När är det lämpligt att köpa barnvagn?
I vilken v ungefär köpte ni eran barnvagn?
Jag är bara i v.11+1 så än är det inte dags, men på ett ungefär.
Vi ska se om vi hittar en begagnad.
I vilken v ungefär köpte ni eran barnvagn?
Jag är bara i v.11+1 så än är det inte dags, men på ett ungefär.
Vi ska se om vi hittar en begagnad.
Jag har gått in i v.31 nu och har ingen barnvagn till bebisen än...
Vi beställde en när jag var i v.22 efter andra rutin UL. Vi var ute i god tid då vi beställde från Tyskland (myyyycket billigare)
Vi köpte vagn när jag bara var i vecka 11 var inte meningen men de hade utförsäljning på emmaljunga så vi sparade pengar på det
vissa säger att man inte skall köpa för tidigt pga missfallsrisk men jag tror inte på sådan skrock är barnet menat att komma o är friskt så gör det det.
var inte rädd att köpa tidigt hellre det än att vänta på dessa långa leveranstider som är på de flesta vagnar. och ställ vagnen hos tex sina föräldrar om man nu är skrock känslig så är det löst.
köp en när du är i slutet av graviditeten.
vår barnvagn kommer få stå hemma hos min mamma, då vi bor på 3:e våning och i källaren här vill jag inte ha den.
Problemet blir ju sen när bebis har kommit. Källaren här är fuktig och äcklig. Kan man ha något skynke över barnvagen?
pink floyd: skrock? att få missfall? snacka om opåläst du är...? missfall kan man få av massa olika skäl, och risken ÄR stor till en början av graviditeten.
överlag, så tycker jag oxå man kan köpa vagn ganska tidigt, men att man har åtanke att det Kan hända.
Ska man ha en ny är det ju ofast leveranstid på dem, plus att både Brio och Emmaljunga har helstängt i flera veckor i sommar, om det nu är en sån man ska ha Så var ute i god tid om bebisen kommer i sensommar - höst!
Jag ska ha bebis den 1/8, beställde min vagn den 26/3.
tyckte att det kändes tidigt, men nu är jag ju redan i vecka 25 och bebis sparkar som bara den.
har en 14 månaders son så det fick bli en syskonvagn, en Carena Double swing, det är brio som tillverkar de vagnarna, jag gillade den för att den är lätt och smidig, har svängbara framhjul.
den blir liten i hopfälld också och den har en hård liggkorg.
Vi ville inte ha standardfärgen, därför kunde det ta längra tid också.
I dag har vi shoppat nästan allt annat vi behöver, säng, babyskydd till bilen, täcken, kuddar, bäddset mm.
Beställde via webben när jag var i vecka 37 eller så... 11 dagar senare blev den levererad vid dörren!