• juliah

Vita tråden del 8

Godmorgon!

Anton, min Elle kom två dagar före bf. Håller tummarna för att du slipper vänta allt för länge!

Vad ska alla hitta på idag?
    Här blir det lite klädfotning och sedan allmänt fixande och donande. Ska se om jag hinner knäppa bilder från en vår/sommarpiffad tvättstuga.

• juliah

Anjo, jag tror också på lite mer ombonad känsla med hjälp av textilier. Kuddar kan man inte få för många av.
    Jag tycker även att väggar kan få lov att vara tomma.

• juliah
    MildaMaränger skrev 2008-05-12 14:25:01 följande:
    Min plan är att läsa lantliv innan BB.. vill inte riskera att inte hinna med den.. sen när barnet kommer så skiter jag totalt i lantliv hihi
    Du tänker nog alldeles rätt Skrattande
    Jag sket i Lantliv inne på förlossningen också kan jag ju säga.
  • juliah
    Camilla R skrev 2008-05-12 14:32:35 följande:
    Har det varit mera fotografering för Russinet, ännu fler fina bilder på barnen?
    Japp! Så roligt!

Camilla, ja det har du rätt i, har man tid och inte ont mellan värkar så kan det ju vara toppen.

Milda maränger, vill ju inte skrämma upp dig med konstigheter Skrattande
  • juliah
    MildaMaränger skrev 2008-05-12 14:42:47 följande:
    vaddå? jag är fin flicka ... jag bajsar inte..
    Nej men det visste jag väl. Men alla är inte fina flickor kära Terese Skrattande
  • juliah
    Sylt skrev 2008-05-12 16:24:11 följande:
    Tack! Det var superlätt, tog mindre än 2 timmar för 5 kuddar. Klippte tygbitar 42x42, samt vadd 40x40 (sex lager/kudde). Sydde ihop tyget räta mot räta på tre sidor, stoppade in vadden, sydde ihop fjärde sidan för hand. Tog sedan en lång nål o en tjockare lite glansig vit tråd (garn?) och trädde igenom dynan så att två trådar var på samma sida (förstår??), sen knöt jag dessa trådar. Lätt som en plätt!!
    Men du, går de att tvätta i maskin utan att de blir konstiga?

OM jag får en massa onödig tid över så kanske jag ger det ett försök, annars så har jag hittat vrålfina på Russinnet.
Svar på tråden Vita tråden del 8