Inlägg från: Rosesarered |Visa alla inlägg
  • Rosesarered

Vita tråden del 8

FruPuffen skrev 2008-05-21 09:35:54 följande:

Du borde nog gå tillbaka med den, eller iallafall ringa dem. Jag har dålig koll, men häftgrund borde ju vara nåt man använder om man vill att det ska hålla extra bra. Jobbigt om försäljaren ser frågande ut... Vad var det du skulle måla?
    Leksvik hatthylla från Ikea, sen ska jag även måla köksstolar.
  • Rosesarered

13 år emellan> Åh tack, läste på teknos hemsida " Futura 3 grundfärg - Snabbtorkande, luktsvag alkydgrundfärg inomhus på trä, masonite, fabriksmålad inredning mm. En allgrundfärg som biter på de flesta material. Kan också användas som slipstrykningsfärg."

Förmodligen ingen häftgrund men det får duga denna gång.

• Rosesarered

Är det någon här som klätt om en soffa tillfälligt? Ska få ha svärföräldrarnas soffa innan vi har valt ut egen (kan inte bestämma mig), deras soffa är en vanlig modell, liknar Ektorp på Ikea. Men tyget är hemskt. Nått rödaktigt. Tips mottages gärna!!

• Rosesarered

Skånetöser, Någon som var på Veberöds loppis dag?

• Rosesarered

Lite nyfiken om det är någon som har spotlights i sitt tak?
    Har sett olika inspirationsbilder, speciellt skånelängor, med olika typer spotlights system. Vissa har långa vajrar system och endel med spotar på en skena. Söker nu mer inspirationsbilder.
    Tack!

• Rosesarered

juliah > Jag är lite nyfiken på hur ni har målat ert vardagsrum på ovanvåningen? Vi har själva köpt en Skånelänga och ovanvåningen är öppet upp till nock och omålat, tror bestämt det är gran (bastukänsla!). Men det verkar svårt att måla, det är ju så högt!

• Rosesarered

Kajsa 77> Dagbädden är så fin, sitter och funderar på "Meldal". Svårt att bestämma mig.

• Rosesarered

juliah> Jag är lite nyfiken på hur ni har målat ert vardagsrum på ovanvåningen? Vi har själva köpt en Skånelänga och ovanvåningen är öppet upp till nock och omålat, tror bestämt det är gran (bastukänsla!). Men det verkar svårt att måla, det är ju så högt!

• Rosesarered

Hallå alla duktiga inredare!

Är på jakt efter en dagbädd och har kikat lite på Ikeas "Meldal" och "Tromsnes". Skulle vilja ha era åsikter. Sängen ska stå i en Skånelänge och det är korsvirkes och vit puts på väggarna.
    Vad tror ni?

Svar på tråden Vita tråden del 8