Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita tråden del 8

Mia: Vilken vacker kruka, fin bild som vanligt när du har varit igång med kameran

Himmelbit: *ASG* du är ju bara för j*kla rolig

Kajsa: Vad fint det blev i arb rummet

Bea: Efter regn kommer sol som kloka gamla tanter brukar säga. Håll ut, efter renoveringen kommer du att vara så nöjd. Håller med de andra kloka damerna i tråden, kan ni inte kalajsa någon annanstans?

• Tjock kulan

Hajsan tjejer
    Hoppas ni haft det bra, själv har jag jobbat natt och inte haft möjlighet att följa alla era upptåg och fynd som ni gör här in tråden titt som tätt

HannaE: Fiiint litet skåp, grattis i efterskott

Jea: Jag flyttar in direkt, vilket hus Räcka ut tungan

Kajsa: Grattis, Var hittade du den och vad fick du ge om man får fråga. Jag börjar vela lite ang modell, funderar nu på om jag kanske ska slå till på en Nikon D 60 istället Fundersam 

Till alla inredningsgalna och shoppingstinna Stockholmsressenärer önskar jag er en underbar helg med massor av skratt, god mat och inspirerande inredningssamtal. Hoppas ni får med er en massa fina fynd hem som ni sedan visar i bildtråden

• Tjock kulan

Kajsa: Bra pris, vilken tur du hade. Jag hörde också att D40 ska utgå och att D 60 tar över, har för mig att D 60 hade mer pixlar också, jaja vi får se vad det blir för kamera till slut

Någon skåne mamma i jakt på en barnsäng?
    http://www.blocket.se/vi/16913314.htm?ca=23_3_s

• Tjock kulan

Livet från ljusa: Ja förstår vad du menar,det var mimmi som tipsade

• Tjock kulan

Halloj i tråden
    Ja då är väl majoriteten av vita hemmarna i el Stockholmo o shoppar

Ska försöka ta mig till en loppis här i byn och se vad de har för kul saker, letar ju fortfarande efter ett månbord och ett högt men smalt skåp till en liten väggbit i hallen,inte det lättaste att hitta . Sen blir det nog en sväng till Ikea för inhandling av rullgardiner till sovrummet.

Anton:Glömde skriva igår, vilket fint sovrum ni fått.

Mia: Fiiint vardagsrum, skåpen är fantastiska.

Fluffiga: Ang soffdiskussionen, jag röstar för tvåan den gråa, den tycker jag va snygg.

• Tjock kulan

Hejsan
    Tillbaka från loppisen som tyvärr inte gav någon utdelning på möbelfronten som jag hade hoppats på. Men jag är nöjd ändå, fick med mig en liten vit barnpall till ALice blivande rum och en liten brun koffert som egentligen varit en liten picknickväska men som jag ska ha till Alice plock på rummet, allt för 30 kr .
    Har även hunnit med en runda till Hemtex där det blev två vita zinkkrukor med små hjärtan på kanten och lite vita frotté handdukar till badrummet. MEN det som jag är mest glad för idag är att maken kom hem med en Nikon D 40, han är nu precis lika galen som Kajsas man var igår och springer runt med instruktionsboken i ena handen och kameran i andra och fotograferar allt som kommer i hans väg .

Bea: Vad skönt att det blev ett trevligt kalas trots byggstöket, din lilla son hörs som en riktig liten Bindelfeldt, så mån om alla sina små gäster

• Tjock kulan

Godmorgon tjejer'

Vad händer hos er idag?, här är det grått o trist och regnatr, ska ta en sväng till min gamla mys morfar och hjälpa honom handla hem lite mat och fika med honom.

Kajsa: Jag väntar fortfarande på raport från gårdagens träff och shopping . Kajsa vi fick precis som er bara en bruksanvisning på Engelska till kameran men jag har hittat en på svenska på nätet *tipsar*

Milda: Ja mitt vatten gick ju aldrig utan det fixade dom på förlossningen åt mig . Men som min BM sa så kan vattnet som går vara allt från 2-3 dl till över 1 liter men att det är olika från kvinna till kvinna. Jag hade själv plastad frotté i sängen och soffan när jag kollade på tv .

Videli: Har oxå kollat på ALve tycker det är en helt ok förvaring för att kunna gömma allt det fula som man har på ett skrivbord.

Tjenixen: tack ja jag är jätte nöjd vilken skillnad på bilderna som man fottar .

• Tjock kulan

Lina: Förstår att det ska bli skönt att få komma hem till familjen efter en intensiv shopping i Sverige. Gjorde du några fina fynd?

Anton: , usch vad trist, hoppas du kommer på bättre humör. Kanske målningen kan få dina tankar på annat håll än på bebben i magen.

Videli: Åh vad jag blir avis , mina mornar börjar någonstans mellan 05.00 och 05.30...

• Tjock kulan

Kajsa: Låter som ni haft det riktigt trevligt, och ni måste onekligen ha sett lite konstriga ut där ni kom med dera påsar full lastade med inredningsprylar

LinA: Ser fram emot bilder på hyllan , blev det något annat för din del?

Videli: Ja vad ska man göra, det är ju bara att gilla läget, man kan ju inte ignorera att hon skriker och e vaken och vill gå upp .
    Hon har börjat hitta sin biologiska klocka somnar 19-19.30 tiden, då hon e helt slut och sover sedan i ett sträck till 05.00- 05.30 tiden. Visst tycker jag att det är tufft att gå upp så tidigt men om jag tittar på antal timmar som hon sover så är det ju 10 timmar i ett sträck och då känns det som att jag inte ska klaga utan bara inrätta mig i ledet .
    Har försökt att ha henne uppe längre på kvällen men då slår det över och hon somnar först 22.00 och vaknar ändå lika tidigt

• Tjock kulan

Videli: Tar det absolut inte som någt negativt är inte så känslig av mig  ,  barn e ju olika i det mesta, så även med sömnen

Någon som kan tipsa om söta 1års pressenter till en liten kille (gillar hästar och bilderböcker) och hans mamma som fyller 35 år?. Gärna någhot som man kan beställa och skicka direkt hem till dom på födelsedagen.

Svar på tråden Vita tråden del 8