Inlägg från: MildaMaränger |Visa alla inlägg
  • MildaMaränger

Vita tråden del 8

knyttis skrev 2008-05-26 08:51:16 följande:
    Tillbaka efter dagislämnandet.  Tack för era mysiga "krya på dig hälsningar" värmer massor!Ska bädda ner mig omedelbart bums. Som tur tyckte han det var roligt att lämna på dagis och jobba idag så överlämningen gick fint. Har fortfarande lite ångest när jag skall lämna honom fastän de vekligen är toppen personal och barn där. Mammas hjärta blöder...Malins -- Grattis till nya stolar! Elvisp..kamera mkt kul nytt på gång!Lillafruluva - Grattis igen! MM- Vilken härlig profil du har! Snert är jag där också om ej redan
    hihi... vilken vecka är du i?
  • MildaMaränger
    JeaJea skrev 2008-05-26 09:04:02 följande:
    glömde, Bea, panel.Hoppas ni hade en bra Mors dag, jag jobbade som vanligt och när jag äntligen skulle åka hem sa budet att hans bil hade gått sönder. Min snälla man sa till mig att ta med mig alla blommor hem så skulle han köra (jag hatar att köra bud, hittar aldrig och det tar världens tid) Flera av mottagarna gick inte att få tag på så han fick sätta blommorna utanför dörren, det var jättevarmt ute, hoppas de inte kom hem till vissna blommorGivetvis bråkade vi innan han åkte, sen lagade jag mat och somnade i soffan. Det är verkligen pest att jobba alla högtider, jag hinner aldrig vara med min familj i lugn och ro.Ska stänga tidigare på lördagarna för att kunna komma hem men då kommer alla kunder 5 minuter innan man stänger. Är ganska slut och orkar inte ett skit hemma nu. Idag är jag sjuk men ska åka dit och se pigg och glad ut ändå. Så kan det vara att ha en gullig butik...Skrev en hälsning i bloggen till er mammor igår. Blommorna är för att ni ska orka få ihop pusslet med jobb, familj, kärlek och er själva.
    usch då tråkigt.. Ny vecka kanske kan bringa lite tur. Hoppas det.  Stärkande kramar kommer här!!!!
  • MildaMaränger
    Vaniljdröm skrev 2008-05-26 09:36:40 följande:
    Tror att jag ska köpa den här lilla soffan till verandan. Är det någon som har den? Är den bra?vaniljdrom.blogspot.com/
    jag har den... och bordet och stolarna... kanske inte världens skönaste men den duger fint åt mig. Just nu kan jag inte sitta någonstans bekvämt. Vi köpte dem förra sommaren men fick inte så mycket användning för dem. Det regnade ju hela tiden. Men bra pris och hyfsad komfort. Det beror på vad man jämför med. Men jag tycker inte att de är óbekväma så att jag har tänkt på det... gud vad jag svamlar Flört
  • MildaMaränger
    Vaniljdröm skrev 2008-05-26 10:07:44 följande:
    MMHur känns kvalitén? Håller den att ha utomhus hela sommaren?Jag är inte så noga med om den är superskön. Det brukar inte bli några långsittningar ändå Är den blank eller matt?
    Hmm.. halvblank.. går lätt att torka av. Vår har stått ute hela året utan skydd och färgen har börjat släppa lite här och var, men jag får ju skylla mig själv.. men den har klarat sig bättre än förväntat. Jag hinner inte heller sitta så länge. Vill man sitta garanterat superskönt så är det nog stol med svaj ( typ svindyra grythyttan) eller baden baden som gäller..
  • MildaMaränger
    lillafruluva skrev 2008-05-26 10:10:47 följande:
    Mälarö är jättefin serie tycker jag, till det priset, funderar på den med!Var tvungen att ta det andra testet jag hade hemma för att dubbelkolla så jag inte har lurat er, men det var lika positivt det! Ska nog sätta mig på balkongen och njuta en stund!
    Myyyyyys
  • MildaMaränger
    kickan08 skrev 2008-05-26 10:18:16 följande:
    Jag vet att jag har bett om hjälp innan och jag vill inte vara tjatig men då jag har så svårt att bestämma mig och allt kakel/klinkers måste beställas inom det närmsta dagarna, frågar jag ödmjukt om det är någon mer som vill ge lite råd och synpunkter på kakel och klinkers till vårt hus?Groventre/tvättsuga (olika rum men ligger intill vaarndra så det blir samma golv). Vita väggar i pärlspont hela vägen upp. (Groventren är 2.5x3m stor och tvättstugan ungefär lika stor.)Svart golv (skifferliknande) i antingen 30x30cm el 30x60cm. Vilken storlek på klinkers hade ni valt?Är det opraktiskt med lite struktur i plattan? Mer svårstädat? Gästtoa: Vitt kakel (kanske 20x20) på väggar med en kaklad duchvägg. Toan är 1.60x 3.5m. Kan inte bestämma mig för om vi ska ha svart/vit rutigt, grå/vitrutigt, eller enfärgat svart/mörkgrått golv. Är toan för liten för att ha rutigt golv? Golvet vi tittade på i dag var 20x20, vad tror ni om den storleken?..Är risken stor att man tröttnar på rutigt?Återstår badrum uppe, där har jag tänkt mig vita matta stora plattor, ljust sandfärgade/beiga klinkers rätt stora plattor där med. Inkaklad dusch och badkar i antingen mosaik,el 5x5cm. Badrummet uppe är 2.5x3.5m och öppet till nock. När det är öppet till nock, kaklar man ända upp då? Eller kan man göra på nåt annat sätt?Så, vad tror ni? Hur har ni tänkt när ni renoverat/byggt badrum? Vad skulle ni gjort annorlunda/valt om ni gjorde det i dag? Vilka färger skulle ni satsat på som både är snyggt och någorlunda praktiskt? Jag är så jättetacksam för alla tips jag kan få! Vet ju att ni har väldigt god smak härinne, så snälla hjälp mig nu..
    Vi har kvadratiska plattor. Jag tror att det är snyggast till ett mindre utrymme. Bild finns i min blogg under hall. http://mildamaranger.blogspot.com/search/label/Hall
    Jag tycker att städningen fungerar kanon!

Jag skulle kunna tänka mig rutigt svart/vitt om det ändå är ett litet utrymme. Kul att ha det på ett mindre ställe. Du kan ju dämpa det lite med enkla handdukar osv. Eller svart låter snyggt också... men om det ändå bara är gästtoan så kan du busa lite där

I ert stora babrum så skulle jag köra svart golv... och så vita plattor.. sånt som julia har i sin tvättstuga...

Hoppas att det hjälpte lite
  • MildaMaränger

jag avskyr ikea just nu... finns ju inget man ska ha *surar*
    jag skulle köpa 2 stolar till köket men de är slut i hela sverige

• MildaMaränger
    kickan08 skrev 2008-05-26 10:36:31 följande:
    Tack snälla MM för att du tog dig tid! Ang kvadratiska plattor så har du nog rätt, det är ju rätt smala och små rum i groventre och tvättstuga så 30x60 kanske inte gör sig så bra där. Blir kanske inte så mga hela plattor på den ytan. Nu ska jag kolla din blogg och julias tvättstuga oxå! Tack för tipsen! Jättebra att se bilder på hur andra har gjort, i kakelbutiken ser man ju oftast inte kaklet på några större ytor och då är det svårare att se framför sig hur helheten blir hemma hos oss då. Svammel...
    passa på att kolla färgen på plattorna... olika varianter ser olika ut i .. en som såg svart ut så grön ut bredvid andra sorter. och tänk på att välja snygg fog
  • MildaMaränger
    kickan08 skrev 2008-05-26 10:40:26 följande:
    MM- Golvet är jättesnyggt. Liknar det vi kikat på med lite struktur i, är det skiffer? Var köpte ni det?
    vi köpte det på kakelcentralen i helsingborg... finns billigare liknande på byggavruhusen tror jag..
  • MildaMaränger
    kickan08 skrev 2008-05-26 10:46:08 följande:
    MM- Ok, tänkte om det var någon större kakelfirma, bor i Jönköping så det är lite långt till helsingborg då.. Det vi kollat på kostade runt 500kr/m, tänkte om ditt var billigare..Finns det fula fogar? Tänkte mig en smal svart till svarta plattor, borde väl bli snyggast?
    japp... svart fog är snyggast... tror vi betalade runt 500-600 också
    men det finns säkert liknande där du bor.
Svar på tråden Vita tråden del 8