• jamex

"evighetshistorier"

Älskar kluriga historer som man får lista ut efter hand. Kan du nån?

Här är min:
    En man går in på en restaurant. Han beställer in albatross. Mannen får sin albatross, tar en tugga, sedan går han ut och skjuter sig i huvudet. Varför?

Man får bara ställa frågor som går att besvara med "ja" och "nej".

• Svar på tråden "evighetshistorier"
  • mintchocolate

Haha, kom precis hit och läste den med Adam och Eva. Jag förstod verkligen inte vad navlar var för något. Tänkte på navelkapslar och allt möjligt. Var tvungen att googla på ordet! Gissa om jag kände mig dum när jag fick upp rätt svar på skärmen. Skyller på att jag inte brukar använda ordet "navel" och framförallt inte i flertal, hmmm...

Tror jag kan den med kålhuvudet, så jag får nog hoppa att gissa. Har hört den i flera versioner.

• Tidvis

Hahaha.. Då blir det lite svårare. Men då tar han först geten, lämnar honom. Åker tillbaka och hämtar kålhuvudet, lämnar kålhuvudet och tar geten med sig tillbaka? Sen lämnar han geten och hämtar vargen?
    Och sist hämtar han geten igen?? Eller krånglade jag ihop det alldeles nu? haha

• Tidvis
    mintchocolate skrev 2008-04-27 11:20:13 följande:
    Haha, kom precis hit och läste den med Adam och Eva. Jag förstod verkligen inte vad navlar var för något. Tänkte på navelkapslar och allt möjligt. Var tvungen att googla på ordet! Gissa om jag kände mig dum när jag fick upp rätt svar på skärmen. Skyller på att jag inte brukar använda ordet "navel" och framförallt inte i flertal, hmmm...Tror jag kan den med kålhuvudet, så jag får nog hoppa att gissa. Har hört den i flera versioner.
    Haha, det var roligt att du inte visste vad navlar var.. Sovit gott inatt
  • DOLCE FAR NIENTE

Äsch ni är för smarta haha

Du är i en kinesisk tortyrkammare. Du har en chans att överleva om du lyckas med en uppgift. Du är i ett rum med tre strömbrytare. Varje strömbrytare går till varsin lampa i ett rum bredvid. Du kan inte se in i rummet bredvid men du har tillåtelse att gå in i rummet 1 gång för att sedan gå tillbaka till rummet med brytarna. Hur gör du för att ta reda på vilken strömbrytare som går till vilken lampa?

Klura på denna då era smartisar....

• mintchocolate
    Tidvis skrev 2008-04-27 11:21:23 följande:
    Haha, det var roligt att du inte visste vad navlar var.. Sovit gott inatt
    Hihi, det har jag faktiskt inte. Alltså, jag KUNDE inte sova.
  • Tidvis

DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-04-27 11:23:24 följande:

Äsch ni är för smarta haha Du är i en kinesisk tortyrkammare. Du har en chans att överleva om du lyckas med en uppgift. Du är i ett rum med tre strömbrytare. Varje strömbrytare går till varsin lampa i ett rum bredvid. Du kan inte se in i rummet bredvid men du har tillåtelse att gå in i rummet 1 gång för att sedan gå tillbaka till rummet med brytarna. Hur gör du för att ta reda på vilken strömbrytare som går till vilken lampa?Klura på denna då era smartisar....
    Nu känner jag mig inte så smart längre
    Jag fattar inte ens. Får jag lov att prova brytarna och gå in i alla tre rummen en gång?
  • Tidvis
    Tidvis skrev 2008-04-27 11:26:52 följande:
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-04-27 11:23:24 följande:Nu känner jag mig inte så smart längreJag fattar inte ens. Får jag lov att prova brytarna och gå in i alla tre rummen en gång?
    Haha, och nu läste jag lite bättre.. det är bara ett rum? Med tre lampor?
  • Tidvis

Min sambo sa att den va ju lätt, så nu sitter han här och leker smart
    Fast nu svär han lite här för det var nog inte så lätt som han trodde

• giftgrodan

jag tycker också att den är sååå lätt! (att jag hört den förut har inte aalls med saken att göra )

Svar på tråden "evighetshistorier"