Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

13 år emellan skrev 2008-05-19 13:19:37 följande:

Camilla R skrev 2008-05-19 13:16:21 följande:
    Hm, det var inte mycket man såg som du sa, men jag tror jag fattar ändå..
    Nä, det är inte ofta man fotar sin torkvinda
    Men så här ser den nog ut ungefär www.teleskop.nu/fyrarmad.htm
  • Camilla R

13 år emellan skrev 2008-05-19 13:29:41 följande:

Var det inte ngn som hade en VIT torkvinda?
    Det var väl PEAK som hade köpt en VIT på Bruka?
  • Camilla R
    Anton2005 skrev 2008-05-19 19:01:30 följande:
    Om någon är på husjakt i örebrotrakten.....Sambon har fått in ett helt UNDERBART hus till försäljning. Huset har varit med i drömhem & trädgård och inredningen är bland det finaste jag sett.www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx...
    WOW vilket hus -fick genast ett sug efter att flytta till Örebro
  • Camilla R
    lyckligamy skrev 2008-05-19 19:30:09 följande:
    Hej, hej!Hoppar in här med en liten fråga till er experter Är ute efter en sådan här bräda med text på men jag undrar vem som är den "äkta" brädan så att säga. Är det inte Ylva Skarp som var först med att göra dem? Hittade en ny webbutik som sålde brädor men då var det en Anna Lönnergård som hade gjort dem. Blev lite konfundersam om vilken som är "äkta" eller vad man nu ska kalla det.
    Ja, jag såg också den butiken igår. Det är verkligen rena kopior, inget eget där. Blev faktiskt lite arg när jag såg det och stängde ner webshopen och gick ut.
  • Camilla R

Ja, rent plagiat är väl inte tillåtet, men sen är det väl byråkrati OM man har patenterat "sin grej"
    Men FEL tycker jag det är likväl åtminstone när det bjuds ut till försäljning.
    Nyfikna hittar nätbutiken här: perlanliving.se/list_varugrupp.asp&t=Dekoration

• Camilla R
    misak skrev 2008-05-19 22:49:45 följande:
    Gokväll!Kan ni hjälpa mig... jag har sett i någon webshop men minns inte vilken, en duk från Himla som heter Rakel, vet ni?Jag undrar oxå var man kan köpa den fina hjärtformade bakskålen som många har?En sista bara, var köper man den hjärtformade vita ljusstaken till stearinljus, som jag sett i vissa bloggar?tack!
    Himlas duk finns bl a i den här butiken likasom.jetshop.se/ListProducts.aspx

De hjärtformade bakskålarna från Lisbeth dahl finns på Berry details i Stockholm, sen vet jag att jag sett dem i några web-shopar, bl a här: www.nublu.se/index.php&osCsid=d10c088ac3412c54a6d9f494c60eaef7

Den hjärtformade fina ljusstaken kommer från Westergaard & Kovacs, min ser du på bild här: www.familjeliv.se/hem/camilla_r/gallery/phpwldkh1.jpg den är köpt i butiken Bortom Bergen i Gamla Stan. Flera har en kopia från Åhléns som såldes till julen.
  • Camilla R
    FruPuffen skrev 2008-05-20 09:39:04 följande:
    200 kr/ stol. Så med rabatten på 300 så har jag betalat totalt 900 för 2 däckstolar. Så jag borde kanske inte klaga, fast det är trist att både skrapa o måla o skruva...
    Ja, ville man göra det hade man ju köpt dem trärena, då hade man ju dessutom sluppit skrapa. Heltrist och tråkigt.
    Har läst på flera bloggar om dessa stolar och att de gulnar, flagnar osv, ingen vidare kvalité, man förstår ju att de inte finns till försäljning längre.
  • Camilla R
    FruPuffen skrev 2008-05-20 09:57:50 följande:
    Kanonfina bilder!! Bannern är jättefin! Men inte är väl det där vaniljdrömmar, de är ju gulvita... Det ser mer ut som nån slags havrekaka...Smakade de som vaniljdrömmar? Stäm Gilles!!!
    Håller med, kanonfin banner och bilder, MEN inte ser det ut som vaniljdrömmar. Vaniljdrömmar är som jag kommer ihåg dem, höga, porösa och vita *mums*
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-20 15:23:34 följande:
    FruPuffen skrev 2008-05-20 09:39:04 följande:
    Mia sa att hon också fick 300:- jag krävde mer så jag fick tillbaka 500kr/stol! Så jag har betalat typ 680:- tror jag för 2 det är rätt okej, för man kan ju säga att de är grundande bara! Till mig sa de dock att de visste om det och hon frågade t.o.m om de hade börjat flagna än, det har de inte! Men de hade inte motsvarat deras kvalitet sa hon!NU kom jag tillbaka från frisören! Var där kl 10 helt otroligt!Det är visserligen en frisörskola (gymnasie) men ändå, klippte mig kortare och klippte upp, och gjorde slingor! Lite ont i baken nu!! Och inte ätit lunch än!! Alldeles darrig!Puh
    OJ, det var långt besök hos frisören. Jag skall också se till att komma iväg, behöver både klippa mig och färga slingor och då kostar det...
  • Camilla R
    misak skrev 2008-05-20 15:39:50 följande:
    Kan jag inte köpa ljusstaken på nätet?
    Menar du Westargaard & Kovacs, så tror jag inte det. De har butik i Dalarna och Gamla Stan (kanske någon annanstans) det kanske går att beställa mot postförskott, men någon web-butik har de inte, tyvärr.
Svar på tråden Vita tråden del 8