Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

Det ljuva livet skrev 2008-05-21 22:38:42 följande:

Fick behov av nått helt annat än inredning nu. Visst är det fint!ecx.images-amazon.com/images/I/4126VYR7Y6L._S...CamillaR: jag har nästan musarm och jobbar inte ens på kontor *hrm, sittar jag för mycket framför datorn tro!?* Hoppas att massagen hjälper.Kajsa: Kul med makens jobberbjudande och mer pengar, men tråkigt att han blir borta mer.
    Jättefint smycke!
    Är sugen på att köpa något nytt fint halsband till mig själv. Men vet inte riktigt vad.
  • Camilla R
    Kaktus76 skrev 2008-05-22 10:43:14 följande:
    Självklart får man tycka det. Det händer ju faktiskt att kompisar/släktingar kommer med saker som man för det första inte fattar hur dom kunde köpa och sen tycker man att dom borde veta vid detta laget vad man har för smak. Då är det bättre att dom frågar vad man önskar sig än att ta för givet att det är just detta man behöver som man sen bara lägger i en garderob. Nu låter jag kanske lite otacksam men droppen var när min svägerska gav våran son(sitt enda brorsbarn) beg,cd-rom spel och cd-film i julklapp!!!!Nåväl det är väl tanken som räknas................Någon annan som varit med om något liknande eller fått någon present som man knappt kunnat hålla god min inför. Berätta gärna,alltid kul att höra
    Jag håller med! Var faktiskt på en föreläsning förra veckan med Stefan Einhorn som pratade om bla snällhet och då kom just det där upp (att det är tanken som räknas) Men hans filisofi var: -Du ska sträva efter att bemöta andra som de vill bli bemötta. Glöm uttrycket att det är tanken som räknas. Det är handlingen som räknas.
    Och visst är det rätt och riktigt?! Det är handlingen och inte tanken som räknas.

Minns när yngste sonen föddes, så kom grannen med en liten present. Storebror skulle då också få en present.. Han fick en av hennes egna barns trasiga leksaksbil (ett hjul fattades) och en kexchoklad (storebror var knappt 3 år och äter inte godis).. Den tanken och handlingen kändes inte helt rätt.

• Camilla R
    juliah skrev 2008-05-23 07:18:41 följande:
    Ja exakt. Barnen får inte plats på den förskolan vi vill (katastrof) och jag söker pestiga lärartjänster. Ska gaska upp mig snart, måste bara deppa ihop lite först.
    Känner så väl igen mig. Ungefär så var det när jag skulle börja jobba igen efter första sonen. Trots att vi stått i kö i över 1 år så var vi på köplats 87 på vårt förstahandsval. Men vi fick ju ett annat dagis i alla fall och det var rätt okej (sen åkte vi upp i kön något år senare och bytte till vårt förstahandsval och oj, så vi (och barnen)har trivts där. Själv hade jag en anställning, men ingen tjänst och fick söka vad som fanns, vilket inte var mycket inom den lilla bransch jag är i, 2002 var inget lysande år för aktiehandeln. Men i alla fall så fick jag en tjänst och sen har det rullat på och nu har jag ett jobb som jag trivs med.
    Så försök se ljust på tillvaron, det ordnar sig alltid, på ett eller annat sätt, förr eller senare!
  • Camilla R
    MildaMaränger skrev 2008-05-23 10:16:56 följande:
    du vet väl att man har inte gått över tiden förrän efter vecka 42?
    Då gick ju inte jag över tiden mer än 1 dag helt plötsligt..
  • Camilla R
    Videli skrev 2008-05-23 11:25:18 följande:
    Hahahaha gick in på Resturang Göteborgs hemsida, dom har göteborgs riktnrummer här i sthlm....Coooooolt men hur går det till... hihihihi
    Vidarekopplar
    Vi var där förra sommaren och reagerade när vi skulle ringa och boka bord, trodde det var fel.
    Hursom så var det helt toppen där, både mat och miljö.
  • Camilla R
    Videli skrev 2008-05-23 11:14:34 följande:
    Min man fyller år idag och jag tänkte att vi skulle gå ut o äta...Restaurng J eller Göteborg?eller nått annat förslag????? HJÄLP!
    Ja, restaurang J är också trevligt, svårt val. Oavsett vilken så är det ju bra.
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-05-23 11:35:11 följande:
    Vanilj, ingen aning faktiskt. Vill inte lägga en förmögenhet på en kamera, även om systemkameror tar fina bilder. Tänker på Mias bilder bla.
    Vi skall också köpa ny kamera. Jag ville ha en systemkamera, men sambon tror inte att de kommer med lika lätt (den är ju lite större..) så nu lutar det åt att det blir en Canon Ixus 970IS
  • Camilla R
    Videli skrev 2008-05-23 11:41:26 följande:
    Jaha gör dom, cool idé Har du varit på J på länge, hittade ingen meny på hemsida....
    Nej, det var nog i höstas vi var där senast.
  • Camilla R
    Vaniljdröm skrev 2008-05-23 11:44:50 följande:
    Jag köpte en ny kamera för ett tag sedan. Systemkamera Nikon D40X och är helnöjd. Jag tänkte också att den inte skulle få följa med eftersom den är ganska stor men det har faktiskt blivit precis tvärtom. Fotografering har blivit ett stort intresse med nya kameran och den följer med oftare än gamla pocketkameran Men det klart, i skidbacken funkar det ju inte.
    Jag försökte lite så med de argumenten till sambon, men det gick liksom inte. Då blir denna Canon ändå ganska bra (stor eller rättare sagt liten, som ett visitkort...)
  • Camilla R
    Vaniljdröm skrev 2008-05-23 11:50:41 följande:
    Jag är av den åsikten att man behöver flera kameror. Köp den lilla nu och satsa på en system längre fram om intresse finns!
    Precis min åsikt. Det är en av anledningarna till att jag just nu inte driver frågan så hårt, utan istället kom med ett förslag på vad jag hoppas och tror är en bra liten kamera. Så tar jag den andra sen (i födelsedagspresent eller julklapp kanske)
Svar på tråden Vita tråden del 8