Hemligt förhållande?
Som alla vet drabbas många förhållanden av otrohet. Tycker det är stor skillnad på olika otroheter. Ett enstaka misstag på fyllan är en sak, ett hemligt förhållande vid sidan av en annan.
Hur vanligt är det att ha en hemlig älskare/älskarinna vid sidan av, alltså ett parallellt men hemligt förhållande som kanske sträcker sig över flera år? Ni som har det, berätta om er erfarenhet. Varför har det blivit som det blivit, hur tror ni att er framtid ser ut? Varför håller era äktenskap? Hur resonerar er älskare/älskarinna? Vad drömmer ni om för framtiden?
Jag moraliserar inte över era val, vill bara veta mer om era erfarenheter.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-17 16:46
Tack för era berättelser.
Och själv är jag gift och har träffat en gift kvinna vid sidan av i nästan fyra år... Nu skiljer hon sig. Hon vill att vi ska leva tillsammans på riktigt en dag, men vill inte pressa mig till något. Mitt äktenskap är tråkigt men trygg och lugnt. Älskarinnan är vacker, passion och fantastiskt sex. Jag har känslor för henne som min fru aldrig väckt. Hur ska jag göra? Vågar jag lämna det trygga för det farliga??? Mitt livs svåraste beslut. Har någon ett råd?