• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • lasseliten

God morgon!

Hemma idag med en febrig Ebbe. På måndag börjar min semester..känns som hela familjen verkligen behöver vila upp sig. Ska bli sååå skönt!

Vad har ni för planer för dagen? Mimma ska på auktion läser jag...åh, jag vill med!

• lasseliten

Enji - När e slutade nattäta, vid 8-9 mån fick pappa T ge honom vatten på natten. Blev eg bara en natt med skrik. Det funkade över förväntan! Sen kvällsammade jag i ca 2 mån till efter det, för insomnadets skull

• tjenixen
    malins79 skrev 2008-07-03 06:41:34 följande:
    På lördag ska maken åka till Göteborg med min svåger och åka Longboard i Slottskogen. De kommer åka några timmar skulle ni följt med för att kunna gå i några inredningsbutiker tillsammans med era barn eller skulle ni åkt till er syster istället och låta barnen leka med sina kusiner?
    I och med att jag känner mina yngsta barn rätt väl så skulle jag absolut INTE åkt iväg och gått i affärer med dem utan åkt till systern istället. Men jag vet ju inte hur dina barn är. Funkar de bra att ha med i affärer och int tröttnar direkt så häng med och shoppa vettja.
  • tjenixen

Här ska jag idag gå över huset det sista för idag ska min käre far ha syskonträff här. ( vi bor i min fars och hans syskons föräldrahem nämligen ). Så det ska städas och plockas det sista. Svärisarna kommer och hämtar de båda yngsta barnen så de får ha en lite roligare dag än att tillbringa den med 16 vuxna här. Vädret visar sig från sin bästa sida så snart ska jag ta dukarna och gå ut och fixa sittplatser etc till alla.

• malins79

Jag kollar in Silvans hemsida och kampanjblad. De har 10l Nordsjö Vit väggfärg  för 540kr. Det står att det är matt färg för inomhusväggar, funkar det i en hall? Nu har vi gjort en groventré så vår hall kommer nu att istort sätt användas av gäster.
    Sen har de 2,5l färg för 290kr för kök och groventré, men det blir ju dubbletså dyrt.

• malins79
    tjenixen skrev 2008-07-03 07:53:50 följande:
    I och med att jag känner mina yngsta barn rätt väl så skulle jag absolut INTE åkt iväg och gått i affärer med dem utan åkt till systern istället. Men jag vet ju inte hur dina barn är. Funkar de bra att ha med i affärer och int tröttnar direkt så häng med och shoppa vettja.

Nu shoppade jag lite på Cosas, så jag tror jag åker till min syster istället.
    M får gå in på Ikea åt mig och köpa två barstolar innan de åker hem. Det är skillnad att åka iväg med ett barn själv än med två.

• misak

Godmorgon!

Tack för biltipsen som ni skrev igårkväll. Blir en del att shoppa såg jag!

Här ska vi "bara" njuta av solen idag o tvätta förstås.

• misak

Vet ni några snygga bilder att rama in o ha på väggen till en 3-åring?
    Han säger ju själv att han e stor så det får ju inte vara för puttinuttigt