• jamex

"evighetshistorier"

Älskar kluriga historer som man får lista ut efter hand. Kan du nån?

Här är min:
    En man går in på en restaurant. Han beställer in albatross. Mannen får sin albatross, tar en tugga, sedan går han ut och skjuter sig i huvudet. Varför?

Man får bara ställa frågor som går att besvara med "ja" och "nej".

• Svar på tråden "evighetshistorier"
  • Tidvis

Och nu insåg han att det bara var ett rum. Haha, vi ör lika smarta han och jag

• DOLCE FAR NIENTE

Ja det är ett rum med tre lampor och utanför rummet finns 3 strömbrytare och du ska veta vilken strömbrytare som tillhör vilken lampa. Alltså koppla varje strömbrytare till varje lampa och du får endast en chans att gå in i rummet bredvid.

Kom igen det gäller ert liv...

• DOLCE FAR NIENTE

Och ni som hört den förut håller med ni är så supersmarta man måste ju känna till alla dessa klurigheter för man vet aldrig när man råkar hamna i en kinesisk tortyrkammare.

• mintchocolate

Oj, missade att det var en ny! Den kan jag ju också. (har hört den förut)

• Ramonas

men om det ät tre lampor i ett rum, så måste det väl kvitta vilken av dom tre lampor som tänds, för det tänds ju ändå när man kopplar ihop?

• Tidvis

DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-04-27 11:34:29 följande:

Ja det är ett rum med tre lampor och utanför rummet finns 3 strömbrytare och du ska veta vilken strömbrytare som tillhör vilken lampa. Alltså koppla varje strömbrytare till varje lampa och du får endast en chans att gå in i rummet bredvid.Kom igen det gäller ert liv...
    Jag förstår ju hur man ska kunna veta en iaf Antingen tänder man en och då vet man ju vilken det är, eller så tänder man två och då vet man vilket man inte tänt. Men jag känner mig lite korkad här nu, och sambon som nyss sa att det va ju såååå låätt har ångrat sig Han tänkte fel
  • DOLCE FAR NIENTE
    Tidvis skrev 2008-04-27 11:33:50 följande:
    Och nu insåg han att det bara var ett rum. Haha, vi ör lika smarta han och jag
    Ha ha ja du man får verkligen tänka till om man ska klara denna.
    Den med geten gubben och kålen var ju lätt men jag kan säga att tänk liknande här ett steg i taget och ni har svaret. vad händer när man tänder en lampa?
  • DOLCE FAR NIENTE
    Tidvis skrev 2008-04-27 11:36:57 följande:
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-04-27 11:34:29 följande:
    Jag förstår ju hur man ska kunna veta en iaf Antingen tänder man en och då vet man ju vilken det är, eller så tänder man två och då vet man vilket man inte tänt. Men jag känner mig lite korkad här nu, och sambon som nyss sa att det va ju såååå låätt har ångrat sig Han tänkte fel
    Ja det hade ju funkat om det bara var två, så tänk steget längre... för ni är på rätt spår.
  • Tidvis

Kan man stå i rummet och vrida ut armen och tända och släcka Isf kan jag

• DOLCE FAR NIENTE
    Ramonas skrev 2008-04-27 11:36:40 följande:
    men om det ät tre lampor i ett rum, så måste det väl kvitta vilken av dom tre lampor som tänds, för det tänds ju ändå när man kopplar ihop?
    Alltså du står i ett rum med 3 strömbrytare, i rummet bredvid står 3 lampor. Hur vet du vilken strömbytare som tänder vilken lampa genom att bara gå in i rummet bredvid en gång. Hänger du med, ibland blir jag lite velig när jag vill förklara ngt...
Svar på tråden "evighetshistorier"