Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

mimmi006 skrev 2008-06-16 21:46:44 följande:
    Inte en aning! Men vi kom hem från skåne, tror att Himmelbit har märken fortfarande efter diskstället som hon fick sitta på... Jag kunde inte växla eftersom det var en rulle vaxduk där etc. etc. Så jag ska nog klara det här med !?Kajsa 77 skrev 2008-06-16 21:45:03 följande:
    *gapskratt*
    Ja då har du ju viss erfarenhet!
    Åker du bil själv?
  • Kajsa 77
    Camilla R skrev 2008-06-16 21:46:01 följande:
    Kajsa 77 skrev 2008-06-16 21:37:16 följande: Ohhh, jösses!! Det var en beställning som heter duga. Vi andra får ju förhoppningsvis se bilder på inköpen sen
    kanske det...
  • Kajsa 77

Ensam vaken här. Ska till jobbet för sista gången den här sidan sommaren. Så snart har även jag sommarlov.

Juliah- jättefin blir garderoben!!!

Malins79 - Vi är ett gäng som har hållt ihop på misdsommar i många herrans år. Vi är i en sommarstuga precis bredvid sjön och äter sillunch på bryggan. Det är så fint som i en riktig reklamfilm!

• Kajsa 77
    juliah skrev 2008-06-17 07:10:44 följande:
    Tack tjejer!Vanilj, nej det där är ju tunga saker som man behöver hjälpas åt med.malins, tror att du kan få bidrag.kajsa, det lät mysigt! Och så skönt med lov, den känslan är oslagbar!
    Ja! Åh vad jag ska njuta!
    malins79 skrev 2008-06-17 07:11:59 följande:
    Låter härligt men ett sådant firande.
    Ja det är årets höjdare!
    Har ingen aning om studiemedel, men borde inte halvfart ge halvt studiemedel?
  • Kajsa 77

Nu äntligen har jag fått sommarlov!!! Jippiiii!!!

Idag följde jag med en kollega hem på lunch. Hon har ett hus från 1870 och en trädgård som inte är av denna värld. Så mycket pioner och rosor och annat blommande. Gick där och doftade på luktpionerna och bara njöt! Fick med mig ett par skott som jag ska försöka få att överleva också.

Sen har vi varit och kollat ut en 40 tums LCD-tv. Den ska flytta in i vårt vardagsrum imorgon. Det fanns ju en fin vit Samsung, men den kostade 5000 mer än den svarta och det känns lite onödigt. Sen hade de kampanj på NIKON D40 för 2790:- men naturligtvis var de slutsålda. De kanske skulle få in fler imorgon så vi bevakar! Riktigt billigt!! Det var med 18-55 objektivet. Vi vill köpa till även 55-200 och det kostar 2500:- bara det!

Slutligen blir det en ny GPS till bilen. Vår blev ju stulen i samband med inbrottet när de stal Airbagen. Den är drygt ett år gammal och försäkringsbolaget drar av 45 %. Så det kostar ju en del att köpa en ny! *suck*

• Kajsa 77
    mimmi006 skrev 2008-06-17 19:08:02 följande:
    Jag med! Skåååål! Kolla in sigma objektiven, har för mig att de passar utmärkt till nikon och att de har ungefär samma funktion, bara nån liten skillnad i glas... och i pris, förstås! Det var en fotograf som tipsade mig om det på skolan.Kajsa 77 skrev 2008-06-17 19:04:56 följande:
    Jaha! Ja jag har sett att Sigma är billigare. Men jag skulle inte vågat köpa ett utan rekommendation. Får kolla upp det imorgon då! Tack för tipset! på dig!
    LinaoMatilda skrev 2008-06-17 19:08:44 följande:
    Kajsa: Skönt med sommarlov! Låter som trevlig shopping också. Hoppas du får kameran imorgon!
    Ja jag hoppas verkligen det! Annars får man väl köpa en D60, lite dyrare, men jag vet inte vad skillnaden är. Nyare modell helt enkelt kanske.
  • Kajsa 77
    mimmamum skrev 2008-06-17 21:10:04 följande:
    Godkväll!Jag kikar också på blocketfynd men är för lat för att orka åka några mil!Videli, varför inte köpa lite udda stolar och måla vita? Det tycker jag kan bli superfint, speciellt när ni behöver så många!Kajsa, vi kikar också på den vita Samsung TVn, men sambon tycker den är för liten Hittar inget annat märke som har en vit TV Idag har vi varit vid nya huset hela dagen och fixat i trädgården, hoppas på nyckeln nästa vecka!
    Tycker ni 40-tummarn är för liten? Jag tycker de är apstora!
  • Kajsa 77
    Videli skrev 2008-06-17 21:04:05 följande:
    malin,Nu har vi äntligen fått en malsal som är stor, så jag skulle vilja ha ett riktigt stort bord med 8 eller 10 stolar för stora middagar.Dom som bor där nu har 8 stolar, försöker kolla blocket. Men inga är såå fina som kallholmen´s Här är vår matsal, bp2.blogger.com/_f83C-lLSijc/SERTAgb6QFI/AAAA... dom har beställt sina från www.stolen.nu hade tänkt att beställa därifrån oxå, dom är något billigare. Man behöver man ju faktiskt inte beställa ALLA på en gång, utan börja med 4 st kanske...
    OJ! så fint!!
Svar på tråden Vita tråden del 8