Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita tråden del 8

NInizen: Det är det som jag inte riktigt bestämt mig för. Rummet är avlångt i sin form och på en kortsida är det mest fönster och andra kortsidan är det inbyggda vita garderober. Så kvar finns en långsida att tapetsera och den andra långsidan kommer ju dörren på så det bli inte så mycket tapet där i heller. Vet inte om jag bara skulle har rutigt som fond på stora väggen och vitt på väggen där dörröppningen är. Eller om jag ska köra rutigt rakt av då möblerna kommer att vara vita och drar ner det "röriga" intrycket som det kanske blir. Vad tror du?. Har du bestämt en färg till lillemans rum?

• Tjock kulan

Sylt: Vad kul att se dig här igen, förstår att du inte födde i Malmö för det är väl annars närmst för dig som bor mer söder ut. Har bara hört hemska historier om kvinnor som fått föda i städskrubben pga plattsbrist o andra läskiga saker, men det är nog lite saltade historier får jag hoppas. Instämmer i kören med MM vad är det för skålar *nyfis*

Kajsa: You did it again, jag gillar Stefan han e en fin kille enl mig men Imgolf var strået vassare i detta sammanhang. Hoppas bara att du är snäll mot stefe o låter honom få en annan fin plats i hemmet .

Niniz: Jag är ingen rosa människa den perioden hade jag när jag var 9 år därför tycker jag det är svårt att få till ett flickrum till Alice brallis velar mellan rött eller ljusblått. Tycker det finns mer roliga tapeter till pojkar om man nu får säga det utan att få genus polisen på sig .

Camilla: känner doften av den juvliga buketten du beskrev ända ner till skåne

• Tjock kulan

Sylt: Ska genast kolla julias blogg , är de stora eller små?

Tjenixen: Jag hade målat golv o väggar vitt och ev satt upp ett snyggt vit tyg i taket. Rummet verkar stort, så den delen som veter mot köksfönstert hade jag haft en grupp med korgstolar och ett bord som man kan äta vid. Lite fina dynor i stolarna och en piffig vaxduk på bordet. Lite krukor med kryddor på golvet. Delen där fotografen stod hade jag gjort som en relax del med stolar som man kan ligga/halvligga i och där hade jag haft symaskinsborden och krukorna ljusen osv. Ev en matta på golvet som mjukar upp.

MM: Så coolt magen går i vågor

• Tjock kulan

Sylt: Är det den stora som ser lite cremevit ut eller de mindre som var kritvita bredvid kopparna? Kanske får ta mig ett beslk till en ica och kolla.

Camilla: Din fresterska, gör inte så här mot en gammal trädgårdsnarkoman som mig. Tittar ut över den minimala täppan jag nu har sedan flytten till radhuset och ser bara ett sunkigt tryckimpregnerat staket Gråter och drömmer mig bort till nästa år då spaden ska köras i jorden och en trädgård ska byggas upp

Kajsa: Fy på dig hur kan du Steffe är ju en fin kille . Ja ja du drar väl till med den gammlavanliga klychan, att ni har utvecklats åt olika håll

• Tjock kulan

Sylt och Juliah: Fiiin skål Leila hade en sådan i blå om jag minns rätt

Tjenix : ok

• Tjock kulan

Sylt: Är allt för frestad nu för att inte kolla på "mitt" Maxi vad kostade det på rean?

Kajsa: Ljuvligt

Nä nu lyfter jag på hatten o säger tack och godnatt
    Får väl se om jag ser numberone eller Milda maränger här i morgon

• Tjock kulan

Hej tjejer

Här är ännu en mamma som har höstångest (vill inte gå tillbaka till mitt gamla jobb), men som de flesta gånger då allt känns svart så ordnar alltid livet upp sig till det bästa på någor sjukt vis. Det gäller bara att slappna av och låta saker och ting ta sin tid, INTE så lätt alla gånger .

Anton: Fina korgstolar kommer bli jätte bra i vitt, men var är stöket du bad om ursäkt för, var det skon siom skymtade fram i ena hörnan av bilden .

Någon som set numberone här idag? MM ser jag ju är på plats, så bebben är kvar i magen än så länge antar jag. Förstår inte varför, hade jag varit MM´s bebbe hade jag velat titta ut så fort som möjligt med tanke på vrålåket som väntar, det fint inredda bebisrummet och pop och wheet kläderna som väntar på att bäras

Sylt; Vad är det för lyx priser du fått på ditt maxi. Kollade på mitt maxi idag och där stod skålen bland nyheter och kostade 79 kr fanns bara ljusblå

• Tjock kulan

Linao Matilda: Nej 79 kr är inte dyrt men ville ju ha den i creme inte ljkusblå samt att jag tycker det är konstigt att skålen står som nyheter i min butik och reas samtidigt ut i butiken där Sylt bor. Borde väl vara samma pris då det är samma butikskedja. Söt bebbe föresten.

Malins: Kalla mig snål men jag hade aldrig gett 1000 kr för det skåpet.

• Tjock kulan

Hej igen åter från en lååång men helt ok film (Arn tempelriddaren)

Sylt:Klart vi e efter, jag har ju lämnat den underbara storstaden mot ett radhus ute på bystan inte konstig att pris sättnigen ligger efter. Jag får ta ett snack med min vännina som jobbar där o höra vad de håller på med

DLL: Vi har nog samma filosofi i livet  du o jag

Kajsa: Underbar liten byrå fick du bra pris på den eftersom du köpte den när han packade ihop? vad blir det för beslag?

Idag har jag röjt lite på Alice rum och ställt möblerna som hon har lite sås om jag funderat över att möblera när rummet är färdig tapetserat och det ser helt ok ut. Vad som nu fatas är en rutig liten söt tapet i blått eller rött fortfarande ingen som har några tips på var det kan hittas? eller några andra fina flickrums tapeter som inte är rosa eller mönstrade med djur o seriefigurer . Snääälla tipsa mig om ni hittar något fint

Svar på tråden Vita tråden del 8