Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79
    malins79 skrev 2008-07-16 09:41:13 följande:
    Ellen Keys hem i Strand  Jag har aldrig varit där men Ernst var där för många år sedan med Sommartorpet, och skulle vilja åka dit. www.ellenkey.se/
    Det var visst stängt nu öppnar igen 15 aug.
  • malins79

Maken och Saga åkte själva iväg till High Chaparall för en stund sedan. Jacob hade lite feber och ligger och sover och jag själv är så trött att jag knappt kan sitta upp. Tror att jag äter lite och går och lägger mig med några tidningar innan J vaknar igen.

• malins79

Himmelbit, tack för svar då får jag kolla in om vårt Jysk har det randiga tyget. Jag tycker det blev lite Green Gate-stil när du blandade de två tygerna, jättefint.

• malins79
    Rosesarered skrev 2008-07-16 11:56:10 följande:
    Behöver lite målartips. Håller på att måla kökstolar, grundar först och ska sedan pensla över med en antikvit lackfärg.Grundfärgen tog slut, (Futura 3 grundfärg, Teknos alkydgrundfärg)Undrar nu om man istället kan fortsätta med "slit och slängfärg" från Rusta. Har nämligen vattenbaserad lackfärg. Kan man ha detta som grundfärg och sen pensla över med lackfärg?
    Är båda vattenbaserade ska det väl vara ok.
  • malins79
    Rosesarered skrev 2008-07-16 12:06:49 följande:
    Nej båda är inte vattenbaserade... fungerar det inte då?
    Är grundfärgen oljebaserad kan man måla med vattenbaserad över men inte tvärtom.
  • malins79
    numberone skrev 2008-07-16 12:48:35 följande:
    Är det någon som minns vad rollern hette som Isabelle använde på äntligen hemma när hon målade om ett kök till vitt. Den gjorde att det blev helt slätt....
    Jetstrykare
  • malins79
    MildaMaränger skrev 2008-07-16 14:32:19 följande:
    bara bra!!!! amningen funkar bra, hon är sååå snäll och livet är underbart. Men nätterna är lite jobbiga att vänja sig vid. Hon sover nästan hela natten igenom men så fort hon låter lite så är jag uppe  på benen och kollar läget.
    Det låter bra. Det är konstigt hur man vaknar av minsta pip.

Förresten denna tråd stäng om 1,5vecka fixar du en ny?
  • malins79
    MildaMaränger skrev 2008-07-16 14:37:43 följande:
    Jag överlåter det till någon annan...
    Misstänkte det, men ville bara påminna att den snart går ut.
Svar på tråden Vita tråden del 8