Vita tråden del 8
Camilla R:Ja,det tror jag säkert!
Jag bor i Finland,här får man tag i produkterna i allafall.
Camilla R:Ja,det tror jag säkert!
Jag bor i Finland,här får man tag i produkterna i allafall.
Godmorgon!
Hade också sovmorgon till kl.8.LAgom att stiga upp då.Just haft en riktigt långfrukost.
Idag ska jag fortsätta pusta fönstren,evighetsprojekt som aldrig tar slut hos oss...känns det som. Sen lite städa och tvätta.
Jag är också sån att jag kan inte njuta förrän huset skiner,fast jag storstädade i torsdags så nu tar jag bara det värsta.
Juliah:Vilken härlig dag ni verkar få!Bikiniväder,ja tack!
Har också beställt Leila boken,men har ännu inte fått den.
Meli:Underbart skåp,och vilket pris sen!
Såna priser kan vi glömma här i Finland,så fasligt dyra pris för gamla möbler.
Just ätit lunch,putsat 7 fönster på alla 4 sidor och nu tror jag det blir en trip till stan,såg att de hade gårdsloppis på ett ställe.
Kanske slappa sen eller ta en promenad...stel i benen efter loppet igår,men tror bara en prommis skulle göra susen.
Hejsvejs!
Morning!
Blev firad imorse,trevligt!
Meli:JA,absolut!Lastbil till Sverige vore nåt det. Vilket skrivbord du länkade till,för en struntsumma dessutom!Jag söker ett skrivbord till tösens rum,och har spanat på ett,men hon jag pratade med visste inte priset,skulle återkomma till mej,men säkert superdyrt...som vanligt.Liknande jättemycket det skrivbordet du länkade till.
Idag blir det morsdagskaffe hos farmor o.en promenad står också på programmet.
Köpte oxå Lantliv här i Finland i fredags.
Idag fick jag paket med posten.Leilas"A piece of cake"
Så nu har jag suttit och dreglar i den!Wow!!!Vilken bok!
Vi ska ha 3-årskalas på lördag,så nu är det tillåtet att baka.
LinaoMatilda:Just från adlibris var den!Bra pris också.
Köper alla mina böcker därifrån.
JA!Ge gärna era utlåtanden av bakverken sen!
Jag satt och planerade lite smått vad jag ska baka till kalaset på lördag,men vill baka allt!Så mycket gott!Drömde t.o.m och tårtor inatt....
Idag blir det inte så mycket program.Jag har just löptränat 12 km i skogen,härligt!Duschat ätit god lunch på quinoa,makrill,broccoli,keso o tomat.Nu väntar jag på att klockan ska bli 12 så jag får hämta lillen.De har varit till en bondgård idag på utflykt!
malins79:Äter också LowCrab.Loosat 7 kg.
Undrar on det blir shopping imorgon.Sugen på att köpa fler Greengate kaffekoppar.Har ett par,men vill ha fler till kalaset på lördag.
Godmorgon!
Vi har oxå superkallt idag,brrr!
Igår hade vi kalas här och jag bjöd på blueberry cheesecake,citronpaj med hallonmaräng o.choklad cupcakes från Leila boken.(Hade också smörgåstårta o jordgubbstiramisu).
Mitt betyg på kakorna är:
Bluberry,tja....lite besviken faktiskt.Tyckte den blev för torr o kompakt.FAST gästerna älskade den.Så kanske jag är bara självkritisk.
Citronpajen,supergod!Dock kanske en aaaning för stark i smaken.
Cupcakes,mumma!
Återstår att se nu då hur mycket man gått upp nu då.
Äntligen har jag hittat en gammal skolpulpet till hyffsat pris(40 euro).Ni tycker säkert det låter dyrt,men här i Finland kostar de så mycket mer på huuto,så jag är nöjd med det priset.Gammal o sliten,men med målarfärg blir den kanon!
FruPuffen:Ja,jag upplevde den tyvärr alltför torr,men det kan ju hända jag haft den för länge i ugnen...eller nåt. Sen så har jag ett alldeles gudomligt recept på cheesecake med jordgubbar som jag ALLTID gör till kalas,och jämnför jag de två kakorna med varandra så bleknar nog blueberryn mycket...men kanske nån annan gjort den och fått en annan uppfattning om den?
Usch,här ser det ut som en bomb slagit ner...dags att plocka...igen.