Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Jag har bloggat nu, en underbar tjej i den här tråden har ljuvlig smak. Under tiden jag bloggar sitter jag och lyssnar till barnen som leker bredvid. Det börjar bli dags att hämta lillkillen nu tycker jag, sonens kompis. Det är ändå lite mer "vakt" med ett annat barn i huset än med sina två egna. Han har varit här sedan 11.00 och jag ska snart iväg och klippa barnen. Jag har kokat vatten på spisen idag (fick dra bort skyddsplasten först...och det går att hämta vatten från kranen....den nyyyya....och faktiskt också ställa in disk i diskmaskinen (även fast maskinen tippade framåt eftersom den inte är förankrad. Hjälp vad rädd jag blev!)

• Beatrize74

Hej tjejer....är trööött...men försöker läsa ikapp i alla fall. En period var jag ju liksom utanför själva tråden, halkade efter och det är mycket roligt nu när jag försöker ta mig en stund att läsa varje dag ju.

Nu har jag låtit klippa barnen. Dottern blev så söt i en söt liten page. Det lustiga var att jag nu ikväll har röjt i mina lådor och hittade just nu ett litet kort på mig själv som tvååring, just med likadan page.

Jag visade kortet för maken som skrattade och sade:
    "Och så säger de att Isabelle är så lik MIG, det är ju sin mor hon är lik"
    Han tyckte att jag skulle scanna kortet och skicka över en bild av mig själv till svärisarna och skriva:
    "Visst blev Isabelle fin när hon klippte sig!"

Jag håller på att scanna just nu. Jag hoppas att:
    1. De tror att de är Isabelle och äntligen ser vem hon är lik
    2. Inte blir arga på mig när jag berättar att jag "grundlurat" dem!

• Beatrize74
    Busan skrev 2008-07-07 20:25:14 följande:
    Bea: Tänker på din matlagning, blir ju livrädd . Närå glömde kommentera häromdagen när du var trött på grillat. Har du använt våffeljärn och gjort våfflor? Bodde jag närmare skulle jag komma med matlådor...
    VÅFFLOR!

TACK!

Alltså...i samband med att köket revs så revs även mina matkunskaper och fantasi tror jag.

Vi liksom "bjuder in" oss till en massa folk och tigger som hundar efter doggy-bags...nästan.

Ikväll åt jag och maken upp barnens farfars halva kvarglömda pizza....liksom.
    Jag hade sonens kompis över och det blev kokt pasta visserligen (går ju att koka i vatten enbart i vårt kök) och så uppskrämda köttbullar i mikron. Mums...eller?

Lasagne, två dagar i rad inklusive rester...från mikron.
    Stenhård uppskrämd färdigstekt pytt-i-panna.
    Flingor
    Yoghurt och smörgås
    och grillat, grillat, grillat är det som stått på menyn de senaste två veckorna.

Sednan har vi alla dessa färdiglagade maträtter. I HATE it....uäck...
    Så fram för fler sådana där "självklara" tips på mat man kan tillaga med hjälp av mikro, spisplatta med möjlighet att ånga upp lite vatten och andra metoder.

Busan...jag tror jag skickar en taxi efter dina matlådor snart...oavsett HUR långt bort du bor....hihi.
  • Beatrize74

Nu har jag lagt upp en bild på mig själv som tvååring på ett onämnbart ställe (om någon nu skulle vara intresserad av att se en liten osnuten unge med alldeles för kort lugg i knallorange utstyrsel)

• Beatrize74
    LinaoMatilda skrev 2008-07-07 21:12:35 följande:
    Men jag vill ju se bild på din dotter också
    *mumlar "Somliga blir visst aldrig nöjda"*

Jag ska se vad jag kan rota fram...hihi
  • Beatrize74
    LinaoMatilda skrev 2008-07-07 21:23:04 följande:
    hihi ja men såklart. "Se hur lika jag och min dotter är" Och så får man se en bild på dig. Hihi inte helt lätt att jämföra då ju. Det är som att säga: "Det är varmare idag än ute" eller "Vad är det för skillnad på en elefant? Den är varken vit" Ska jag ge mer exempel?
    Jamen....jomen......amen....

Ahhh....jag hatar när folk har RÄTT!

• Beatrize74
    Sylt skrev 2008-07-07 21:23:08 följande:
    *peppar LinaoM*Bea --> När vi byggde vårt kök hade vi en wok med sladd, den kan man laga nästan allt i (köttfärssås, fryst pytt, omelett mm) *tipselitipsar*. Sen kokade vi nudlar med vattenkokaren. Varma mackor i våffeljärnet (gammalt tips), bakad potatis i micron, färdiggrillad kyckling. Fast mest åt vi gräddbullar, tur att man var pre-barn
    Antecknar för fullt här!
    Jag ska be att få låna svämors wok med sladd. Det blir ju toppen ju.
    (Fast...matos blir det ju i alla fall...hmmm...men...jag får hålla till på altanen under taket. Kan ju bli riktigt mysigt ju)

Tackelitackar!

Ni är så goa...ni räddar mina barn från att totalt uttjatas på vissa maträtter bara för att jag pressar i dem det var och varannan dag annars.
  • Beatrize74

Vilket STRUL....vår uppkoppling lägger av titt som tätt.

När jag nu äntligen lagt in bild på både dottern och mig så har LoM gått för att zlagga.

MiaMariah skrev 2008-07-07 21:45:28 följande:
    Kajsa - tack! tavlan gick på 350 och portot 29. beställde den i onsdags och fick besked från henne att hon postade den i fredags så jag hade den i dag. riktigt snabba ryck och mycket god service!bea - vad sägs om:baguetter med olika rörorsallad med vattenmelon, fetaost och basilikasallad med kräftstjärtar, vitlök och lite annat gottmackor med tonfisksalladvarma mackorkallskuret såsom kalkonskivor/rostbiff och potatissallad
    Åhhh...känner mig som värsta trista matmodern här som inte kommit på allt det här goda själv. Superbra tips. Det enda jag har kört hårt med är det sista eftersom det var det som vi bjöd på till en kväll i vänners goda lag och det blev SÅ mycket kallskuret kvar.
    Baugetter är ju toppengott...det ska jag slå till med i morgon till lunch tror jag. Mums!
  • Beatrize74
    Kajsa 77 skrev 2008-07-07 22:00:38 följande:
    Bea - Det verkar som om du lagt in två bilder på dig själv.
    Hihi...fast det har jag inte. Det är en bild på min dotter och en bild på mig.

Så vi ÄR lika...min dotter och jag!
  • Beatrize74
    malins79 skrev 2008-07-07 22:05:20 följande:
    Bea, den översta bilden är väl du?
    Kajsa 77 skrev 2008-07-07 22:13:08 följande:
    Du måste skoja med oss! Har du klippt in hennes ansikte i din gamla bild då eller?
    Ja, det har jag gjort.
Svar på tråden Vita tråden del 8