• JeaJea

Vita tråden del 8

numberone skrev 2008-05-14 18:26:48 följande:
    Är det någon som vet om det finns matt lack på sprayflaska??
    ja det finns. man kan göra frostade rutor av det t.ex...

kanske någon redan har svarat, hoppas ni står ut emd att jag är helt efter som vanligt.
  • JeaJea
    MiaMariah skrev 2008-05-18 14:25:06 följande:
    Låter smarrigt! Jag ska göra en kaffedrink i eftermiddag från fikaboken då svågern kommer och så har jag gjort hennes tryfflar. Smeten var inte alls dum
    är det den man skulle få med gevalia? när var hur?

nytt i min blogg, måste få skryta lite extra här om muffinsarna, mitt eget recept (för det är det väl om man gör om helt?) äntligen fick jag användning för det vita chokladpulvret.
  • JeaJea
    Tjock kulan skrev 2008-05-18 17:43:57 följande:
    HejsanHär går dagen i seghetens teken, har jobbat i natt kom i säng 8.30 och 11.00 åkte mannen till sitt jobb och kommer hem kl 22.00 ikväll, försöka sova med superaktiva dottern som kryper i formel 1 fart över golven är inte att tänka på . Ja ja nog gnällt om det Fru puffen: Hoppas du fick laddat med lite ny energi, behövs med barn i huset . Har klämt på Tilda burkarna ett antal gånger och nu hade de bra pris på dom på Panduro, men det faller på vad jag ska ha i dom . Kommer jag på något smart att förvara där i så blir det köp för min del med Jea: Underbart ärligt blogg inläg med fin fina bilder, vad söt din dotter är. Och om jag inte sagt det innan så blev ju månbordet fantastiskt *avis* , har jagat ett sådant länge men inte hittat, skam den som ger sig. Videli: Skönt att det löste sig och att ni blev nöjda, är det en Howard eller ser jag galet?
    Tack så mycket
    Jag döör vad god pajen blev med rabarber. Nästa gång ska jag prova att göra fast med vanilj och blåbär.

Grattis Lynn!

Videli: Jag hade nöjt mig med vilket hotell som helst bara jag hade haft tid och råd med semester. Kan t.o.m. tycka att det vore rätt skönt med försvenskat om man har barnen med sig. Supersnygg soffa och kul att se dig här igen.
  • JeaJea
    PD77 skrev 2008-05-19 09:27:03 följande:
    Jag har en fråga angående bröstpumpar.Måste man ha en elektrisk? Syrran säger att hon hade inte överlevt utan en elektrisk.Är Medela Mini lika bra som Swing? Eller är Mini åtmistone bra?Ska köpa på blocket nu. Ska ju till Sverige om en månad, så jag tänkte samla på mig lite grejer då.
    måste svara för bröstpumpar var för mig vad vagnar är för syltan

jag hade heller inte överlevt utan den elektriska. hyrde på sjukhuset i 12 veckor. Har en avensis och ett rör från apoteket, båda mycket dåliga. Utan pumpen hade jag nog inte fått igång produktionen så det hade räckt till mina tvillingar, jag är så tacksam för den, speciellt som min tjej hade problem med att suga rätt.
  • JeaJea
    Videli skrev 2008-05-20 13:36:12 följande:
    Hej allihopa,Jag måste bara få fråga er en sak om alla dessa plagiat. Jag har nämligen börjat designa barntavlor, nått jag började med när Vide var minder och jag hade jättemkt mera tid. Allt började med att jag försökt hitta på nått till Vides dop, åkte då till Panduro och såg att dom hade gjort en jättefin doptavla, som jag köpte saker till och tog efter.Några kompisar såg denna tavla och blev jättekära i den och ville beställa sånna av mig, och tänkte då när jag hade så mkt tid att jag kunde ju börja göra sånna tavlor, vilket jag gjorde till vissa o sålde. Nu har jag tyvärr inte så mkt tid över längre, men efterfrågan är stor på tavlorna. Men mitt i allt av det här, så ta en kompis till mig kontakt med mig och säger att hon sett att det är en nätshop som säljer liknande tavlor, som är handgjorda av en tjej.Är då mina ett plagiat, och av vaddå?Min tankte var att jag kanske någon gång i framtiden börja tillverka flera av dessa tavlor, men hur ska man ställa sig till vem som kläckte idén?Är jag då bara en kopia, av nått jag inte sett, utan bara fått idén från en pysselaffär...Vad tycker ni?
    Eller så är hennes kopior av dina/pysselaffärens
    Har du sett det i en pysselaffär så är det ju någon där du kopierar.
    Fast om det inte ser ut som de i pysselaffären så är det dina.

Det är svårt att veta och hävda att man har fått en idé före någon annan, isåfall måste man ju skydda den på något vis. T.ex. på patentverket. Alla idéer som skickas in dit kan andra se så under tiden man väntar på patent kan något stort företag börja producera.
    Sen kostar det säkert en del att börja processa om upphovsrätt så de flesta gör nog inte mycket åt det ändå. (inte i den skalan att man kan göra dem handgjorda själv iaf)
Svar på tråden Vita tråden del 8