Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-05 10:44:32 följande:

Vi var ute och försökte se Sälar. Vi åkte först ner förbi Sandhamn och ut till Bullerön en ö långt ut i havsbandet där Bruno Liljefors hade en atelje. Sedan åkte vi tillbaka mot Vaxholm och tog vägen genom Skenoraström, vidare förbi Ingarökyrka och sedan över till Baggenstäket och vidare förbi Skurusundet innan vi vände fören mot Vaxholm igen. En härlig tur. Fast några sälar såg vi inte men vi åt en god, men sen, lunch på Nämdökrog.
    Åhh... så det var en mysig båttur, härligt väder för det. Synd att ni inte fick se sälar, men en trevlig dag låter det som ändå! Lunch på Nämdökrog är ju inte fel!
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-05 10:53:00 följande:
    okej först...vad är det för träd? SÅg det när vi var ute igår det var ju jättefränt!!Vårat hus framifrån vänster sida, in mot v-rumhö sida, in mot köket (och en sambo som står och pratar i telefon)huset jag smygfotade, tycker det är fin grön färg - passar det på vårat??Ny tunna till tvättmedlet:
    Tycker också färgen var jättefin, ser så där lite grågrön ut. Tror att den kan passa fint på ert hus.

Trädet har jag inte en aning om vad det är, men gillade tunnan till tvättmedlet
  • Camilla R

Truffles: VITA soffor OM överdraget är tvättbart. Vi har en fåtölj i vitt med tillhörande fotpall och det är endast fåtöljens sitt och ryggkudde vars klädsel går att ta av, det är inte roligt och att tvätta med skumtvätt är inte helt lätt.
    Men kuddarna blir jättefina i tvätten. Så lobba du för soffa MED avtagbar klädsel.

• Camilla R

juliah skrev 2008-05-05 18:33:17 följande:

Truffles, vi har en regel hemma hos oss. Utekläder/arbetskläder av i hallen. Inte en chans att man sitter inne med kläder som varit ute, på tunnelbanan osv. Jag tycker att det är rätt äckligt annars  *nojig*
    Men vad är arbets-utekläder, mina mörka jeans, mörka kostymbyxorna?? Jag tycker det är en svår avvägning -när man får gäster t ex.. Självklart är det ju inte så att grabbarna kliver in i sandiga brallor och sätter sig, men mörka kläder "fäller", i alla fall ser just vår fåtölj (och fotpall) dassig ut i armstöd osv där det ju inte är avtagbart.
    Jag är för vitt, MEN det måste vara avtagbart. Jag kommer aldrig få med min sambo på ljus sittmöbel igen efter denna, tyvärr..
  • Camilla R
    MildaMaränger skrev 2008-05-05 19:41:13 följande:
    Ni som tvättar era sofftyger, använder ni mjukmedel?
    När jag har tvättat det som går på min fåtölj har jag bara haft tvättmedel.
  • Camilla R

Ja, det är hög tid för deklarationen nu.. Gjorde min egen i helgen och visst blev det minus, skall se till att göra rätt för mig och betala tillbaka (snart..) skulle gärna göra något roligare för pengarna

På jobbet idag har hela dagen gått i deklarationens tecken, så nu är jag trött på allt vad K4:or och annat heter...

• Camilla R

caffe latte skrev 2008-05-05 22:35:27 följande:

www.cosas.se/shop/produkter.asp...¥g.jpgDen andra av dem är tydligen från Åhléns och bör ju rimligtvis kosta något mindre än den första vågen.
    Jag har den från Åhléns, köpte på rea för 295:- tror jag det var. Annars så är det väl Vaniljdröm som har en jättefin från Lisbeth Dahl?
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-06 09:23:54 följande:
    haha jag satt vid datorn när de läskades med alla Leilas bakverk på MixMegapol och så skickade jag ett mail typ "Leila är Toppen!! Men sluuuuuta läskas jag har ju godisfri månad!" Och så minuten efter så säger Gry Leila vi får in mycket beröm: och så läste hon mitt mail!!! hihi
    det missade jag... Jag lyssnart "alltid" på MixMegapol på jobbet, men idag kom jag senare eftersom jag lämnade barnen på skola och förskola. Fast det kanske var lika bra det, synd att bli frestad redan på morgonen
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-05-06 11:14:07 följande:
    Måste bara få delge er att min Jacob lärt sig gå! Han kunde inte det för en timme sedan men nu kan han gå hur långt som helst! Man blir allt lite stolt.Ska läsa ikapp om en stund.
    Klart att du skall vara stolt! Vad kul att han lärt sig gå, det är ett stort steg
  • Camilla R

PEAK:
    Var inne på Bruka nu på lunchen och de har två torkställningar i trä, 790:- för den mindre och 990:- för den större.

Svar på tråden Vita tråden del 8