Inlägg från: Ninizen |Visa alla inlägg
  • Ninizen

Vita tråden del 8

livet från ljusa sidan skrev 2008-06-17 22:36:16 följande:
    Godkväll!Ninizen: Är det du?? Herregud jag blev helt chockad när jag läste det, trodde inte att det förekom sådant längre. videli: åhh vilket rum! Tänker mig många underbara jular och middagar där..juliah: jag är döögodissugen och så slänger du in att maken är påväg hem med godis...kasta hit lite!! knyttis: Efter önskemål av maken? Oj min sambo vet knappt vad gardiner är! Superfina var de iaf
    Japps! Var tvungen att ta till strid. Kan inte låta det här gå förbi obemärkt. Får se vad som händer nu. Flera journalister vill prata med mig men jag lämnar inga kommentarer.

Knyttis: Önskar åter igen att man kunde sy när man ser era fina alster.  
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ninizen

Mia: Bakar du varje dag?? Din man måste vara salig!! *mums*

• Ninizen

Hej!

Kikar in snabbt bara. Kollar matchen med

Grattis Kajsa. Fu fasiken vilka kap du gjort. Vet hur länge du letat efter ett sådant skrivbord. Lyckos dig med stolarna också. Ja, du borde nog köpa en lott

• Ninizen

GRATTIS NUMBERONE TILL ER LILLA ELLEN!!!!!!!!!!

Fick en jobbig start i livet precis som min Theo läser jag. Hoppas innerligt ni återhämtar er snabbt och att lilla Ellen mår bra under förutsättningarna. Jag kommer ihåg det som en tuff första tid, speciellt med en sådant start på föräldraskapet.  Men snart njuter ni av det till fullo. Första chocken måste få lägga sig. Hör av dig om du behöver prata. Jag fick hjälp på BB att bearbeta det som skedde under/efter förlossn..

Ännu en gång STORT GRATTIS!!!

• Ninizen

Hej hopp!

Hoppas alla haft en underbar dag, trots sjuka barn och "hemmafirande". Själv är jag och lilla T nyss hemkommen från firandet hos vänner. Sambon fick faktiskt stanna kvar och fortsätta festa. Snäll jag är va? Lite trött efter att ha jobbat halva dagen cokså idag, det slapp jag inte undan tyvärr.

Nu ska jag ta och måla lite på leksakskistan. Har börjat måla med en ny färg. Nordjsövit heter den och är lite mjukare i tonen än Fluggers råvita. Känns bra faktiskt. Bilder kommer senare.

Kram Nina

• Ninizen
    Camilla R skrev 2008-06-20 22:54:50 följande:
    Supersnäll!! Det händer faktiskt att jag själv är lika snäll iblasnd Vi har haft grannen och svärföräldrarna på middag, barnen har nu somnat i soffan framför fotbollsmatchen och köket svämmar över av disk!
    Usch, disken kan man vara förutan. Baksidan med att ha gäster. Men det får det vara värt antar jag.

Ang. brödförvaring så har Ikea haft en i trä innan. Det var ngn som målat den vit och det blev fint. Är dock osäker på om den finns kvar i sortimenetet.
  • Ninizen

Mori - HEJ! Så längesedan du var här. Allt bra?

Knyttis: Mums vad gott det såg ut. Spara lite till mig e du snäll. 

Nu har jag målat klart kistan OCH sista strykningen på en tripp trapp jag köpt på blocket. Man är helt galen som målar mitt i natten, jaja. Nu är det natti, natti.

• Ninizen
    Beatrize74 skrev 2008-06-26 20:44:27 följande:
    För er som inte vet hur det är att bo med en ekorre så kan jag mer än villigt berätta......att efter att ha röjt lite i förrådet, rensat linneförrådet, vardagsrumsskåp, tvättstuga och hall på saker och sorterat i "Slängpåse", "Skänkpåse"...och kommit upp till FEM stycken svarta sopsäckar med SKRÄP och tre stycken pappkassar med saker som ska skänkas bort.......kan man finna maken ute på gården, med huvudet i en svart sopsäck och med innehållet utplockat över hela garageuppfarten sägandes:"Den hääär gamla tröjan är ju jättebra att ha som torktrasor"eller"Men varför ska vi göra oss av med den här trasiga skurhinken, den funkar bra när jag ska tvätta bilen"eller"Den här gardinskenan kan vi ju behöva om vi skaffar fler fönster...det är ju bara att kompletterköpa det vi ska ha...eller...jaha...ska vi inte ha Kirschstänger uppe då?"Och måttet är rågat när han plockar upp en termos som saknar innanmäte:"Jag tror killarna har lagt ur lite delar på jobbet, så det finns att komplettera med där"och går och ställer in den på köksbordet. GAAAAAH!!!!!!!!!!Och då har han ändå blivit bättre...bra mycket bättre!Jag sätter snart ut en annons på Blocket"Ekorre bytes mot en påse jordnötter!"

Kikar in en snabbis och får mig ett gott skratt på en gång. Tack Bea!

Ha en underbar träff på lördag. Jag hänger gärna på till GBG i höst....eller kan vi väl ta  en helg i Köpenhamn. JAAA!!!!

Vanilj: Fy vilken otur. Skickar en stor kram till dig och blåser bort det onda
  • Ninizen

Hej tjejer!

Börjar med att ge en stor kram till Himmelbit med familj. Tänk att ni har fått världens finaste lilla tjej till er. Bara er och ingen annans!! Hoppas också att ni får komma hem till helgen och mysa. Allt blir så annorlunda då. Själv stannade jag på BB 5 dgr eftersom vi ockå hade problem vid förlossningen och lite nervös var jag allt när vi väl var hemma att inte ha sjuksyrrorna till hands. Men att bara få komma hem ger en styrka. *stor kram*

Åh vad jag är avis på att ni varit i Stockholm och shoppat tillsammans. Hoppas såååå att det blir fler ggr så jag kan hänga på.  Känner verkligen att jag behöver inspiration inför husflytten. Och pengar Vill se bilder på fynden nu!!!!!!

Till min fråga:
    Jag har sett en del fina soffbord i bloggarna. Vart hittar man sådana med den lantliga stilen?
    Gärna bilder

Jag ar tänkt sälja mitt avlutade vitmålade drängaskåp som jag köpte för 1500 och målat för ca 500.  Hur mkt tror ni att man kan få? Jag har kollat ut ett annat vitrinskåp som jag vill ha nämligen. Kostar en hel del.....gaaahhh....

Svar på tråden Vita tråden del 8