• Snorkis

Vilket tvättprogram kör ni?

Som ovan... i tvättmaskinen alltså..

Kör jag på vanliga programmet tar maskinen lite över 2 timmar

Kör jag snabbprogrammet tar det ca 40 minuter..

Men blir det riktigt rent i snabbtvätten?

Hur gör ni?

• Svar på tråden Vilket tvättprogram kör ni?
  • Yrslan

Använder flytande Ajax Lova kulör tvättmedel,tar yes diskmedel på svåra fläckar,tvättar 40grader snabbtvätt och det blir rent

• Aeny

Jag kör nästan bara snabbprogrammet. Är det riktigt hårt smutsat så tar jag självklart det vanliga, men jag tycker då det blir rent.

Hur ofta slänger man inte kläder som bara är ofräscha men inte smutsiga till tvätten? Jag gör det ofta i alla fall!

• Yrslan

Viktigt är att tvätta en 90 tvätt i månaden för att tvättmaskin ska må bra...

• CMH

Till våra kläder kör jag det vanliga programmet som tar 2 timmar, till våran bebis kör jag snabbprogrammet som tar en timme, känns inte som bebisar är lika smutsiga som vi vuxna så då räcker det med snabben :) Ibland tar jag snabbprogrammet till våra kläder också, tycker att det blir rent, men när jag tvättar underkläder känns det fräschare att ta det vanliga programmet på 2 timmar..

Egon 080109
  • lövet2

Alltid vanliga programmet. Däremot skiljer det sig förstås vilken temperatur jag använder.

• Snorkis
    Yrslan skrev 2008-04-13 09:46:54 följande:
    Viktigt är att tvätta en 90 tvätt i månaden för att tvättmaskin ska må bra...
    Jasså, det har jag aldrig hört... Jag kör aldrig ett 90 program..? Vad kan man köra i 90 grader?
  • LillaÄrtan
    Snorkis skrev 2008-04-13 09:52:49 följande:
    Jasså, det har jag aldrig hört... Jag kör aldrig ett 90 program..? Vad kan man köra i 90 grader?
    Puffar för jag vet inte heller
    -Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • LillaÄrtan

Snabbprogrammet till lätt smutsade kläder som bara blivit lite ofrächa.
    Dagligtvätt 40 om det inte är full maskin och så smutsiga kläder.
    Annars som vanligt, underkläder, sängkläder & handdukar ALLTID i 60grader!

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • lövet2
    Snorkis skrev 2008-04-13 09:52:49 följande:
    Man ska köra maskinen tom i 90 grader någon gång då och då, för att maskinen ska må bra. Det är något tekniskt - maskinen slaggar igen annars.
Svar på tråden Vilket tvättprogram kör ni?