• Hildis

Att "göra" en pojke eller flicka, fungerar det?

Det här med att försöka "göra" en pojke eller flicka (genom att ha sex ofta/kring ÄL för en pojke eller sällan/flera dagar innan ÄL för en flicka), har det fungerat för någon? Är så nyfiken.

Är det någon som fått det att funka?

Eller är det någon som försökt och..."misslyckats" (det låter ju hemskt, men alltså försökt få en pojke men det blev en flicka eller tvärtom)?

Finns andra "metoder" än dom jag nämnde där ovan?

• Svar på tråden Att "göra" en pojke eller flicka, fungerar det?
  • Teskedsmamman
    ModestyEva skrev 2008-04-13 15:40:27 följande:
    Är inte alla barn "tillverkade" under ÄL?
    Nä, det beror på när man har sexet Vi "deponerade" spermierna under pågående äl (för att använda finare språk ) Man kan ha sex före och efter äl, vi hade det exakt på äl.

Jag får otrolig värk när jag har ägglossning, och vi har alltid haft sex när jag har som ondast.
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • ModestyEva
    flipperkulan skrev 2008-04-13 15:44:02 följande:
    Hon menar nog före eller efter ÄL.
    Men det är ju fortfarande unde ÄL eller hur??
  • flipperkulan
    ModestyEva skrev 2008-04-13 16:33:53 följande:
    Men det är ju fortfarande unde ÄL eller hur??
    Ja, men märka ord.. Spermier lever olika länge så har hon sex runt ÄL, före eller efter kan det bli  även om det inte var precis då ÄL var. 
    (¯`°?.¸ ღ♥ BF 2008-05-03 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ModestyEva
    flipperkulan skrev 2008-04-13 16:35:53 följande:
    Ja, men märka ord.. Spermier lever olika länge så har hon sex runt ÄL, före eller efter kan det bli  även om det inte var precis då ÄL var. 
    Ja sex ca 72 timmar runt ÄL = chans för befruktning...
  • ModestyEva
    ModestyEva skrev 2008-04-13 16:44:31 följande:
    Ja sex ca 72 timmar runt ÄL = chans för befruktning...
    O då menar jag innan ÄL eftersom när ÄL varit så är "chansen" förbrukad.
  • Milla C

Om jag har fått rätt uppgifter så kan spermierna leva i tr dygn ungefär, medan ägget bara lever i ett dygn efter ägglossningen...

Vill man ha en tjej kan man ju prova "Girls diet" också, som bl a går ut på att äta mycket grönsaker och inte äta och dricka "skräpmat". Vet inte om det funkar, men det borde ju ändra pH-värdet och på så sätt påverka utgången...

Mamma till världens finaste Gabriel
  • sugaboo

mina flickor är tillverkade före äl Dvs sex före äl och inge mer efter det.

Lilla hej: Vadå för recept? Nyfiken :)dela med dig..

• allin

Jag har två pojkar: den ena tillverkad på självast Äl-dagen, den andra dagen före.

Har en bekant som "bestämt" kön på alla sina tre barn. Då har hon haft sex på äl för killen och några dagar innan för tjejerna.

~~ my kids are my life ~~
  • HejHoppDå

Då är det ju mer intressant vad som händer om man både har sex innan äl och under äl... då kan det bli vad som... för flickorna sitter där och väntar men pojkarna kommer i all världens fart... då blir det krig hihi...

• Spartacus

nej? det går ju inte påverka vilken spermie som till slut når ägget, det är alltid slumpen!

Svar på tråden Att "göra" en pojke eller flicka, fungerar det?