Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77
    Beatrize74 skrev 2008-06-11 21:18:26 följande:
    Grått och brunt är inte snyggt ihop är det fler som skrivit. Jag tycker det och det är därför jag valt valnötsbänkskiva till i en i övrigt grå och vit inredning. Valnöten värmer upp något och ger mer liv i det grå och ljusar upp det vita ännu mer. Så tänker jag...är det någon mer som tänker att grått och brunt faktiskt fungerar tillsammans?
    Jag skulle aldrig välja grått och brunt tillsammans vad gäller tex kuddar och gardiner. Men så som du beskriver med bänkskiva är det ju självklart! Så har vi ockås i ett badrum. Vi har vitt kakel, grått klinkers och ekhyllor. Men att ha gråmålade väggar och bruna gardiner hade jag nte valt.
  • Kajsa 77
    Vaniljdröm skrev 2008-06-11 21:31:02 följande:
    Håller med Kajsa, så tycker jag med!Vi har ju vitt, en del grått och t ex ekgolv och ekbänkar i köket. Jag gillar det!Fast här handlade det om valnötsmöbel till mellangrå våtrumsmatta. Inte lika lyckat kanke!
    Har missat detta. Är det du som ska ha det så eller vem pratar vi om?
  • Kajsa 77
    MariaV skrev 2008-06-11 21:39:44 följande:
    Åh vilka saker du köpt Vaniljdröm! Vill ha typ allt.Kajsa - vilka söta presenter du fått. Känns lite personligare än en bara en blomma tycker jag.Bea- jag tror att valnöten kommer bli jättefin till
    Ja visst! Den där rosa rosen lär väl vara död till helgen... Har aldrig lyckats med minirosor. Men då finns ju "spa-produkterna" Kvar!
    Vaniljdröm skrev 2008-06-11 21:40:44 följande:
    Kajsa,jag tror att det var jag som förde diskussionen om grått och valnöt på tal.Det handlade om vårt badrum som skulle få en plastmatta (ja, besiktningsmannen av vattenskadan tyckte så) och vitt kakel på väggarna.När jag var på Ikea hittade jag en praktisk liten bänk i valnöt till badrummet. Efter lite tvekande bestämdes att den skulle lämnas in för vit-lackering. Vi kom fram till att grått och valnöt inte var så snyggt ihop i just det här fallet.
    Jaha, men jag kan nog tycka att det skulle gå i alla fall. Men vitt blir säkert ännu finare!
    L iindaa skrev 2008-06-11 21:41:03 följande:
    Hej nu har jag läst igenom alla 628 sidorna i tråden, men det tog i och för sig några veckor, och nu har det hunnit komma flera sidor till att läsa *hehe* kul med en vit tråd här på FL också..! man blir så inspirerad av alla bilder. sån fin present du fick Kajsa 77Kika gärna in hos mig mittnyavitahem.blogspot.com/
    Ja här går det undan!
    Kul med en ny bloggare! Fina bilder!
  • Kajsa 77
    MiaMariah skrev 2008-06-11 21:51:56 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit inne på en knapp vecka, vad har jag missat?
    Är inte rätt person för att uppdatera tyvärr, har inte varit särskilt aktiv heller...
    Vad har du haft för dig då? Bara lite datorpaus kanske? Eller något annat kul?
    Vaniljdröm skrev 2008-06-11 21:52:06 följande:
    Men tjejer nu blir jag osäker ju Jag har inte hunnit lämna in till målaren än. Ska jag låta bli?
    Vågar inte råda. Skulle vilja se mattans färg först!
  • Kajsa 77
    Vaniljdröm skrev 2008-06-11 22:04:59 följande:
    mimmi,Nej, jag har inte bestämt ännu. Tycker det är vrålsvårt och klent sortiment på våtrumsmattor dessutom.Jag har "rabatt"-kontakt på Tarkett så det lutar ditåt. Jag vet att kvalitén är bra men utbudet kunde kanske varit större.Funderar på nr .....14 kanske. Eller .....19. Vet inte.www.tarkett-floors.com/floors/site/sv-se/topi...
    Det nåtade golvet såg ju rättså äkta ut! Det vore kanske snyggt! Annars tycker jag dina förslag var bra, det riktigt mörgrå var det nummer 19 kanske, såg bra ut också.
  • Kajsa 77
    Vaniljdröm skrev 2008-06-11 22:14:40 följande:
    KajsaJa, jag gillar det mörkare grå till färgen bäst.Men jag är lite smått allergisk mot när det ser ut som sten fast inte är det......MimmiHar du sett att Höganäs har ett ritprogram på sin sida där man kan rita upp badrummet. Tycker att det funkade bra!
    Jo det är ju det! Det ska ju vara äkta vara, lite mer genuin känsla liksom...
  • Kajsa 77
    MiaMariah skrev 2008-06-11 22:24:38 följande:
    Kajsa  o Tjockkulan - nja, vi har fått ett par tråkiga besked så jag har varit lite frånvarande just därför.Hanna E - tack för uppdateringen! Tror jag har grattat Videli men om inte stort grattis till huset och stort grattis till Kaktus lilla bebis!
    Nej men vad säger du? Ett par? Det brukar räcka med ETT tråkigt besked.
Svar på tråden Vita tråden del 8