• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Truffles
    Vaniljdröm skrev 2008-07-02 20:06:23 följande:
    Jag vill ha det här lilla huset som sommarstuga. Men det skulle verka bäng eftersom det bara ligger ett par kvarter från oss w4.objektdata.se/pregen/908/OBJ6240_891871908...
    Underbar sommarstuga, jag skulle inte ha emot att ha det som bostad heller.

Videli skrev 2008-07-02 20:16:51 följande:
    GodkvällGrattis till nya bebisar o till födelsedagar Johanna,Vi har två platsbyggda bokhyllor i nya huset. En bla i våra bibliotek bp2.blogger.com/_f83C-lLSijc/SERTHnAqErI/AAAA...Men det finns en finare i vårt andra allrum, den har jag tyvärr ingen bild pånu. Men tar gärna en så vi flyttar in Här är den fina kökssoffan jag visade igår, det är ju ett kap för dig www.blocket.se/vi/16978315.htm

Soffan såld!

Videli skrev 2008-07-02 20:20:18 följande:
    Föresten fåtöljen jag visade igår, hämtades idag och den var suuuupefiiiin. Har nog gjort värsta klippet.Hon har haft den i sin övernattningslägenhet här i Sthlm, men fåtöljen är köpt i Belgien för nästa 20 000 kr och vär värsta kvalité fåtöljen, och den ser helt ny ut *NÖJD
    Kul!

Till nattsuddarna, här är en till som önskar att vitt liksom ändå bara var vitt
    juliah skrev 2008-07-03 08:58:49 följande:
    Nu är jag alldeles känslosam och till mig av lycka, Milda maränger har åkt in!Hoppas det går fort och att allt går bra.
    Vad roligt, då blev det inte många dagar över tiden. Håll oss uppdaterade.
  • juliah
    Beatrize74 skrev 2008-07-03 11:33:31 följande:
    Nu ledsnade jag på FL för att jag inte kunde lägga in bilder och har bloggat istället. ...Ja-a...nog önskar man att det kunde bli klart...NYSS...i köket. Det känns så oöverstigligt långt fram...särskilt sedan maken på sin lediga byggdag....behövt åka iväg till jobbet i några timmar i ALLA FALL!Det känns som om vi ALDRIG kommer bli färdiga!
    Jag ska iallafall göra ett försök till att hjälpa till på kvällarna när barnen somnat så att vi blir färdiga före jul. På dagarna är det inte ens lönt att försöka. Tänker mig roliga saker som kvistlackning, grundmålning samt städning Skrattande
  • juliah

Ja just det, självklart håller jag er uppdaterade. Har god lust att ringa milda maränger men jag misstänker att hon har viktigare saker för sig än att prata med mig hihi.

Hoppas hoppas att allt går fint och att det går snabbt undan!

• MiaMariah

å vad roligt att läsa att MM föder bebis!

idag har jag varit på rea på Hvita villan och shoppat lite. tagit en promenad (varmt!!) därute och ätit lite glass. ikväll vankas det besök så det står en cheesecake i kylen och jag ska göra en sallad sedan.

• Mammatilltretroll

Hej tråden!

Jag undrar vart man kan köpa sådanadär superfina små hus i zink? att ställa värmeljus i?
    Har sett sådana ljuslyktor i mångas bloggar men hittar de inte..

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • misak

MiaMariah: Så härligt med rea o cheesecake, mmm vad sugen jag blir!

Juliah: Har du hört något? *nyfiken* Hoppas det går bra o snabbt!

• juliah
    misak skrev 2008-07-03 14:15:30 följande:
    MiaMariah: Så härligt med rea o cheesecake, mmm vad sugen jag blir!Juliah: Har du hört något? *nyfiken* Hoppas det går bra o snabbt!
    Nej, har inget hört nu. Väntar ivrigt!
  • MiaMariah

clara - husen är svåra att få tag i, har tipsat tidigare om en butik där jag köpt mina men sist jag var där så var de slut. www.tradgardsliv.se hade i julas. tror de kommer in igen närmare framåt jul.

misak - Skrattande tack!