Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Numberone; vilken fin pianopall!

• malins79

Kajsa, fina bilder du visar i bloggen och på dina nya olivträd.

Vanilj, jättefin vattenkanna!

• malins79

FruPuffen, vet precis hur du känner dig, har själv varit lite låg denna vecka pga bristande energi. Låter skönt med att få en egen dag imorgon. Ta vara på den!

• malins79

God morgon!

Jag sitter här självmant och dricker min första kopp kaffe.
    Jacob somnade om för en stund sen, så jag kände att det skulle vara skönt med att få sitta och slösurfa lite. Idag kommer tre av barnens kusiner hit och ska sova över tills imorgon.

För Saga är det som lilla julafton idag!

• malins79

Gah, skrev ett långt inlägg som försvann för att jag råkade trycka på reklamen ovanför!

Här är det lite mulet och det har regnat i natt men det ska enligt SMHI klarna upp framåt dagen.

Jag ska gå till Second handbutiken som ligger några hundra meter bort och spana efter ett soffbord att kunna måla om.
    Sen hopppas jag maken hinner kolla på att installera våra nya tvättmaskin och torktumlare. Det blir så fint i vår tvättstuga så jag kommer nog vilja bo där, fast det gör man ju med 4personer i hushållet

• malins79

Tvättstugan blir supermysig. Ska skaffa någon fin tvättkorg, nån krok att kunna hänga en handduk på och nån fin disktrasa.
    Vi har nytt tvrum snart också. Där har vi liggande vitmålad råspont. Blir jättebra. Vi monterade ihop vår Ektorp igår och Jennylundfotöljen. VI har både svart och vitklädsel till soffan, maken fick välja och det blev den svarta men jag kommer byta en dag när han är borta. Fotöljen har svartvitrutig klädsel.
    Vår kamera är sönder, men jag ska försöka fota med mobilen, så att ni ska få se.
    Vi ska köpa en ny platt Tv också när skattepengarna kommer. Jag vill nog ha tvn på en möbel heller än att ha den på väggen. Jag gillar denna från Ikea http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80116600 

• malins79

Tjock kulan, vår kamera är sönder men jag hoppas kunna fota hyfsade kort med mobilen. Just nu håller dom på att installera tvättmaskinen och torktumlare så kanske framåt eftermiddagen.

• malins79
    JagOchHan skrev 2008-05-18 06:15:36 följande:
    Godmorgon. Hela helgen har fl strulat. Super irriterande Var ju inne härromdagen och frågade juliah och heaven om "hissgardinerna" som ni har i farstukvist och kök (tror jag heaven hade sina). Frågar ingen då jag inte tyckts mig se nåt svar, kan vara jag som läser som en kråka oxå. - har ni sytt dom själva? och iså fall kan ni möjligtvis ge mig en kort beskrivning på hur man går tillväga Var på våran loppis i närheten här hemma i går. Letar febrilt efter ett äldre skåp/skänk att ha i mitt kök. men hittar inte nåt. Och blocket ska vi inte snacka om. Priserna där har ju höjts massor på ett kort tag bara.Det var någon som har ett i sin blogg med glasdörrar och 2 eller 3 lådor under som jag blivit dö förtjust i men jag ska väl inte ha nåt sådant då jag inte hittar nåt som kommer i närheten..Har ju inte tillgång till bil heller så man får snällt förlita sig på att mannen är underbar och hjälper till.
    Juliah har sytt sina. Jag har sytt till vårt sovrum i den modellen. Inte speciellt svårt.
    Jag ska mata lillkillen nu, så jag kan inte beskriva hur man gör nu.
    Kolla på bilderna och ha ett tyg framför dig så kankse du förstår.
  • malins79
    malins79 skrev 2008-05-18 06:41:36 följande:
    Juliah har sytt sina. Jag har sytt till vårt sovrum i den modellen. Inte speciellt svårt.Jag ska mata lillkillen nu, så jag kan inte beskriva hur man gör nu. Kolla på bilderna och ha ett tyg framför dig så kankse du förstår.
    Kan tillägga att jag köpte färdiga band som jag sydde fast, då blir det lite enklare än att sy egna band
Svar på tråden Vita tråden del 8