• Mizz Turko

Ingångslön McDonalds????

Tänkte att gubben min ska söka arbete på mcdonald´s, för han har precis börjat plugga deltid också. Han jobbar inom restaurang nu, men jobbar 14 timmars pass, 5 dagar i veckan och tjänar inte så mycket efter skatt tyvärr.

Hur mycket ligger ingångslönen på Mcdonalds? får man timpeng, eller direkt månadslön?

• Svar på tråden Ingångslön McDonalds????
  • Songs from the wood
    doliy skrev 2008-04-17 02:10:03 följande:
    vadå inte månadslön? får man pengar varje vecka?? eller är jag oerhört trött nu? :P
    vederbörande menar nog att man får betalt per timme istället... men lönen kommer ju en gång i månaden ändå.
  • Mizz Turko
    Frannyfine skrev 2008-04-17 00:16:35 följande:
    TS Vad som JAG tycker är intressant är att du skriver att DU har tänkt att han ska söka jobb där. Inte han.. Vad kommer det sig?
    För han har inte tid att gå in på internet och söka jobb, så det är jag som letar lite jobb åt honom, som han kan jobba i. Tyvärr har han inget gymnasiekompetens (hoppade av) men har alltid jobbat inom restaurang.

dock har han börjat studera deltid och han vill ha ett närmare jobb till både hem och skola, för hans närvarande jobb ligger runt 50 km bort och det är inte kul att pendla den sträckan 5 dagar i veckan.
  • Fru Humla

men då kan han ju söka på mcdonalds.
    det är ju jättemycket värt om någon har jobbat på restaurang tidigare men det är inte mycket som är likt man får lära sig att tänka mcdonalds helt enkelt men lönen är ju då densamma.
    fast ringa och fråga och säka jobbet dte får han nog göra själv
    det händer att flickvänner och mammor ringer och frågar efter jobb åt sina män/pojkar och dte ser inte helt okej ut faktiskt..
    lycka till nu!

Mizz Turko skrev 2008-04-17 08:54:14 följande:
    För han har inte tid att gå in på internet och söka jobb, så det är jag som letar lite jobb åt honom, som han kan jobba i. Tyvärr har han inget gymnasiekompetens (hoppade av) men har alltid jobbat inom restaurang.dock har han börjat studera deltid och han vill ha ett närmare jobb till både hem och skola, för hans närvarande jobb ligger runt 50 km bort och det är inte kul att pendla den sträckan 5 dagar i veckan.
    Celiine Collection uppdaterad
  • cDk3r

anarkokapatalist

"Struntprat alla gynnas av att fler kommer i arbete och blir produktiva. Sen kan man ju ta andra jobb, utbilda sig och bli eftertraktad på arbetsmarknaden och höja sin lön rejält."

lololololololololol På vilket sätt gynnas den lågavlönade skaran av att deras löner sänks?!

Den andra halvan av ditt inlägg är lite för korkat för att svara på, eller tror du att verkligheten är så svart/vit? Woho då är det ju bara att vi blir högavlönade allihop! wiee

• cDk3r

Zomg vilka värdelösa ob tillägg! Inte ens ob på helg!?

• Fru Humla

jodå visst är det värdelöst men å andra sidan så har vi högre timlön än vad tex handels har men det kompenserar de med ett bättre ob. så för mig med småbarn är det bättre att ha det så här än som handels har det. klart man vill ha båda men så verkar det ju inte funka här i världen.
    men vaddå inte ens på helg? vi har ju 16.50 extra per timme på helgen precis som på kvällarna.
    nån på facket förklarade för mig för länge sen att ob var så dåligt för att om man vakde restaurang som arbete så valde man samtidigt de obekväma arbetstiderna eftersom många restauranger bara har öppet på eftermiddagar/kväll och helger. kan ju finnas en viss saning i det påståendet men dte är ju konstigt att det inte är lika okevämt att jobba kväll och helg inom alla yrken

cDk3r skrev 2008-04-17 15:06:09 följande:
    #29Zomg vilka värdelösa ob tillägg! Inte ens ob på helg!?
  • LindaHelen

lönerna är ju även lite satta för att man får ju driks oxå för visst är det många som ger driks på mcd som dessutom alltid ska ner till barn fonden

• Snuttiz83
    Majsansarne skrev 2008-04-16 20:51:31 följande:
    Det är ändå en helt ok lön, eftersom utbildningskraven är låga (grundskola).
    är väl därför maten smakar som den gör
  • AnBa

Synd om er som har så dåliga erfarenheter av era anställningar på McDonalds. Jobbar där själv och älsakar mitt jobb men då vänder jag inte burgare eller står i kassan hela dagarna utan är skiftledare och arbetar mig just nu uppåt mot 1:a ass.

Lönen har jag ju kunnat påverka själv genom att visa framfötterna och gått McD:s interna utbildningar.. Om man tar ett jobb på McD och får chansen att jobba sig upp så ta den för det är guld värt...

• Fru Humla
    AnBa skrev 2008-04-17 20:23:52 följande:
    Synd om er som har så dåliga erfarenheter av era anställningar på McDonalds. Jobbar där själv och älsakar mitt jobb men då vänder jag inte burgare eller står i kassan hela dagarna utan är skiftledare och arbetar mig just nu uppåt mot 1:a ass.Lönen har jag ju kunnat påverka själv genom att visa framfötterna och gått McD:s interna utbildningar.. Om man tar ett jobb på McD och får chansen att jobba sig upp så ta den för det är guld värt...
    håller med fullt och fast!!
    är också snart klar första ass och har bra lön
    tack anba för att du sa det så slapp jag*hihi*
    LindaHelen skrev 2008-04-17 19:32:49 följande:
    lönerna är ju även lite satta för att man får ju driks oxå för visst är det många som ger driks på mcd som dessutom alltid ska ner till barn fonden
    ha ha! om vi nu skulle behålla dricksen som vi får så skulle man knappast bli fet på den. inte som när man jobbade på krogen och fick lika mycket i dricks som i lön
    nä de småslantarna ser jag helst åker ner i bössan där gör de bäst nytta
  • Loris
    LindaHelen skrev 2008-04-17 19:32:49 följande:
    Under min 4 år långa tid på Mc Donald's har jag nog inte fått eller hört om någon arbetskollega som fått dricks...
    Mc Donald's är inte ett ställe där folk känner sig generösa haha :)
  • Mizz Turko

Fru Humla skrev 2008-04-17 12:33:44 följande:

men då kan han ju söka på mcdonalds.det är ju jättemycket värt om någon har jobbat på restaurang tidigare men det är inte mycket som är likt man får lära sig att tänka mcdonalds helt enkelt men lönen är ju då densamma.fast ringa och fråga och säka jobbet dte får han nog göra självdet händer att flickvänner och mammor ringer och frågar efter jobb åt sina män/pojkar och dte ser inte helt okej ut faktiskt..lycka till nu!
    Nej nej, han ska få söka jobb själv. Men det är jag som letar fram de "lediga jobben" på nätet, resten sköter han själv.
Svar på tråden Ingångslön McDonalds????