• JeaJea

Vita tråden del 8

Himmelbit skrev 2008-05-06 11:56:05 följande:
    Jag vet att vi var i några olika affärer som hade den korgen. Minns tyvärr inte vart...  Men kolla med Mimmi - hon har stenkoll! Hej på er förresten!
    de fanns på systrarna grene, finns säkert i Malmö och lund också
  • JeaJea
    juliah skrev 2008-05-07 09:26:57 följande:
    Jag tycker verkligen att det är otäckt. Jag har fått för mig att det är ngn som läser vår tråd,är kvinna och inredninsgintresserad. Inte alls ngt "snusko". Men väl ett psyko.
    alltså tjejer, lugna ner er nu!

vi här nere i Skåne kallar Danskarna för Nordens araber för att de är så fräcka i affärer. Det är syftningen av inlägget.

Det kunde lika gärna vara jag som har skrivit det, varken jag eller sylt ser något hot alls i det inlägget.
  • JeaJea

det kan vara skandinaviens araber också, jag är bara inflyttad skåning men har hört liknande uttryck hur många gånger som helst, speciellt i affärssammanhang, det beror kanske lite vad man pratar om med folk. När jag skulle sälja barnsaker för en dansk agent fick jag nog höra det från minst en handfull olika människor, passa dig för nordens araber typ. (så var det också, de var inte att lita på...)

• JeaJea
    Kajsa 77 skrev 2008-05-14 11:25:20 följande:
    Är det någon som har haft eller har en vit afrikansk lilja i kruka utomhus? Tycker de är så fina, men man vet ju inte hur de ska klara sig över vintern. De kostar ju en slant också så man vill ju inte köpa bara för denna sommaren...
    Agapanthus, kolla www.odla.nu
  • JeaJea
    Anton2005 skrev 2008-05-14 20:13:02 följande:
    Jag måste fråga en sak som inte alls har med inredning att göra. Hur har ni löst det med bilbarnstol när barnen ska bli hämtat på dagis av t.ex. mor och farföräldrar?Jag har tvingat alla som ska hämta Anton att först hämta vagn hos oss och sen gå och hämta honom, oftast blöir det en promenad på drygt 40 min och det är ju inte så kul om det är dåligt väder.Vågar man använda en "vanlig" bilkudde till en 2,5 åring bara vid dessa tillfällen eller hur gör man?
    de får komma till jobbet och byta bil
Svar på tråden Vita tråden del 8