Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-07-07 19:13:43 följande:
    Hittar inte ngt på brukas hemsida.De säljs på GardinOlsson på Väster. Tror bara att jag har sett de lite kortare. Tror att de ligger på 500 eller så.
    Ok.

Ska kolla om det är någon i Halmstad som säljer Bruka. Få se om jag åker in själv med barnen.
  • malins79
    malins79 skrev 2008-07-07 19:15:49 följande:
    Ok.Ska kolla om det är någon i Halmstad som säljer Bruka. Få se om jag åker in själv med barnen.
    Den sidan kan inte varit uppdaterad, det finns inga återförsäljare i Jönköping.
    Den visar inga heller i Halmstad.
  • malins79

God morgon!

Mina barn sover än, men jag vet aldrig när de vaknar.
    Nu är jag själv här i Steninge och vår hund är hemma med Marcus, men han är en riktig sjusovare.

Idag ska vi träffa min syster och hennes barn på Max-hamburgare till lunch. Sen ska vi åka till särdalskvarn.se och titta lite. Sen blir det väl att vi köper en glass ner vid stranden här i Steninge och sen äter vi något här innan hon åker hem till sig igen. Det är inte så fint väder idag så jag hoppas det inte regnar när vi ska iväg.

Mysigt med gårdsauktion.

• malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-07-08 19:45:15 följande:
    Vågade trotsa era åsikter och stod på mig. Litade på min intuition och det känns som om jag valt rätt! En bit målad idag. Bara en strykning dock.Fick rådet av färghandlaren att måla med täcklasyr. Den färgen flagnar inte utan bleknar bara med tiden. Perfekt! Så slipper man skrapa färg! Det bästa av allt var att vi fick tag i vår husfärg. Det var en samlingskollektion som heter SVALA husfärger. Sen hade vår färg ett nummer sm jag kände igen. Ibland är det till nytta med sifferminne. När hon sedan gick in i datorn och kollade receptet så fanns det oxidgult och svart i den. Och då  visste jag till 110% att det var den. VÄl hemma uppmålad, så ser jag att det är den. Skönt!
    Ser jättebra ut. Trodde du var trött på att måla
  • malins79
    Videli skrev 2008-07-08 20:52:19 följande:
    Ser ju jättefint ut, med lite vita knutar så är det ju en dröm Är det jättemkt inne ni måste ta tag i?
    Håller med, vita knutar skulle göra jättemycket på utsidan.
  • malins79
    Meli skrev 2008-07-08 21:23:53 följande:
    Jag är helt slut idag, min lilla tjej är såååå vild. Hon är på allt hela tiden, klättrar och klättrar på allt. I kväll lärde hon sig att klättra ur sin spjälsäng med. Vad gör man??FInns det spjälsängar som är djupare, eller är det samma vilken man än köper. HOn är 20 månader och som hon är så behöver hon en spjälsäng så hon inte skadar sig om hon springer runt och vi inte skulle vakna....
    Jag klättarde ur min spjälsäng när jag var 11mån, jag fick sen en vanlig säng med stödbräda eller vad det heter och det var aldrig något problem.

Jag har en son som snart är 15 månader, han ska nog snart få börja sova i sin växasäng.
  • malins79

God morgon!

Jag har läst Pojke försvunnen, den var bra har jag för mig. Annars tycker jag den som hon har skrivit om fågelinfluensan är bättre, stå helt still vad den heter (Flyttfåglar?), men kan beror på att Jacob vaknade 05.30

Svar på tråden Vita tråden del 8