• jamex

"evighetshistorier"

Älskar kluriga historer som man får lista ut efter hand. Kan du nån?

Här är min:
    En man går in på en restaurant. Han beställer in albatross. Mannen får sin albatross, tar en tugga, sedan går han ut och skjuter sig i huvudet. Varför?

Man får bara ställa frågor som går att besvara med "ja" och "nej".

• Svar på tråden "evighetshistorier"
  • Minerad

Haha, fel av mig. Det var någon annan fråga jag nyligen löste som innehöll en vågskål så jag läste automatiskt in det i uppgiften. ja, då räcker 55 mynt.

• DOLCE FAR NIENTE

Men alltså knepet är det att lista ut vad husnummret är hur sjutton ska man få fram det?

• Tidvis

Jag kan verkligen inte komma på vad hunden har med det att göra...

• stenfalk
    Minerad skrev 2008-04-27 16:25:13 följande:
    Haha, fel av mig. Det var någon annan fråga jag nyligen löste som innehöll en vågskål så jag läste automatiskt in det i uppgiften. ja, då räcker 55 mynt.
    Det är ju ofta det i sådana här problem, så det är lätt att tänka så
  • stenfalk

DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-04-27 16:25:27 följande:

Men alltså knepet är det att lista ut vad husnummret är hur sjutton ska man få fram det?
    Jo, du behöver använda husnumret.
  • DOLCE FAR NIENTE

Ok men då säger jag att flickorna är 11 och 1 och 1 alltså två tvillingar och den äldsta som är 11 hon äger hunden. Husnummret är 11.

Är det rätt?

• Tidvis

9, 1 och 3? Fast nu bara gissar jag...

• Tidvis

DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-04-27 16:29:16 följande:

Ok men då säger jag att flickorna är 11 och 1 och 1 alltså två tvillingar och den äldsta som är 11 hon äger hunden. Husnummret är 11.Är det rätt?
    Det gissade jag på innan
  • stenfalk

Ok men då säger jag att flickorna är 11 och 1 och 1 alltså två tvillingar och den äldsta som är 11 hon äger hunden. Husnummret är 11.Är det rätt?
    Nej, det är inte rätt.
    Ex. 3 3 och 7 skulle ju kunna vara lika rätt om du inte har mer motivering än så.
    Du måste använda all information i uppgiften för att lösa den. Var kom hunden in i det här?
  • DOLCE FAR NIENTE
    Tidvis skrev 2008-04-27 16:30:12 följande:
    Det gissade jag på innan
    Och det var fel ok då fortsätter vi....
    9+2+2 då och husnummret 36?

Gissa jag bättre nu?
Svar på tråden "evighetshistorier"