• Mizz Turko

Ingångslön McDonalds????

Tänkte att gubben min ska söka arbete på mcdonald´s, för han har precis börjat plugga deltid också. Han jobbar inom restaurang nu, men jobbar 14 timmars pass, 5 dagar i veckan och tjänar inte så mycket efter skatt tyvärr.

Hur mycket ligger ingångslönen på Mcdonalds? får man timpeng, eller direkt månadslön?

• Svar på tråden Ingångslön McDonalds????
  • Mizz Turko

Miss Emelie skrev 2008-04-15 16:12:16 följande:

från 60 kr i timmen upp till 90 tror jag man tjänar
    När är det man går till månadslön, för den tjänst jag tänkte han ska söka är heltid, tillsvidare tjänst

då får man ju månadslön.
  • Miss Emelie

Mizz Turko skrev 2008-04-15 16:15:00 följande:

Miss Emelie skrev 2008-04-15 16:12:16 följande:
    När är det man går till månadslön, för den tjänst jag tänkte han ska söka är heltid, tillsvidare tjänstdå får man ju månadslön.
    nej inte på mcdonalds, om de inte bytt nu på senaste tiden.
  • Mizz Turko

Miss Emelie skrev 2008-04-15 16:16:04 följande:

Mizz Turko skrev 2008-04-15 16:15:00 följande:
    nej inte på mcdonalds, om de inte bytt nu på senaste tiden.
    jo, för när jag jobbade där för många år sen fick jag månadslön efter en viss tid.

nåja, får se om det finns andra som vet bättre.
  • Miss Emelie

hade en polare som slutade på mcdonalds för ett halvårsedan och hon har jobbat där i 4 år utan att få måmnadslön och jag jobbade där i 3 år varav 1,5 vår var heltid och ingen månadlön fick jag heller.

• J Ba

det kan vara så att man som heltidsanställd får sina timmar att jobba varje månad, men att man ändå då är beräknad sin lön efter dem timmar man faktiskt jobbade. beroende på om man som anställd har bytt eller liknande under månaden.

• LindaHelen

det är bara första assistent, andra assistent samt resturang chefen som har månadslön

• brokig

Var inom McD ska du jobba? Jag blev sökte en tjänst på huvudkontoret med 27000 i månadslön. Då krävdes förstås 5-årig akadmeisk utbildning och relevant erfarenhet. Alla på McD har inte samma lön, utan det är arbetsuppgifterna som avgör.

Svar på tråden Ingångslön McDonalds????