Vita tråden del 8
Oj, oj...tack tjejer för era svar....men Mistral var i mina drömmar tror jag...den passar inte in effektmässigt och tyngdmässigt. Bother!
Det ska vara
1. Carat?
2. Minette?
Då antar jag att ni tycker Minette va?
Oj, oj...tack tjejer för era svar....men Mistral var i mina drömmar tror jag...den passar inte in effektmässigt och tyngdmässigt. Bother!
Det ska vara
1. Carat?
2. Minette?
Då antar jag att ni tycker Minette va?
Fast jag tror att den hemska tapeten på just den bilden kanske missleder också. Jag hade inte ens sett Carat om jag inte sett den här fina "vindvsåningsbilden"....i vitaste vitt...
Tryck på "Produkter" och välj "Lätta murspisar" så får ni se en vacker VIT interiörsbild med den. Lite skillnad mot den hemska rökblå tapeten. *ryser*
http://www.keddy.se/
Juliah - det verkar inte som mitt inlägg kom med, jag kikade också bakåt och kunde inte hitta det? :-O
I alla fall så svarade jag att jag inte visste riktigt. Att det har ju varit så många steg med själva utbyggnationen...som vi började med i juni förra året. Gjuta grunden, nya väggarna, taket, takpannor, nya fönster, ny ytterdörr, och så rivningen av väggen in till lekrum och befintligt kök och så fixa till innerväggarna etc...eldragning, vatten, avlopp
Men....nuuuu...från att ha rivit del för del av det gamla köket och satt upp det nya sektion för sektion....så har vi nog hållt på åtta veckor. Men vi har inga snickare eller hantverkare alls och maken har inte semester utan vi jobbar på så mycket vi orkar och står ut på kvällstid så vi räknar med att inte ha ett färdigt kök förrän skolstarten. (Vi ska på semester till Tyskland i två veckor också), men sedan när vi kommer hem så har gemensam semester i två veckor och då räknar vi med att hinna klart.
I dagsläget så kan vi använda nya diskbänken och vattnet därifrån, diskmaskinen...spishällen att koka vatten på (ingen fläkt på plats), ingen ugn alls, mikron/kyl och frys står kvar vid gamla väggen.
Så det är mycket kvar att göra. MYCKET!
Men jag tror att ni ändå kommer bli klar före oss! Och då är jag allvarlig!
lillvilda - jag kan varmt rekommendera http://www.nublu.se/ som är en av de bästa inredningsbutikerna på nätet
Fy så snurrig i skallen jag är. Imorse låg vi länge och pratade i sängen jag och maken och barnen. Jag konstaterade att sovrummet är det minst tilldragande av alla rum vi har. Inte nog med att det är mörkbrunbetsade fönsterfoder och dörrfoder, utan även furufönsterbräde och gulbeiget plastgolv. Tapeterna hängder dessutom på trekvart nu och det är verkligen dags att byta de bajsbruna golvsocklarna.
Vi ska ju skifta rum efter att köksrenoveringen är överstökad. Då ska vi flytta ner vårt sovrum och få till ett allrum där uppe i stället så därför har vi inte lagt ner en cent eller minut av vår tid på det rummet än.
Men....efter att jag efterstrukit den docksäng som dottern fått måla vit...gick jag upp med målarburk och dotter och gav många saker en rejäl omgång.
Fönsterbrädet. Fönsterkarmarna. Dörrfodret in till sovrummet. Dörrfodret in till badrummet. Badrumsskåpet (i hemsk furu) och golvsocklarna där uppe i lilla hallen.
Det känns helt FANTASTISKT, men nu mår jag faktiskt liiiite illa. Men...vad gör det. Jag har en sådan där GLAD känsla i magen som bara vita rena ytor ger mig.
Synd bara att jag måste göra OM hela baletten imorgon...och sedan en gång till efter det.