• Hildis

Att "göra" en pojke eller flicka, fungerar det?

Det här med att försöka "göra" en pojke eller flicka (genom att ha sex ofta/kring ÄL för en pojke eller sällan/flera dagar innan ÄL för en flicka), har det fungerat för någon? Är så nyfiken.

Är det någon som fått det att funka?

Eller är det någon som försökt och..."misslyckats" (det låter ju hemskt, men alltså försökt få en pojke men det blev en flicka eller tvärtom)?

Finns andra "metoder" än dom jag nämnde där ovan?

• Svar på tråden Att "göra" en pojke eller flicka, fungerar det?
  • längtarOhoppas

Har läst att det går att bestämma vilket kön bebisen ska få till 94,7%...men det finns vissa krav...månen påverkar hormonerna vilket i sin tur påverkar ägget o spermierna, så under nymåne kan man tillverka killar (har jag för mig) och under fullmåne tjejer.Lågt pH (mindre än 5,9)ökar chansen för att få en flicka, högt (över 7,5) för kille.vad man äter påverkar också pH-värdet i underlivet (kroppen också) vilket kan i högsta grad avgöra vad det blir för kön på barnet.Har för mig att man ska äta mkt mejeriprodukter o mindre råa grönsaker om man vill ha en tös. Eftersom kill-spermier är snabbare, mindre till storlek och mindre uthålliga ska man försöka pricka in äl, för annars dör de ju ganska snart.Tjejspermier lever längre men är "trögare", alltså långsammare simmare och de tål då svårare miljön (lågt ph) så man kan ha sex några dagar innan äl...om kvinnan har orgasm i samband med sex påverkar också hormonerna o pH-värdet i underlivet, vill man ha en flicka ska man undvika att få orgasm...o tvärtom. Om man har sex mindre ofta, ökar antalet spermier vid utlösningen och därmed ökar chansen också för att få en pojke (eftersom de är snabbare än tjejsp.)Därför är det bättre att älska flera dagar innan det är dags för befruktning om man vill ha en tös.plus att man ska gå upp o kissa DIREKT (bums!) efter sex, för många av spermierna rinner då ut, o ökar chansen ytterliga för en tjej att klara loppet! det finns alltså massa sånt här man kan läsa på, men just detta är nog väldigt exakt, jag tror på det iaf...vill man bestämma könet så ska man (enligt de) ha skyddat sex resten av månaden!
    kan ni nåt som är bättre? *ler*

• längtarOhoppas

Har en 6,5 månaders son, helt underbar...kroppen har inte riktigt kommit igång, men så fort den funkar igen som den ska så ska vi försöka oss på en liten tjej..vore roligt att ha en av varje. vill gärna ha 2 killar o 2 tjejer så det spelar inte så stor roll vilket kön nästa bebbe har, men det hade varit roligt att få kille-tjej-kille-tjej o dessutom ganska så tätt...

• LillaFamiljenGustav

jag har för mig att "pojkspermier" är lättare att ta kål på
    typ ha varma och trånga kalsonger på sig så dör de lättare för "tjejspermierna" överlever lite "tuffare" tag

eller något sådant :)

• stinagreta

Om killen inte får utlösning så ofta, ska han ha större koncentration av flickspermier har jag läst. Så, kanske först spara sig och inte ha sex på länge - och sen ha sex dagarna innan ÄL - eftersom tjejspermier lever längre?

• stinagreta

...om man vill ha en tjej alltså. Annars tvärt om

• Catti87

Väldigt intressant tråd. Cool Själv tror jag på allt sånt här om att man kan påverka osv. Låter ju onekligen som att det går med tanke på att flickspermier lever längre..? Då är det väl inget snack om saken? Men i slutändan har man nog inte SÅ stor kontroll. Vi har sex i stort sett varje dag så det kan ju bli vad fasiken som helst. Räcka ut tungan

Gifter mig 080816 ♥ Längtar efter en liten..
  • mammatill2härligavildar

Men varför önskar man sig nåt speciellt??? Man vet ju att man inte kan bestämma och jag skulle inte stå ut med tanken på att önskat det ena och sen få det andra. Visst, man kanske inte direkt blir missnöjd med det man får. Men det känns så konstigt att hoppas på det ena, som om det andra inte skulle duga då. Hmm!!!??

• Catti87
    Mållgan: Tror faktiskt ingen i den här tråden på allvar "önskar" sig en flicka eller en pojke. De flesta vill nog bara att barnet ska vara friskt!
    Gifter mig 080816 ♥ Längtar efter en liten..
  • fallingstar

Pojkspermier är snabbare än tjejspermierna, men tjejerna är mer uthålliga. Så vill du helst ha pojke ha sex under äl, vill du ha tjej så ha sex någon dag före äl =)
    Det är nått jag läst på flera ställen, men för mig spelar de ingen roll, men får jag 4pojkar kommer jag nog försöka på alla sätt att få en tjej! hihi

• Bamby

vet inte om antalet gånger man har sex
    har med saken att göra...
    Vi hade sex en gång vid min äl, gravid blev jag och ut kom en flicka...
    Fast allt som man kan kolla med magen mm tydde på en pojk...

Kul att spekulera...

• havanais

Hej!

Ditt inlägg var från 2008, men jag hittade det först idag och vill gärna förmedla mina synpunkter.

Under 1960/1970 talen diskuterades det livligt huruvida det var möjligt att bestämma kön på barnet vid befruktningen. En teori då var att spermierna måste vara nyproducerade för att det skulle bli en pojke, medan det blev en flicka om spermierna var minst en vecka gamla. Tjenna tog alltså över med tiden och dominerade! I vår familj tillämpade vi "metoden" och fick precis de barn vi önskade oss och i rätt ordning - pojke/flicka/pojke. Var det en slump eller ..........? Skulle vara roligt att höra vad forskarna anser om detta i våra dagar. 

Hoppas ni lyckats med barnafödandet och fått vad ni säkert önskade - ett friskt barn!

En farmors inlägg
Svar på tråden Att "göra" en pojke eller flicka, fungerar det?