Vita tråden del 8
Nåja...en kul grej, tycker jag i alla fall.

..
Jag sympatiserar med maken som jobbar i köket. Han sliter med kabeldragningen i taket, det går SEGT att få igenom ledningarna och han är lättretlig och arg så jag håller mig "ur bild", samtidigt som jag ändå är vaken för att han inte ska känna sig så ensam. Då och då kommer han och svär ve och förbannelse över köket. Jag lyssnar och pratar lite lugnande och så kan han åtgå till blivande köket igen (läs helvetets urgrundshåla)
Jag går och hjälper honom när han ber om det, typ står och juckar i en kabel som hänger i ett rör. Det låter helt absurt!
"Lite fortare....nej, du måste jucka hårdare" säger maken irriterat. Hmmm...

Att jag lyfter på ett ögonbryn och försöker se pilimarisk ut för att låta honom förstå hur jag uppfattar kommentarerna går honom förbi. Han är förbannad och arbetsinriktad kort och gott. Inte ens:
"Men juckandet är väl ditt jobb" kan smälta honom. Han bara fokuserar.
Vilket är bra!
Fast när jag står där och juckar hårt och snabb i en kabel för att make, som står och stirrar stint upp i taket tre meter därifrån, ska uppfatta vilken kabel som vibrerar...då känns det som om LITE humor ändå vore på sin plats.

"Kom igen nu, hårdare kan du. Jucka riktigt hårt nu så det händer något här borta"
Hihi...ja-a...JAG kan inte låta bli att fnissa lite i alla fall.