• jamex

"evighetshistorier"

Älskar kluriga historer som man får lista ut efter hand. Kan du nån?

Här är min:
    En man går in på en restaurant. Han beställer in albatross. Mannen får sin albatross, tar en tugga, sedan går han ut och skjuter sig i huvudet. Varför?

Man får bara ställa frågor som går att besvara med "ja" och "nej".

• Svar på tråden "evighetshistorier"
  • Ramonas
    dio skrev 2008-04-27 11:02:38 följande:
    Rätt!
    hahaha, här satt jag å tänkte på vad det är... innan 5öring damp ner... hahahaha
  • DOLCE FAR NIENTE

Jag har en, ingen dektektivgåta men man får tänka. om man inte hört den förr då.

Det var en man med ett kålhuvud en get och en varg, mannen skulle ta sig över en flod med en liten båt som det endast får plats 3 i åt gången. Problemet här är att vargen vill åt geten och geten vill åt kålhuvudet. Hur ska mannen ta sig över floden?

• dio

Han far flera gånger, få se då... Först tar han Geten och kålhuvudet (som han håller hårt i) Sen tar han med sig kålhuvudet och lämnar geten och hämtar vargen.

• Tidvis

Först tar han kålhuvudet och vargen. Lämnar dom och åker och hämtar geten?

• Tidvis
    Tidvis skrev 2008-04-27 11:13:55 följande:
    Först tar han kålhuvudet och vargen. Lämnar dom och åker och hämtar geten?
    Men det verkar för lätt? Haha
  • DOLCE FAR NIENTE

Ja den var ganska lätt va?

• Tidvis

Det ska inte va att det bara får plats 2 i båten? Då blir det ju lite klurigare

• DOLCE FAR NIENTE

Eller vänta, ha ha det är jag som berättar fel han får bara ha 2 i båten. Asså han o en till, men aja ni fattar principen...

Nä får komma på ngn bättre...

• DOLCE FAR NIENTE
    Tidvis skrev 2008-04-27 11:16:34 följande:
    Det ska inte va att det bara får plats 2 i båten? Då blir det ju lite klurigare
    Jo såklart det är så, jag berätta fel

• Ramonas

han tar geten över floden...
    åker tillbaka, tar kålhuvudet med sig över floden å tar med sig geten, han lämnar geten å tar med sig vargen å åker tebax tomhänt å tar geten över floden?

Svar på tråden "evighetshistorier"