• Hildis

Att "göra" en pojke eller flicka, fungerar det?

Det här med att försöka "göra" en pojke eller flicka (genom att ha sex ofta/kring ÄL för en pojke eller sällan/flera dagar innan ÄL för en flicka), har det fungerat för någon? Är så nyfiken.

Är det någon som fått det att funka?

Eller är det någon som försökt och..."misslyckats" (det låter ju hemskt, men alltså försökt få en pojke men det blev en flicka eller tvärtom)?

Finns andra "metoder" än dom jag nämnde där ovan?

• Svar på tråden Att "göra" en pojke eller flicka, fungerar det?
  • lilla hej

Min svärmor påstår att det funkar. De gjorde sin min man (efter 2 flickor) efter ett sådant "recept".

Jag är väl inte riktigt övertygad...

Nu får det snart vara dags
  • Teskedsmamman

Det fungerar inte 100%, men man kan säkert öka chanserna för ena eller andra...

Jag har 3 killar - alla tillverkade under äl.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • lilla hej

Fast jag vet inte riktigt om det var så som du skrev uppe i ts.
    Hon har receptet kvar iaf.

Nu får det snart vara dags
  • flipperkulan

Nej tror inte på det där, isf skulle vi få en pojke..
    Iofs har vi mycket sex, oftast varje dag så det är väl 50/50, vad det blev för kön på vårt barn...

(¯`°?.¸ ღ♥ BF 2008-05-03 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Pixxi

Funkar jättebra, håll till höger = en pojke, håll till vänster = en flicka, så har jag gjort!!

• Pixxi
    Pixxi skrev 2008-04-13 14:37:06 följande:
    Funkar jättebra, håll till höger = en pojke, håll till vänster = en flicka, så har jag gjort!!
    skojja bara , tror på TS metod, men man vet ju oftast inte exakt när man har ägglossning
  • Mrscaro

Pojk sperimier är snabbare, men dör oxå snabbare, medan flick spermier är långsamma men uthålliga, så de gäller o pricka in ägglossningen om man vill ha kille...medan tjejer blir till dagarna innan eller efter...De kan ju funka..men de e ju 50 50.

• Pernilla3

jag vet inte.
    Såhär har det varit för oss. Barn nr 1 oplanerat. Hade sex den 4 feb och kände ägglossning den 9 feb. Det blev en flicka.
    Barn nr 2. Sex den 8:e och ägglossning den 11-12:e. Blev en flicka.
    Ett mf där vi hade sex 1 gång på en månad (!) den 3:e och ägglossning 6:e vet ej vad det var dock.
    när vi försökte på barn nr två hade vi sex varje dag i en vecka runt äl..men det blev inget. De gångerna jag blivit gravid har jag blivit när vi haft sex någon enstaka gång och några dagar innan ägglossning.

• ModestyEva
    Teskedsmamman skrev 2008-04-13 14:24:41 följande:
    Det fungerar inte 100%, men man kan säkert öka chanserna för ena eller andra...Jag har 3 killar - alla tillverkade under äl.
    Är inte alla barn "tillverkade" under ÄL?
  • flipperkulan

Hon menar nog före eller efter ÄL.

(¯`°?.¸ ღ♥ BF 2008-05-03 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Att "göra" en pojke eller flicka, fungerar det?