte ni eran barnvagn?
Jag är bara i v.11+1 så än är det inte dags, men på ett ungefär.
Vi ska se om vi hittar en begagnad.
I vilken v ungefär köpte ni eran barnvagn?
Jag är bara i v.11+1 så än är det inte dags, men på ett ungefär.
Vi ska se om vi hittar en begagnad.
Jag tycker man får köpa sin barnvagn när man själv känner för det..spelar ingen roll vilken vecka man är i...likadant med bebiskläderna...
Köpte en i vecka 16.
De flesta seriösa affärer har förlossningsförsäkring, att skulle något gå fel, så får man lämna tillbaka vagnen. Med vår första beställde vi vagnen direkt efter rutin UL, men den här gången hade vi inte så bråttom. Tror vi var i v.36 innan vi beställde den, men det är en Emmaljunga så de har ju leverans tid på den oxå.
Ha ha, 26 menade jag, är ju inte ens i 36 :-P
Vi köpte i vecka 37!
Då många vagnar kan ha en leveranstid på upp till 3 månader kan det vara bra att beställa den i god tid. Många affärer har så att man kan vänta med att hämta hem den tills man känner sig "redo" samt att de har en förlossningsgaranti om något skulle gå fel. Vi beställde vår häromdagen och jag är nu i vecka 22.
Vi fick hem våran vagn i vecka 23... men kan tycka i efterhand att det var lite tidigt eftersom den bara stod där i ett hörn så tiden gick söligt när man väntade på att få köra sin bebis i den. nästa gång köper vi nog inte vagn förrens i vecka 30-32 kanske.
när jag väntade min första köpte vi och fick hem vagnen i vecka 15...denna gången köpte vi en i vecka 20 å fick hem den runt vecka 30.......kan säga att det ända negativa med att ha vgnen hemma tidigt är att längtan blir sååååå stor=) och eventuellt blir vagnen lite damig=) annars tycker jat det ör upp till var och en=) lycka till i jakten på din perfek vagn=)
Har BF 20 sep, när bör man börja kolla vagn? vet inte vad vi ska ha alls :S
Vi beställde våran i vecka 25, men kommer inte att hämta ut den förren kanske vecka 35.
vi har fått ett erbjudande om att köpa en teutonia kombivagn-06 är det någon som har en bild på en sådan?Är det en bra vagn?
När man vill handlar man :)
Men om du menar typ senast innan beräknad nedkomst av bebisen, så tycker jag man ska satsa på ca 8-10 veckor. Vi ska ha barn i aug/sept och då fick vi en varning att det är en typisk "semestertid" och då ska man ta det vanliga lev.datumet för just den vagnen man vill ha + 2 veckor.
Så vi ska beställa vår vagn ca första veckan i juni...
nån som vet nått om dessa om dom är bra?
Tako - Fast ride
Hauck/Esprit - Flying E Classic
Hauck/Esprit - Cruiser Little Rebell-08
En fråga, varför ens köpa de när alla andra köper?
Köp när du hittar dne du vill ha och känner dig nöjd med det.
Sen om det är i vecka 13 eller 32..
Spelar väl ingen roll??!
Det enda jag hade vart nojig me bara är att inte köpa i slutet av gravdiiteten me om man ska köpa nya me tanke på vissa leveranser.
Annars är det väl bara att köra på!
Hittar man dessutom ett bra erbjudande o är i typ v15 så köp då om du vill ha den!
Man får lämna tillbaks dom ändå ifall något skulle hända innan förlossning!
Vi beställde vagnen i v.17 efter RUL, men kommer inte hämta den förräns några veckor innan det är dags..
Vi besyällde efter rutinUL i v.20...men den kom för några veckor sedan så då var jag runt v.31...man blir verkligen mer sugen av att ha den hemma men samtidigt är det roligt och det känns skönt tycker jag att ha saker förberett hemma ifall att...!
När man hittar en som man vill ha
Om man ska beställa så måste man ju tänka på beställningstiden och räkna på lite extra.. för det tar alltid längre tid än tänkt. Men direkt efter UL skulle jag nog ha beställt, men jag är sån som gillar ha saker fixat så man slipper ta de när de är kort om tid
Men köper man begagnat och hittar det man söker efter så måste man ju nästan slå till då den är till salu, man vet ju inte hur länge den kommer vara osåld.
Jag tänker beställa direkt efter UL..