• Snattan

BF runt 24:e december

Hade vart kul att fljas åt =)

• Svar på tråden BF runt 24:e december
  • Spindelskratt

Ja tunikor är verkligen udnerbara, svala, sköna med måste handla fler sådana ska på studenter med o vill inte avslöja något då så då passar ju tunikor bra
    Har ingen aning om när man gör UL här, men det kan väl inte skilja så mkt från er andras tid.

Norrskenet skrev 2008-05-21 12:46:11 följande:
    Charro: Jag ska på inskrivning på tis =) Ul blir väl i v.17-19 tror jag. Känns som en evighet dit. Jag frågade läkaren när jag gjorde vul om jag inte skulle få göra ett tidigare ul pga allt som hänt, men det tyckte han inte.Visst är det skönt med tunika-modet. Passar ju gravida utmärkt!
  • CottonCandy

Hejsan enligt fl ska ja ha en januaribebis men var på inskrivning idag och fick 24december som beräknat datum så hänger gärna på här ,,, får se va dom säger på Ultraljudet sen...

• L o t t a 6 9

Rölli: Åh så roligt!!!! Är så glad för din skull.

Längtar till när jag själv kan få ett bildbevis på att det finns någon därinne. Blir väl tidigast om några veckor när det är dags för NUPP/CUB.

• TeZs

Hej alla! var ett tag sen jag kikade in här!
    hur är det med er?
    här är det bra förutom illamåendet o tröttheten! magen bara sväller känns det som!

Var på inskrivning igår, har även fått tid till UL den 17:e nästa månad :)

Drutten76: var det inte du som pratade om kub testet?
    för det är det jag ska på o vara "övningsperson" för personalen hehe!

• BabbelMia

Jo,det är samma. har ju fått tid den 12;e

Tror ju stenhårt på att det är då jag är i v 12, men tänk om bm har rätt, att jag är i v 16 då istället??Men det borde jag ju märka på magen...ska till bm den 2/6, får se vad hon säjer...

Hur tidigt plussade ni?? Jag fick ju neg hos bm den 25/3, men tycker det borde visat plus om det tagit på febmensen (17;e)??
    Har plussat tidigt,från dag 32 de andra gångerna...

Vet inte varför, känns som jag luras, men om jag är längre gången är det ju bara positivt. Vill inte att bm ska säja att jag ska avboka det ULét och invänta rutinUL några veckor senare. Är magkänslan rätt vill jag ju göra båda testen...

Mycket svammel, men det står ni väl ut med

• TeZs

aha!! så du fick ny tid? har för mig du fick den 5:e först o inte kunde då? men gud vad bra :)
    har du fått mer info om ultraljudet? kommer man ta blodprov oxå o får man reda på vilken risk det är att barnet har något kromosomfel? jag har inte fått veta något förutom att det är ultraljud för att dom behöver personer att öva på!

frågade bm om vi kunde få göra ett ul i v.12-13 då sambons lillasyster hade downs syndrom, dock har inte våra barn någon större risk att få downs än någon annans barn trots det, o jag är bara 22 år, så risken är ju liten, men känns endå tryggt att få kolla en extra gång! fick göra det med dottern, men tackat nej till FVP pga riskerna..men det ligger ju endå i bakhuvudet att sambons syster hade downs :( hon gick tyvärr bort när hon var 8 år, så sorgligt :(

jag lyckades testa pos redan i v.3 den här gången, enligt sm skulle jag vara några veckor längre gånger än vul visat att jag är! men vul bör stämma i mitt fall iaf :)

hoppas du är längre gången än bm tror, det är ju inga fel att hoppas fram flera veckor!:P

• BabbelMia

Jo,fick ju en tid den 20;e nu,men var ju bortrest, så lyckades ordna en till.
    Det ska ju vara något sånt, att de kan se om det finns ev risker, om det är fler en ett foster och ca hur långt du är gången. Men jag har fattat för att det är just det som är poängen, att ULet ska bli rutin här hos oss, men för tillfället är det övning,och att det är för att upptäcka ev fel.

Gör ont att höra om sambons lillasyster, då är livet orätvist. Men som du säjer, det ska ju inte vara någon ökad risk för er.

Jo,vore sönt,men som sagt, känns skumt att vara antingen i v 10 eller 14,tycker jag borde känna skillnad, eller mer uppblåst och fastare mage och ja, ni vet

• TeZs

okej, tack för lite mer info :) du får berätta mer sen när du varit på ditt ul, eftersom du ska dit några dagar innan mig :)

ja livet är orättvist :( hon hade hjärtfel oxå o fick lunginflammation, så hennes hjärta orkade inte mer :( hon skulle ha varit 23 år idag, ett år äldre än mig, känns tråkigt att jag aldrig fick träffa henne.

ja precis, fast 4 veckor i början kanske är svårt att uppskatta endå..eller början o början :P men spännande iaf, det visar sig ju vilken vecka du är i, men förstår om det är frustrerande att inte riktigt veta ännu ju!:P

• Skittles

Hej Hopp!
    Väntar bebbe nummer två.
    Min lillprins ska bli storebror!
    Så jag lägger mig till listan jag med.
    kram på er alla blivande julbebis mammor!

JULBEBISAR
    20 Skittles (andra barnet)
    21 LISALISA (Första Barnet)
    22 Rölli (tredje barnet) Åttiett (första barnet)
    23 Glenda Glad (första barnet)
    24 Charro (andra barnet), Ditten (andra barnet) ,Väntar på nr 2, Memmal (första barnet), Muckla (första barnet)
    25 Drutten (andra barnet) Maja10 (andra barnet)
    26 Proffset (andra barnet)Lotta69 (andra barnet)sarasj(andra barnet)
    27 Madolin (första barnet) Monalena (första barnet)
    28 175fg56 (andra barnet) Indy500 (tredje barnet) TeZs (tredje barnet)
    29 Sladdismamma1972 (tredje barnet)
    30
    31

• rödtopp

lägger till mig!! dock lite nervöst 3MF sen sista barnet men nu verkar allt OK.
    Har gjort ett Vul som va helt OK

JULBEBISAR
    20 Skittles (andra barnet)
    21 LISALISA (Första Barnet)
    22 Rölli (tredje barnet) Åttiett (första barnet)
    23 Glenda Glad (första barnet)
    24 Charro (andra barnet), Ditten (andra barnet) ,Väntar på nr 2, Memmal (första barnet), Muckla (första barnet)
    25 Drutten (andra barnet) Maja10 (andra barnet)
    26 Proffset (andra barnet)Lotta69 (andra barnet)sarasj(andra barnet)
    27 Madolin (första barnet) Monalena (första barnet)
    28 175fg56 (andra barnet) Indy500 (tredje barnet) TeZs (tredje barnet)
    29 Sladdismamma1972 (tredje barnet)
    30 rödtopp (fjärde barnet)
    31

Svar på tråden BF runt 24:e december